קנצלר אוסטריה הנבחר: "לאוסטריה חוב גדול לעם היהודי"

    אתר קול חי No Comments on קנצלר אוסטריה הנבחר: "לאוסטריה חוב גדול לעם היהודי"

    סבסטיאן קורץ, קנצלר אוסטריה הנבחר, אמר בריאיון לפני מספר חודשים: "משמעות החוב שלנו לעם היהודי – מלחמת חורמה באנטישמיות"

    קנצלר אוסטריה הנבחר עם הגר"פ גולדשמידט בכינוס ועידת רבני אירופה צילום: אלי איטקין

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    במסגרת פגישת משלחת מצומצמת של ראשי ועידת רבני אירופה עם סבסטיאן קורץ כשעוד האחרון שימש כשר החוץ הצעיר והמבטיח של אוסטריה, שוחח העורך הראשי של "יתד נאמן", ישראל פרידמן, עמו בין היתר על ישראל, הימין והאנטישמיות.

    "גם ללא בעיית הימין הקיצוני, המשקע בין אוסטריה ליהודים הוא מאוד כבד משקל וטעון" נשאל קורץ והשיב "איננו יכולים, לצערנו, למחוק את ההיסטוריה, אבל לא שכחנו, והיא מחייבת אותנו. לאוסטריה חוב גדול לעם היהודי ומשמעותו – המשך מלחמת חורמה בכל תופעה אנטישמית. ציידנו את הפרקליטות בכל הכלים הדרושים לכך והקמנו מוקד מיוחד לקבלת דיווחים על כל תופעה שכזו ברחוב ובתקשורת".

    על רגע המציאות הרגישה הזו, איך אתה מתייחס לעליית הימין הקיצוני שהפך מגורם לא מאוד מרכזי למפלגה שכמעט עלתה לשלטון?

    קורץ: "סוגיית הימין הקיצוני מורכבת מאוד, כי מצד אחד יש בו אנשים בעלי עבר נאצי, אך מאידך גיסא, עובדה היא שהימין דווקא תומך ביהודים ובישראל, בגלל עויינותו והתנגדותו להגירה המוסלמית המאסיבית. רוב מצביעי המפלגה הזו ותומכיה אינם תומכים ואף מתנגדים למדיניות האנטישמית של המפלגה".

    האם יש עתיד לקהילה היהודית באוסטריה לאור ההתחזקות הממשית והמדאיגה של הימין הקיצוני?

    קורץ: "החשש הכבד בקרב רבדים רחבים של האוסטרים מפני ההגירה המוסלמית והשפעתה התרבותית על אירופה, גרמו לסחף של מצביעים לימין הקיצוני. זה לא מגיע מתמימות דעים עם הימין בסוגייה היהודית, אלא מאיסלמופוביה – חרדה מכיבוש אירופה ע"י המוסלמים. היחס לימין הקיצוני הוא דו ערכי. מצד אחד אלו אנשי בעלי עבר בעייתי כשלחלקם דעות בעיתיות, אבל מאידך גיסא, בגלל ההגירה המוסלמית הם פרו יהודים ופרו ישראלים והסתירה הזו יוצרת קושי בקביעת העמדה גם בקרב היהודים".



    0 תגובות