ועדת הארבעה ממליצה לכנס את ה"מועצות"

    איתי גדסי No Comments on ועדת הארבעה ממליצה לכנס את ה"מועצות"

    חברי ועדת הארבעה התכנסו יחד עם ראשי הסיעות החרדיות בעקבות חילולי השבת הגוברים ואמרו: אנו ממליצים על כינוס מועצת חכמי וגדולי התורה • בשבוע שעבר, חבר ועדת הארבעה ח"כ ישראל אייכלר פנה לנתניהו ואמר: "אתה האחראי"

    דרעי וגפני
    11:58
    28.03.24
    נתי קאליש No Comments on הרב קוק במסר מרגיע: "אי אפשר לנבא עתידות"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בפגישת ראשי הסיעות החרדיות, אריה דרעי, משה גפני ויעקב ליצמן, שמתקיימת כעת בלשכת שר הפנים, יחד עם חברי ועדת הארבעה למען השבת בה חברים חברי הכנסת ישראל אייכלר, מנחם אליעזר מוזס, יואב בן צור ומיכאל מלכיאלי, המליצו החברים לכנס את מועצות גדולי וחכמי התורה לכינוס משותף כדי לדון בנושא חילולי השבת.

    הכינוס בא לאחר שבשבת האחרונה התקיימו עבודות תשתית ברכבת ישראל ללא כל הוראה אחרת בדרג משרדי הממשלה.

    ⁠⁠⁠במהלך הישיבה של ועדת הארבעה עם ראשי הסיעות החרדיות על רקע חילולי השבת הציע ח"כ הרב אייכלר לדרוש את קבלת הצעת החוק 'ביטול שכר שבת'" במיגזר הציבורי מלבד פיקוח נפש. "כך נוכל למנוע 90% מחילולי שבת מאלו הרוצים מנוחת שבת אך נגררים אחר הפיתוי הכלכלי הכבד" אמר.

    יו"ר סיעת ש"ס בכנסת ח"כ הרב יואב בן צור הגיב לסוגיית חילולי השבת לאחר כינוס ועדת הארבעה עם ראשי הסיעות החרדיות: "הכינוס החליט שכיוון שנמשכים חילולי השבת אנו רואים בשר התחבורה, ישראל כץ אחראי לעבודות שנעשו עד כה בגיבוים המלא של ראש הממשלה, בנימין נתניהו ושר העבודה והרווחה , חיים כץ, ולכן
    "נבקש לקיים כינוס של מועצת חכמי התורה ומועצת גדולי התורה, על מנת לדון ולהחליט על צעדים להמשך הדרך. חבל שמנהיגים במדינת ישראל דורסים את צביונה היהודי ופוגעים ביום החופש והרווחה של ציבור אזרחי ישראל"

    חבר הוועדה, ח"כ ישראל אייכלר, כתב לראש הממשלה, בנימין נתניהו, ביום שישי האחרון מכתב בעקבות חילולי השבת, בו הטיל על ראש הממשלה את האחריות המלאה ואמר: "נחרדנו לשמוע שוב על ביצוע חילולי שבת בפרהסיה בחסות משרדי העבודה והתחבורה והמשטרה בתחנות הרכבת ולאורך המסילות, בלי שום צורך בפיקוח נפש, כאילו אין שבת בארץ ישראל. אנו מוחים על הזלזול בקדושת השבת ומוחים על הפגיעה ברגשותיהם של שומרי השבת, שבלעדיה אין לנו זכות קיום בארץ הקודש".

    אייכלר הוסיף "אנו פונים אליך כמי שאחראי על מעשי הממשלה כולה ומודע למשמעות השבת לקיומו של עם ישראל ולביטחון ארץ ישראל, ככתוב בתורה ובנביאים ובכתובים ובחז"ל. אנו מבקשים שתקרא לסדר לשר העבודה שנותן את האישורים האלה ושר התחבורה שמבצע את העבודות, בהוראה חד משמעית, להפסיק מיד את מלחמת השבת, באמתלא של "עבודות נחוצות". אין שום היתר לעבודה בשבת, שאין בה פיקוח נפש".

    "המשך חילולי השבת הממשלתיים, הם לא רק פגיעה ביהדות המאמינה שבטחון העם והמדינה, תלויים בשמירת השבת. גם מי שאינו מאמין, חייב לדעת שהוא פוגע במליוני יהודים המאמינים בשמירת השבת כבבת עיניהם. לא נוכל להיות שותפים לזלזול הזה מצד ממשלת ישראל".

    לסיום שב אייכלר על דרישתו: "אנו דורשים להפסיק מיד את כל ההיערכות לחילולי השבת ח"ו. אויבי השבת מבפנים ואויבי ישראל מבחוץ, מאד ישמחו להפיל את הממשלה, באמצעות מלחמת שבת במחנה ישראל". כתב ח"כ ישראל אייכלר.



    0 תגובות