"עליכם מוטלת האחריות על שמירת השבת בעירכם"

    קלמן טלר No Comments on "עליכם מוטלת האחריות על שמירת השבת בעירכם"

    בדברים שנשא בפני רבני ערים מרחבי הארץ, התייחס מרן הראשון לציון הגר"י יוסף שליט"א לנושא האקטואלי של שמירת השבת במרחב הציבורי ואמר לרבני הערים כי "עליכם מוטל התפקיד של לקרב את בני העיר לשמירת השבת ולחזק אותם, תמשיכו לעשות את מלאכתכם נאמנה – אז לא יהיה נדרש לחוקק את חוק המרכולים, תאהיבו את היהדות והתורה על עם ישראל"

    מרן הראשל"צ הגר"י יוסף בכנס
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מרן הרה"ר הראשל"צ הגר"י יוסף נשא דברים בכנס הרבנים השנתי של איגוד וועד רבני הערים בארץ ישראל בראשותו של רב העיר אלפי מנשה, הרה"ג דוד אוחיון.

    מרן הראשל"צ אמר: "תעשו את עבודתכם נאמנה ואז לא יהיה נדרש לחוקק חוק המחייב את שמירת השבת. אווירת השבת ברחבי העיר תלויה בכם. עליכם מוטל התפקיד של לקרב את בני העיר לשמירת השבת ולחזק אותם. תאהיבו את היהדות והתורה על עם ישראל" אמר.

    בנוסף, מרן הראשל"צ הגר"י יוסף בירך את רבני הערים העושים את מלאכתם נאמנה ומקדשים שם שמים והדגיש את החשיבות על שמירת מעמדם וכבודם של רבני הערים. בכנס הציג הרה"ג דוד אוחיון את היוזמה של וועד הרבנים להקמת וועדת אתיקה של רבני הערים לבחינת מקרים בהם עולה חשש כנגד רב שאינו מבצע את תפקידו כהלכה. היוזמה עלתה בעקבות היעדר מנגנון ראוי לטיפול משמעתי במקרים של נושאי תפקידים רבניים שכשלו, ונועדה לבלום יוזמות חריפות יותר של אישי ציבור שטובת הרבנות אינה לנגד עיניהם.



    0 תגובות