סער: "בג"ץ לא שקל מספיק את אינטרס המדינה"

    צבי מילר 1 Comment on סער: "בג"ץ לא שקל מספיק את אינטרס המדינה"

    השר לשעבר גדעון סער מתייחס לפסיקת בג"ץ בנושא המסתננים ואומר: "אם רוצים לשמור על האופי היהודי של מדינת ישראל יש לטפל בבעיית המסתננים" | על ערכי החינוך הישראלי: "כל ילד במדינת ישראל צריך להכיר את זהותו ואת מורשתו" | האזינו

    השר לשעבר, גדעון סער צילום: פלאש 90
    20:28
    16.04.24
    אליהו גרין No Comments on אחר סירוב מוועד הישיבות וגדולי ישראל: שרים נפגשו עם הרב

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שר הפנים והחינוך לשעבר, גדעון סער, התייחס בריאיון לאבי מימרן ב"מהדורה המרכזית" לפסיקת בג"ץ בנושא המסתננים ולמצב החינוך הישראלי.

    "אי אפשר להגיע למצב שהזכויות של מי שנכנס שלא כחוק קודמות לזכויות של אזרחי המדינה ואינטרסים של המדינה, לדעתי, בג"ץ לא שקל מספיק את אינטרס המדינה". אמר סער והוסיף: "פסיקת בג"צ היא המשך של שלוש פסיקות קודמות שמצרות את צעדי הדרג הממשלתי. לדוגמא, צומצמה תקופת המעצר של מסתננים חדשים, צומצמה תקופת השהייה במתקן חולות, מתקן שאני הקמתי כדי להרחיק מסתננים בלתי חוקיים ולעודד יציאה מרצון, ועכשיו נפסל מעצר מעבר ל-60 יום שמטרתו לעודד את המעבר למדינות שלישיות".

    "בנוסף לכך", הוסיף סער, "בית המשפט העליון גרר רגליים במשך שנתיים, אני רק חושב כמה מסתננים כבר היה אפשר להוציא. אי אפשר להגיע למצב שהזכויות של מי שנכנס שלא כחוק קודמות לזכויות של אזרחי המדינה ואינטרסים של המדינה". אמר.

    האזינו לריאיון המלא:

    "כשאני הייתי שר הפנים, ירדו מהארץ בשנה אחת כ-6,000 מסתננים, כיום המספר ירד לשליש ואף פחות מכך. העלינו את תקציב העזיבה מרצון מ-1,000 דולר ל-3,500 דולר. צריך לפעול בצורה יותר מקיפה, יש תכנית להכפלת מתקן חולות, וזה צריך להיעשות".

    בהמשך נשאל סער על החינוך בישראל, מצבו והסערות שנשמעות סביב ערכים יהודיים המוכנסים לתכני בתי הספר. "האתגר הגדול ביותר הוא לתת את החינוך הטוב ביותר" אמר "זה צריך להיעשות ע"י שיפור מקצוע ההוראה, הזהות היהודית והערכית. כל ילד במדינת ישראל צריך להכיר את זהותו ואת מורשתו, אלה לא דברים שקשורים לכפיה דתית. אני בעבר הכנסתי במערכת החינוך לימוד בנושא פרקי אבות, ואני חושב שאלה דברים שמעשירים את עולמם הרוחני של הילדים" אמר סער.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      הטעות של גדעון סער,
      גדעון סער חי בעולם של טעות וקונספציה מוטעית , בעולם של גדעון סער, מה שקוראים בית המשפט העליון הוא מקום של לכאורה טובת הציבור והמדינה,
      כבר שנים רבות יושבים שם אנשים שרק רואים את טובתם האישית , את החיים האישיים שלהם בלבד, ואין להם כל שיקול דעת מלבד האינטרס האישי שלהם , וההבנה האישית שלהם , הם מביאים את כל הטעויות שעשו במשך חייהם לתוך הפסיקה המעוותת שלהם .
      גדעון צא משם , בית המשפט העליון אינו מקום של אמת . לא ייתכן שיהיה מקום של אמת , כאשר נמצאים שם , אנשים שכל חייהם חיים בעיוות , והינם מבקשים ומנסים להשפיע את עיוות מחשבותם על הכלל,
      מהשמים ירחמו
      חפש חלופות אחרות .