סוף לאפליית מחזיקי הפלאפונים הכשרים

    איתי גדסי No Comments on סוף לאפליית מחזיקי הפלאפונים הכשרים

    וועדת השרים לענייני חקיקה אישרה את הצע"ח של ח"כ מיכאל מלכיאלי (ש"ס): חברות הסלולר יחויבו לקבל אישור טלפוני מהלקוח בגין העלאת תעריפי התוכניות בסלולר | "הצעה נועדה לסייע לציבור בני התורה המחזיקים פלאפונים כשרים, ולא היו מעודכנים עד היום"

    12:35
    28.03.24
    אשת חיל No Comments on הזדמנות נפלאה לשינוי שיביא ברכה גדולה • הלכה לשבת

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ועדת שרים לחקיקה אישרה היום (ראשון) את הצעת ח"כ מיכאל מלכיאלי (ש"ס), אשר תשים סוף לאפליית מחזיקי הפלאפונים הכשרים, ותחייב את חברות הסלולר לקבל אישור טלפוני מראש מהלקוח טרם שינוי, העלאת תעריפי התוכניות בסלולר, כאשר מסתיימת תקופת ההתחייבות הראשונית (כאשר לאחר מכן על פי רוב מתעדכן המחיר גבוה יותר).

    ח"כ מיכאל מלכיאל (ש"ס) אומר כי הרקע להצעת החוק נועדה לסייע לציבור בני התורה המחזיקים פלאפונים כשרים, ולא היו מעודכנים עד היום כלל, במידה והייתה מסתיימת להם תקופת התחייבות, מכיון שחברת הסלולר הייתה שולחת מסרון כתוב למכשיר, שלא היה מגיע כלל לאחר שהמכשיר חסום למסרונים על פי הוראת גדולי ישראל. כתוצאה מכך, הלקוח אינו מודע לעדכון מחיר החבילה שהתייקרה ברוב המקרים, ולא נותרה לו ברירה אלא לשלם. סכומים אשר לא פעם מגיעים למאות שקלים ואף יותר".

    בדברי הסבר להצעת החוק נכתב: "התיקון המוצע קובע כי נוסף על חובת הודעה במסרון לעניין מועד סיום העסקה או ההתחייבות בעסקה לתקופה קצובה, עוסק יחויב לחתור אקטיבית לשם יצירת קשר טלפוני עם הצרכן ולהודיע על מועד סיום העסקה או ההתחייבות גם באמצעות שיחה טלפונית למספר הטלפון הנייד שמסר הצרכן לעוסק– 21 ימים לפני מועד סיום העסקה או ההתחייבות, ואם חל מועד מסירת ההודעה לפי פסקה זו בשבת או בחג – ביום שלאחר השבת או החג".

    בעקבות אישור הצעת החוק בוועדת שרים לענייני חקיקה, הודה ח"כ מיכאל מלכיאלי ליו"ר תנועת ש"ס ושר הפנים אריה דרעי שנתן את ברכתו למהלך שעתיד להקל על אלפים רבים המחזיקים בפלאפונים כשרים, רובם ככולם מהציבור החרדי, ואשר עד כה נגבו מהם סכומים לא מבוטלים שלא בצדק. כמו כן, הודה לשרת המשפטים איילת שקד ולשר התקשורת איוב קרא ולראש הרשות להגנת הצרכן מיכאל אטלן שהבינו את נחיצות הצעת החוק ותמכו בה לאורך כל הדרך. הצעת החוק צפויה לעלות בימים הקרובים למליאת הכנסת להצבעה בקריאה טרומית.



    0 תגובות