בוז'י הרצוג: "התפללתי עם אדלשטיין; ברכנו אחד את השני בעליה לתורה"

    עמית דניאל No Comments on בוז'י הרצוג: "התפללתי עם אדלשטיין; ברכנו אחד את השני בעליה לתורה"

    שיחה יהודית: יו"ר האופוזיציה, בוז'י הרצוג, בשיחה עם הרב חיים הורביץ על יום הכיפורים "עליתי מפטיר יונה" • על ההגות בחודש זה, דברי התורה של סביו ובית הכנסת שאביו היה בין מקימיו

    הרצוג ואדלשטיין צילום: נעם ריבקין פנטון, דוברות הכנסת

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בתכנית "מחיל אל חיל" שוחח הרב חיים הורביץ עם יו"ר האופוזיציה, בוז'י הרצוג, לשיחה של אחרי היום הגדול והנורא יום הכיפורים ולקראת חג הסוכות.

    תחילה סיפר הרצוג על בית הכנסת בו התפלל ועל הקשר שלו לבית הכנסת בו הרב הורביץ מתפלל: "זה בית כנסת מצוין שאני משתתף בו דרך קבע" אמר על בית הכנסת בשכונת צהלה, בו מכהן הרב חיים הורביץ כרב, "אבל בחגים אני בבית הכנסת של אבי, חיים הרצוג, שהיה הנשיא השישי של מדינת ישראל. הוא היה בין מקימיו ובית הכנסת שוכן בהרצליה פיתוח" הוא מספר אנקדוטה מעניינת "ישבתי ליד יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, שעבר לשכונה והיה לנו הסכמה מלאה" אומר בחיוך "ברכנו אחד את השני בעליה לתורה. אני עליתי למפטיר יונה" מספר.

    הוא סיפר על דרשתו של הרב בבית הכנסת "בדרשה הרב הצביע על בצורה בכמה שפחות כעס וכמה שפחות ויכוחים. הרב אף הציע שבכל יום שני נעשה מאמץ בשעות היום להמעיט בויכוחים. אמרנו לו אחרי התפילה שזה קצת מסובך לעשות את זה" סיפר בחיוך.

    חודש תשרי בעיניו, הוא אומר "בחודש הזו יש כניסה לנבכי ההגות היהודית, לאו דווקא בסממנים החיצוניים שלהם לפעמים אנחנו נגררים כאילו הם חזות הכל. ביהדות יש עומק והרבה רבדים פנימיים. הסגולה של יום הכיפורים שבית הכנסת פתוח לכולם וכולם צריכים להרגיש בו נינוחות. יש משהו מאד מיוחד בדיוק שאלתי מישהו אם יש דת שבתפילה כל הקולקטיב ביחד אומר יחד "אשמנו, בגדנו.." כולם ביחד".

    "אנחנו בכניסה לחג סוכות" אמר לסיום "סבי הרב הרצוג כתב גם את גדולותו וגם את קטנותו של האדם בכוונה מוגבלת הסוכה מוגבלת בגודל הסוכה כמה גבוהה וכמה קטנה היא יכולה להיות. נזכיר את מלחמת יום הכיפורים שהיתה לפני 44 שנים. נזכור את 3,000 הבנים שנפלו תמיד. חשוב שנעלה את זכרם" אמר.

    האזינו:



    0 תגובות