ברקת לרה"מ: משרד האוצר מונע העברת תקציבים לירושלים

    איתי גדסי No Comments on ברקת לרה"מ: משרד האוצר מונע העברת תקציבים לירושלים

    ברקת לרה"מ: משרד האוצר מונע העברת תקציבים עליהם התחייב לעיריית ירושלים. המשמעות: הקפאת תכניות, פיטורי עובדים, קיצוץ בתמיכות ברווחה ובנוער וסכנת ביטול הצהרונים בגני הילדים ובתי הספר • המשמעות של אי העברת התקציב: הקפאת תכניות, פיטורי עובדים, קיצוץ בתמיכות ברווחה ובנוער וסכנת ביטול הצהרונים בגני הילדים ובתי הספר

    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראש העיר ירושלים ניר ברקת פנה היום במכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו ולשרי הממשלה וחברי הכנסת בדרישה להתערבות מיידית במשבר התקציבי שמשרד האוצר כפה על עיריית ירושלים.

    ברקת כותב במכתבו כי משרד האוצר מתכחש באופן בוטה לסיכומים שהיו בשנת 2017 בחסות מנכ"ל משרד רה"מ, ובאופן חד צדדי אין בכוונתם להעביר לעיריית ירושלים 105 מליון ₪ אליהם התחייבו. התעלמות בוטה זו מההתחייבות שניתנה ועל בסיסה הוכן תקציב 2017 , תכניס את עיריית ירושלים לגרעון על לא עוול בכפיה.

    בנוסף, בשל אי אישור תקציב לשנת 2018 והגידול האוטומטי של הוצאות העיריה בעוד 143 מיליון ₪, הגירעון התקציבי אליו עלולה העיריה להיקלע יוכפל.

    במטרה למנוע את הגירעון תאלץ העירייה לבצע קיצוצים קשים וכואבים שיכללו: פיטורי עובדים, הקפאת איוש משרות, הפחתת שעות לעובדים, הקפאת תמיכות לעמותות רווה, נוער, ספורט ותרבות, קיצוץ נרחב בתקציבי המינהלים הקהילתיים ופעולות העירוניות.

    בנוסף קיימת סכנת סגירה לפרויקט הצהרונים המוזלים בגני הילדים ובבתי הספר בשל היעדר תקצוב ממשלתי.

    ברקת פונה לשרים "אני מבקש מכם, ממי שירושלים עומדת בראש שמחתם,  לגלות אחריות לאומית , לא להיגרר אחרי הוטו של שר האוצר לירושלים. בנוסף אני פונה וקורא לכם לפעול לתקצוב הולם לעיר לשנת 2018 , תקצוב שיסיים את הקיפוח ויעלה את העיר על מסלול של טיפוח והמשך צמיחה. ירושלים זקוקה להתערבותכם בפתרון המשבר התקציבי, היום יותר מתמיד".

    ברקת "התנהלות האוצר מהווה חציה של קווים אדומים והינה הפרה חמורה חסרת תקדים של הבטחה שלטונית. מדובר בלא פחות מהתעמרות משרד האוצר והעומד בראשו, בעיר ירושלים ובתושביה שבבסיסה שיקולים שאינם עניינים, נקמנות וניסיון לשים וטו על תקציבים שהמשרדים התחייבו להם".



    0 תגובות