תחקיר מביש • "ספרדי, אנחנו לא נתנו להם הרבה"

    עמית דניאל 3 Comment on תחקיר מביש • "ספרדי, אנחנו לא נתנו להם הרבה"

    חילול השם: פרויקט שהולך ונבנה בלב בני ברק, מציג: גזענות ופילוג • תחקיר המתפרסם הבוקר בעיתונות הכללית מעלה מצג לפיו שם משפחתו של האדם יכול לשנות את הסיכוי שלו להיכנס לדירה בקומה נוחה, אם בכלל • ויש גם תגובות • מזעזע

    אילוסטרציה צילום: ויופוינט

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בעיר בני ברק ישנו מתחם גדול מאד ובו שנים רבות שכנה חברת פיז'ו סיטרואן. כחלק מפתרונות דיור הנצרכים כל כך בעיר, רכשה חברת גינות דוד את המתחם והחלה לשווק בו דירות רבות. 500 במספר.

    אלא שמתברר כי מכירת הדירות מתבצעת בצורה בררנית עד מאד וגזענית.

    תחקירני ידיעות אחרונות מפרסמים הבוקר כי כשהתקשרו לברר על רכישת דירה והזדהו בשם "חדד" המזוהה עם יוצאי עדות המזרח, נתקלו במשפט "תנסו בעוד שלושה ארבעה חודשים" מאחר ואין דירות פנויות. כשדקות לאחר מכן, בשיחה נוספת, שם המשפחה היה שטרנבוך, אותה נציגה שמחה לספר על דירות שנמצאות במלאי.

    וזה לא נגמר. כשנשאלה הפקידה איזו אוכלוסיה יש במקום, היא סיפרה כי "מאד הומוגנית" כשירדה לפרטים היא אמרה: "חמישים אחוז ליטאים וחמישים אחוז חסידים". "ומה עם ספרדים" נשאלה וענתה: "יש מעט מאד".

    עם זאת, לפי הכתבה עולה כי יש דירות המוצעות למכירה לספרדים – בקומה השישית. עכשיו, תתארו לכם, משפחה חרדית ממוצעת עולה ש קומות בשבת קודש כשכל חטאה הוא – מוצאה.

    התחקיר ממשיך ומפרסם סיפור בו נשלך אברך ספרדי למקום ומביאה את סיפורו של יעקב שניסה לרכוש דירה בפרויקט.

    מחברת "גינות דוד" נמסר בתגובה ל'ידיעות אחרונות': "חברת גינות דוד משווקת דירות בהצלחה לכלל האוכלוסייה החרדית, ללא הבדל עדה או חוג, ועל כך יעיד תמהיל החוזים שנחתמו בפרויקט, הכולל בני כל העדות והחוגים, כולל רבים מבני עדות המזרח. הכתבה מנסה לצייר מצג שווא של דחיית רוכשים ספרדיים, וזאת על פי קטעי שיחות שהוצאו מהקשרן באופן מגמתי. לצערנו, יש אנשים שמפרשים מלאי דירות שאזל בקומות מסוימות כדחייה על רקע עדתי. כאמור, הדבר הינו מופרך מיסודו. אנו גאים לשרת את כלל הציבור החרדי כפרויקט המוביל והמבוקש בלב בני ברק".

    בעיריית בני ברק אמרו כי מבירור שערכו עלה ש"בעל הפרויקט מוכר דירות הן לאשכנזים והן לבני עדות המזרח. אישורי העירייה עוסקים בהתאם לחוק רק בתחומי חוקי התכנון והבנייה ולא בהרכב האוכלוסייה במבנים אלו".



    3 תגובות

    מיין תגובות
    1. 3

      בעקבות התחקיר המכירות בפרויקט יזנקו בעשרות אחוזים

      1. אתה מוזמן לרכוש שם, מומלץ לרכז את כולכם יחד, פסולת אנושית.

    2. 2

      כתב נחמד קודם תלמד לכתוב בלי שגיעוט חטיו