"יש משפחות בישראל עם תמונה של נשיא תימן בסלון"

    עמית דניאל No Comments on "יש משפחות בישראל עם תמונה של נשיא תימן בסלון"

    מספר ימים לאחר הירצחו של נשיא תימן, עלי עבדאללה לסאח, סיפור יחסי הנשיא ויהודי תימן, נחשף • ריאיון מיוחד עם משה ויחיאל שעלו מתימן ומספרים: "דלתו היתה פתוחה ליהודים; שמקר והגן על היהודים במדינה"

    תימן
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בתכנית "הפוך על הפוך" בהגשת איתי גדסי, שוחחו יחיאל קובני ומשה שגדרי שעלו מתימן לאחרונה וסיפרו על יחסו האהוהד של נשיא תימן עלי עבדאללה סלאח שנרצח השבוע בתימן.

    משה סיפר: "מה שאני יכול להגיד לך על האדם הזה שיחסו ליהודים היה טוב יותר. הוא נתן ליהודים אפשרות לעלות ארצה. עד היום ליהודים שעלו בעליה האחרונה מתימן יש תמונה שלו בסלון. היה לו יחס חם ואוהד ליהודים" סיפר.

    בנוסף, סיפר משה כי בשנים האחרונות, עם השתוללות מלחמת האזרחים במדינה "הוא נתן שומרים ליהודים שנשארו בצנעא ששמרו עליהם. היום עדיין יש יהודים בתימן כעשרים משפחות".

    "דוד שלי, הרב מוסא נהרי הי"ד, נרצח שם לפני כשמונה שנים" סיפר יחיאל "דבר ראשון היה להם דלת פתוחה להגיע לרשויות והיה להם קשר עם השייחים של הערים. אמא שלי מספרת שבחגים הנשיא היה שולח להם מצרכים. דאג ליהודים". הוא מספר כי יש כאלו המרגישים אבל כבד עם הירצחו "ניסינו לדבר עם מישהו בבאר שבע שענה לנו שהוא לא מסוגל לדבר מכאב. אנשים שעלו מתימן לאחרונה כואבים את לכתו" סיפר יחיאל.

    לסיום, אמר משה "כולנו מביעים צער רב על אדם שהיה בו אהבת אדם ואהב את היהודים ממנו. בזכותו היו שנים רבות של שקט. רבים מהעליה החדשה של תימן הרגישו וידעו שיש מישהו שרוצה בטובתם. אני אישית בזכותו נהייתי זמר. עליתי פעם לתקשורת התימנית והבן שלו אחמד עלי שהוא גם מחסידי אומות העולם ביקש שאעלה לשיר שם וכך התחלתי בקריירה המוסיקאלית. יהי זכרו ברוך".

    האזינו:



    0 תגובות