הממשלה אישרה את תקציב המדינה לשנת 2019

    איתי גדסי No Comments on הממשלה אישרה את תקציב המדינה לשנת 2019

    הממשלה אישרה הבוקר פה אחד את הצעת תקציב המדינה וחוק ההסדרים לשנת 2019 • תקציב המדינה בשנת 2019 יעמוד על 397.3 מיליארד ש"ח • רה"מ נתניהו: "הממשלה שלנו תמשיך לעבוד יחד לטובת מדינת ישראל עוד הרבה זמן – עד סוף הקדנציה"

    נתניהו וכחלון צילום: קובי גדעון, לע"מ

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הממשלה אישרה את הצעת תקציב המדינה וחוק ההסדרים לשנת 2019.

    תקציב המדינה בשנת 2019 יעמוד על 397.3 מיליארד ש"ח, תקציב החינוך יעמוד על כ-60 מיליארד ש"ח  תקציב הבריאות יעמוד על כ-38 מיליארד ש"ח, תקציב הרווחה וניצולי השואה יעמוד על כ-13 מיליארד ₪, קצבאות הנכות יעמדו על כ- 2 מיליארד ₪, ותקציב משרד הביטחון יעמוד על כ-63 מיליארד ש"ח. בשנת 2019 יעמוד הגירעון על %2.9 מהתוצר, ובשנת 2020 על %2.5 מהתוצר.

    בין הרפורמות הנכללות במסגרת התקציב: תכנית נטו משפחה; תכנית הסיעוד הלאומית; הגברת התחרות בשוק הטלוויזיה; מעבר מבנק לבנק בלחיצת כפתור; הוזלת מחירי הניתוחים הפרטיים; קיצור שבוע העבודה; הרפורמה לקיצור החופשות; צמצום השימוש במזומן; הגדלת היצע הדיור ועידוד השתלבות בשוק העבודה באמצעות מתן מענקי עבודה; צמצום מספר משרדי הממשלה

    בין השנים 2014 – 2019 נרשם הגידול בתקציב החינוך עומד על   38% (16.6 מיליארד ₪ ), בתקציב הבריאות חל גידול של 60% (14.1 מיליארד ₪), בביטוח הלאומי נצפה גידול של 37% (12.95 מיליארד ₪), בתקציב לניצולי השואה עלייה של 41% (1.4 מיליארד ₪) ובתקציב הביטחון גידול של 37% (15.4 מיליארד ₪).

    ראש הממשלה בירך על אישור הצעת התקציב ואמר: "הממשלה אישרה היום תקציב מצוין וחוק הסדרים מצוין שמבטא את המדיניות העקבית והאחראית שלנו: תקציב שמצד אחד שומר על צמיחה וחוסן כלכלי, ומצד שני דואג לצרכים החברתיים של כל אזרחי ישראל.

    נתניהו הוסיף "הממשלה שלנו תמשיך לעבוד יחד לטובת מדינת ישראל עוד הרבה זמן – עד סוף הקדנציה".

    מנכ"ל משרד האוצר, שי באב"ד: "תקציב שנת 2019 אשר מוגש לאישור ממשלת ישראל היום הינו תקציב אחראי ומאוזן בעל מנועי צמיחה כלכליים משמעותיים ויחד עם זאת הינו אחד מהתקציבים החברתיים ביותר בתולדות מדינת ישראל. משרד האוצר מוביל מדיניות כלכלית אחראית, תומכת צמיחה, לצד צמצום הפערים החברתיים ושיפור הרווחה של האזרח. התקציב נושא בשורות כלכליות וחברתיות רבות. הוא כולל צעדים ורפורמות שמטרתם להפחית את הרגולציה, להגביר את התחרות ולהגדיל את הצמיחה, ומן הצד השני להקטין את יוקר המחיה ולהביא לצמצום הפערים החברתיים באמצעות מגוון רפורמות ותוספות תקציביות בעלי השפעה ארוכת טווח. נמשיך להצעיד את המשק הישראלי קדימה ושמור על כלכלת ישראל חזקה ויציבה".

    הממונה על התקציבים, שאול מרידור: "אגף תקציבים מגיש היום את הצעת התקציב לשנת 2019. אחרי עבודה רבה באגף, אני חושב שאנחנו מגישים היום תקציב טוב , שכולל רפורמות חשובות שיצעידו קדימה את הכלכלה הישראלית. מדובר בתקציב מאוזן ששומר על המסגרות הפיסקליות ובו בעת נותן מענה לאתגרים משמעותיים הניצבים אל מול המדינה בטווח הנראה לעין ובמקביל כולל תכנון אחראי לטווח הרחוק".

    שר העבודה והרווחה חיים כץ: ״נעשה את המירב והמיטב לניצול תקציבים יעיל תוך הגברת הפיקוח על קניית השירותים של המשרד במיקור החוץ ונייעל את איכות השירות לאוכלוסיות שהמשרד אמון על רווחתם״.

    השרה מירי רגב אמרה: "מדובר בהישג היסטורי וחסר תקדים המביא לגידול דרמטי בתקציב הספורט הישראלי"

    אורי אריאל שר החקלאות ופיתוח הכפר: ״ישראל היא מעצמה חקלאית וכך תישאר אישור התקציב משקף את העובדה שלמדינת ישראל איכפת מהחקלאות"

    שר המדע אקוניס: ״שיא של כל הזמנים בתקציב משרד המדע משקף את הפעילות חסרת התקדים של המשרד לקידום והנגשת המדע, הטכנולוגיה והחדשנות לכל אזרחי ישראל, ובעיקר בפריפריה״.

    שר החינוך נפתלי בנט:‏ "תקציב המדינה לשנת 2019 הוא תקציב שמציב את החינוך בראש סדר העדיפות הלאומי. אני מודה לראש הממשלה לשר האוצר ולכל חברי הממשלה שהציבו את החינוך בראש".

    השר אריה דרעי: "עמדתי על כך שהממשלה תאשר היום תקציבים משמעותיים למשרד הפנים, שמהם יהנו הרשויות המקומיות ותושבי ישראל. בין היתר, ביססנו את תקציבי המוכנות לחירום, הגדלנו את המענקים השנתיים לרשויות ויצאנו לדרך עם הרפורמה ברישוי עסקים בעזרת משאבים ניכרים שיאפשרו את יישומה. שיפור השירות והרחבת השירותים לתושב עומדים לנגד עינינו, תוך שאיפה לצמצום פערים וצדק חלוקתי".



    0 תגובות