אייכלר לנשיא: אם יימשכו חילולי השבת – נפרוש מהממשלה"

    אייכלר: אם הממשלה תגלה אדישות מול הערכים הקדושים לעם היהודי, אני מעריך כי יהדות התורה וש"ס ייאלצו לפרוש מהממשלה. כך לגבי השבת וכך לגבי ההשתוללות הרפורמית בכותל המערבי
    איתי גדסי 1 Comment on אייכלר לנשיא: אם יימשכו חילולי השבת – נפרוש מהממשלה"

    ח"כ ישראל אייכלר, הגיע הבוקר למעונו של נשיא המדינה ריבלין והעביר לו מסר חריף: "אם לא ייפסקו חילולי השבת, אני מעריך שיהדות התורה וש"ס ייאלצו לפרוש מהממשלה" • אייכלר אמר כי אם הממשלה תגלה אדישות מול הערכים הקדושים לעם היהודי גם בנוגע ל"השתוללות" הרפורמית בכותל המערבי, החרדים ייאלצו לפרוש מהממשלה

    ח"כ ישראל אייכלר צילום: Miriam Alster/FLASH90
    אייכלר: אם הממשלה תגלה אדישות מול הערכים הקדושים לעם היהודי, אני מעריך כי יהדות התורה וש"ס ייאלצו לפרוש מהממשלה. כך לגבי השבת וכך לגבי ההשתוללות הרפורמית בכותל המערבי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    חבר ועדת השבת ח"כ ישראל אייכלר הגיע היום לביקור אצל נשיא המדינה ראובן ריבלין, שם שוחחו השניים גם על סוגיית חילולי השבת בפרהסיה במדינת ישראל: "אני מקווה מאוד שראש הממשלה והשרים יבינו עד כמה השבת היא בנפשם של גדולי ישראל. לא נוכל להיות שותפים בחברה ממשלתית שמחללת שבת כרכבת ישראל. זאת מלבד הפגיעה בסטטוס קוו שמגן על העובדים המסורתיים שומרי השבת" אמר ח"כ אייכלר.

    אייכלר הוסיף והעריך באזני הנשיא ריבלין כי "אם הממשלה תגלה אדישות מול הערכים הקדושים לעם היהודי, אני מעריך כי יהדות התורה וש"ס ייאלצו לפרוש מהממשלה. כך לגבי השבת וכך לגבי ההשתוללות הרפורמית בכותל המערבי" – אמר לנשיא.

    נשיא המדינה דיבר בחשיבות שמירת השבת לכל אזרחי ישראל וסיפר על דרכי ההתמודדות עם הצורך בעבודת תחזוקה בשבת בהן נקטו בזמנו בעיריית ירושלים על מנת למניעת חילולי שבת.

    בשיחה עם "קול חי" הוסיף ח"כ אייכלר כי אם נשלים עם תופעת "שכר שבת" שיהא חוטא נשכר, לא ירחק היום ויהודי שומר שבת לא יועסק בשום עבודה במדינה, כמו באמריקה. לכן יש לאסור "תוספות שבת" מכניסת השבת ועד צאתה על כל עבודה שאין בה חשש פיקוח נפש כמו בתי חולים וכו'. כמו כן הציע לארגן "אגודות הסעה" ולאסוף נוסעים בתחנות בני ברק וירושלים בימות החול, כמו שעושים מחללי השבת בבאר שבע ובראש העין, כל זמן שמשרד התחבורה מתעלם מחילולי שבת, ייאלץ להשלים עם שבירת המונופול בתחבורה בימות החול.

    נציין כי אמש ביקר ח"כ אייכלר גם במעונו של נשיא מועצת חכמי התורה מרן חכם שלום כהן, ודן עמו גם בנושא חילולי השבת, וכינוס המועצות.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      איומי סרק.
      ביבי יודע טוב מאד שליצמן לי יוותר על משרד הבריאות, גפני לא יוותר על וועדת הכספים, ודרעי לא יוותר על משרד הפנים.
      כך היה בכל "המשברים" בקדנציה הנוכחית.
      המרוויח היחיד מכאלו משברים היה לפיד, שעלה במנדטים.