פרויקט השנאה: מה לכם כי תלינו? \\ עו"ד יצחק שינפלד

    עו"ד יצחק שינפלד 1 Comment on פרויקט השנאה: מה לכם כי תלינו? \\ עו"ד יצחק שינפלד

    הסערה סביב האפליה: סקירה משפטית נרחבת ולא רק \\ עו"ד יצחק שינפלד

    עו"ד יצחק שינפלד
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    החוק הרלוונטי במדינת ישראל הינו החוק למניעת אפליה במוצרים שירותים וכניסה למקומות ציבור, על רקע גזע, דת, מגדר, לאום, ומכל סיבה שהיא.

    חוק ספציפי למניעת אפליה בדיור, שהוגש ע"י ח"כ אילן גלאון, נדחה ע"י החלטת הממשלה בוועדת שרים לחקיקה ב-2015. הסיבה, אפשרות למנוע במקומות יישוב ספציפיים, כניסת והשתלטות גורמים לאומניים ערביים, דרך מכרזים פתוחים.

    בתוככי בני-ברק בפרויקט צמרת, נטען לאפליה על רקע מגזרי, עדתי. כתבת ידיעות אחרונות טוענת, ש"בשם אשכנזי", הוצעו מבחר דירות במבחר קומות, ואילו "בשם ספרדי" הוגבלה המכירה לדירות נחותות ובקומה ו' בלבד.

    הגורם המשווק, והחברה המוכרת טוענים: להד"ם. מעבר לעובדה שבפרויקט נרכשו דירות ע"י משפחות מעדות המזרח, מדובר במשפחה ספציפית בעייתית, מאד מסוימת, שמסיבות תועלת הפרויקט ושמירה על איכות הדיירים והפרויקט, היא ורק היא סורבה.

    העובדות שנחשפו בכתבה, באם הינן נכונות עובדתית, סותרות את גרסת החברה ועובדיה. העובדה שבפרויקט קיימות משפחות מעדות המזרח מוכחת למעשה ובפועל. האמת מאחורי העובדות מספרת את הסיפור שעדיין קיים בציבור החרדי, מוסדות חינוך ומגורים על רקע עדתי, מגזרי, ארצות המוצא. בציבור הדתי לאומי והחילוני הוא הולך ונעלם.

    חבר מועצת עיריית בני ברק, לעתיד גורם בכיר ביותר בש"ס הארצית, התבטא בישיבת מועצת העיר, מופיע בפרוטוקולים "באם תקבלו לסמינר יותר משליש בנות מעדות המזרח, לא אשלח לשם את ביתי". ראשי ש"ס ביכרו לשלוח את ילדיהם למוסדות הדגל האשכנזיים.

    העובדה היא, שבמוסדות החינוך הספרדיים לא ימצאו תלמידים או תלמידות אשכנזיים, ההיפך בהחלט כן. במוסדות חסידיים כהגדרתם, לא ימצאו ליטאים ההיפך כן. במוסדות חסידי גור לא ימצאו חסידי ויז’ניץ וגם ההיפך. ישנם מוסדות כלל חסידיים הנותנים פתרון כוללני יותר. שם תמצא גם גוראים, וויזנצאים, בעלזים, למרות שיש להם מוסדות נפרדים.

    לא תמיד זו אפליה עדתית, מגזרית, על רקע צבע עור או מוצא. זה עניין של תרבות והדגשים שונים לחלוטין, נקודות עניין חלוקות, סמכות רבנית וכללים שונים בהליכות היומיום ובהתנהגות הפרטנית.

    בפועל אפליה במכירת דירות בתוככי בני ברק אינה אפשרית וכנראה גם לא אמיתית. העובדות טופחות על הסיקור המוטה. העובדה שהעירייה והעומדים בראשה הואשמו, מלמדת על כך שגורמים מאד מסוימים מנסים ללבות אש שאינה קיימת. לעירייה ו-או למאן דהוא העומד בראשה, או לגורמי המקצוע בעירייה, אין כל קשר למכירות או לשיווק.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      אחרי כל הבלה בלה, עובדתית יש אפליה גם בדיור שלא מן העניין.