נשיא המדינה עקב אחר תופעת הבולענים מקרוב

    בנצי לייזרוביץ 3 Comment on נשיא המדינה עקב אחר תופעת הבולענים מקרוב

    נשיא המדינה, רובי ריבלין, ביקר באזור ים המלח ועקב אחר תופעת הבולענים מקרוב

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    נשיא המדינה, רובי ריבלין, סייר בים המלח היום (חמישי), בעקבות השפעות תופעת הבולענים במקום כתוצאה מירידת מפלס מי הים. דב ליטבינוף, ראש המועצה האזורית תמר ארח את הנשיא אליו התלוו ח"כ איתן ברושי העוסק בנושא באופן שוטף, וח"כ יעל כהן-פארן, יו"ר השדולה למען ים המלח וראש מועצה אזורית "מגילות" אריה כהן ליוו גם הם את הנשיא בביקורו.

    ליטבינוף אשר הציג לנשיא את האתגרים והקשיים עימם מתמודדת האוכלוסייה באזור אמר במהלך הסיור את הדברים הבאים: "אני מודה לנשיא שהגיע לראות מקרוב את ההתמודדות הבלתי אפשרית של תושבי ים המלח עם תופעת הבולענים באזורנו. חשוב להבין שאנו למעשה חיים ב"קו עימות" גיאולוגי, אשר מאיים על עתיד ההתיישבות כולה בחבל ארץ זה אשר יקר כל כך לכולנו".

    ים המלח נמצא בתהליך ארוך ומתמיד של נסיגה מזה עשרות שנים, מפלס הים ירד כבר ביותר מ-25 מטרים. הליך הייבוש המתרחש בים גרם לכך שב-1981 נחצה הים לשני חלקים באזור ה"לשון", ומפעלי ים-המלח, שכל פרנסתם מהאגן הדרומי, הרדוד יחסית, עמדו בפני סכנת סגירה עם ייבושו המוחלט של אגן זה. לפיכך נחצבה תעלה המזרימה מים מהאגן הצפוני לאגן הדרומי. מאז נחצבה התעלה, מפלס ים-המלח יורד בשיעור של יותר ממטר לשנה. ירידת המפלס ונסיגת קו החוף מביאות לערעור התשתיות לאורך חוף ים המלח. אחד מהמופעים של ערעור התשתיות הוא התפתחות מהירה של בולענים, אשר נפערים בפתאומיות עקב קריסת הקרקע, ואשר עלולים לסכן חיי אדם, מבנים ותשתיות.

    נשיא המדינה סייר בחורבות חוף "מינרל" הצמוד לקיבוץ מצפה שלם, החוף ננטש ביום אחד ממש, לאחר שבולען נפער במגרש החניה שלו. הבולען הלך והתרחב עד שקרסו לתוכו חנויות וחלקים נרחבים מהכביש. הנשיא שמע מראש מועצה אזורית מגילות אריה כהן על העזיבה החפוזה של החוף למרות עבודות פיתוח נרחבות שנעשו בו ואבדן ההכנסות של עשרות מתושבי האזור כתוצאה מסגירתו.



    3 תגובות

    מיין תגובות
    1. 3

      חוף ים היה פועל בשבת וכל מיני טיפוסים מגיעים ומחללים שבת ולכן נפער חור גדול גדול וראו הוזהרתם

    2. 1

      הכל על חשבון משלם המיסים הישראלי (אנחנו)……