לראשונה מזה שנים: 876 דונמים בגוש עציון נרשמו בקק"ל

    איתי גדסי No Comments on לראשונה מזה שנים: 876 דונמים בגוש עציון נרשמו בקק"ל

    לאחר שנים רבות וערערים רבים, הדונמים נרשמו על שמה של קק"ל | לאחר שנרשמו – כעת יחלו בקיבוץ בנייה חדשה.

    צילום: בית ספר שדה כפר עציון
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הבוקר בתום הליך משפטי ארוך נרשמו היום בטאבו 876 דונם בגוש עציון על-שמה של חברת הבת של קק"ל, הימנותא. על קרקעות אלו נמצא גם קיבוץ כפר עציון כולו.
    אנשי כפר עציון הבנים והנכדים של הנופלים בקרבות מלחמת העצמאות חזרו אל ההר בדיוק לפני יובל כשהשיאפה הראשונה היתה תפילות ראש השנה בכפר עציון המתחדש.

    עתה לאחר שנדחו כל העררים נרשמו בטאבו על שם הימנותא 876.761 דונם שרכישתן החלה לפני למעלה משבעים שנה. "כעת יוכל הקיבוץ לבצע שינויי יעוד בגבולות התכניות הקיימות ולהתחיל בבניה חדשה, דבר שלא קרה מזה שנים רבות." אמר דניאל עטר יור קק"ל

    ירון רוזנטל ממובילי המאבק המשפטי מטעם קיבוץ כפר עציון, אמר: "מדובר באירוע היסטורי, 50 שנה מאז שחזרנו אל ההר. ששוב השמענו תפילות הוסר כל ספק ההר היה ונשאר שייך ליהודים. כעת בשם הנופלים לפני 70 שנה ובשם החוזרים לפני 50 שנה נפנה את כל המאמצים לבנות ולהיבנות".

    אמיתי פורת מזכל הקיבוץ הדתי ובנו של הרב חנן פורת, אמר: "לאחר מלחמת ששת הימים, קראו חברי כפ"ע ששרדו מקרבות מלחמת העצמאות לממשלת ישראל ולכל בית ישראל : אנא, עיזרו לנו לשוב ולהקים כאן את ביתנו..; כי לנו האדמה הזאת; לנו נתקדשה בדם-הברית". את החלק הראשון קיימו הבנים ששבו הביתה באישור ממשלת ישראל (העבודה!) החלק הנוסף שנותן אישור רישמי שהאדמה הזו שלנו, הושלם היום הזה – בזכות אנשים רבים, ובראשם שרת המשפטים איילת שקד ואנשי הימנותא".

    אנשי כפר עציון הודו בנוסף לראש המטה של השרה יאיר הירש ליור קקל דני עטר ולעו"ד עמיר פישר כמו גם לשר אורי אריאל לשר הביטחון ליברמן סגנו אלי בן דהן ולזמביש על הסיוע שהעניקו להם בהשגת האישורים



    0 תגובות