בצה"ל מחדדים את הוראות הפתיחה באש

    קובי פינקלר Comments Off on בצה"ל מחדדים את הוראות הפתיחה באש
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    האירוע בקדום (צילום: Youtube)

    בצה"ל מחדדים את הוראות הפתיחה באש לאור שני האירועים הקשים שהיו בימים האחרונים באזור חברון וקדום שבשומרון. בצה"ל מבהירים כי "תהליך ההחלטה על פתיחה באש הוא בסופו של דבר החלטתו של החייל כאשר הוא נדרש לחשוב ולקבל החלטה באשר למצב בו הוא נתון".

     

    קצין בכיר במפקדת יהודה ושומרון אומר שכאשר קיים זיהוי מצב שמאיים על החייל – הכללים מאפשרים לו לפתוח באש, "כאשר מדובר במצב מיידי וכאשר טוהר הנשק יעמוד לנגד עיניו בכל עת".

     

    "הכללים מאפשרים לכל חייל לקבל החלטה על פתיחה באש כאשר יש על החייל לפעול בצורה מידתית בהתאם לאיום הספציפי", אומר הקצין הבכיר.

     

    בצה"ל אומרים עוד כי בניגוד למסמכים הקודמים שבהם היה שיקול דעת רחב למפקדים, המסמך החדש הינו ברור יותר, פשוט יותר, ונותן מענה לקשת של מצבים בהם נתקלים החיילים והמפקדים בשטח.

     

    סרטון שהופץ ברשת חשף אירוע חמור בו נראים חיילים מתקשים להתמודד עם תקיפה המונית של ערבים בקדום שבשומרון. בתקרית נפצעו שלושה חיילים – שניים מיידוי אבנים, אחד עם חשש לשבר בידו והשני בפניו עם חתך בראשו. לוחם נוסף נפגע מרימון הלם שלא התפוצץ ונכווה בידו.

     

    בשבוע שעבר ארע מקרה דומה בחברון בו התרחש עימות אלים בין כוחות צה"ל לערבים בחברון. האירוע התפתח להתפרעות של כ-250 ערבים, שהחלו ליידות אבנים לעבר כוחות הביטחון. כוחותינו הגיבו בירי כדורי גומי וגז מדמיע.

     

    חיילי צה"ל נמלטו מהמקום תוך שהם מזעיקים תגבורת. החיילים הספיקו להשליך רימון הלם בניסיון ליצור חיץ בינם לבין השוטרים הפלסטינים. במקביל, התפתח עימות אלים גם בכיכר השוטר בעיר.

     



    0 תגובות