רגע לפני החופה, החתן מבקש "תחייגו אל הרב בשיחת וידאו"

    דוד פיינגולד 4 Comment on רגע לפני החופה, החתן מבקש "תחייגו אל הרב בשיחת וידאו"

    הסיפור שיזיל לכם דמעה על חתן ישראלי שרגע לפני שויתר, הוא החליט: החתונה תהיה יהודית כדת משה וישראל | פגשנו את הרב אמיתי גדסי, רב בארגון בנועם, לשיחה מרתקת על הלכה, הארת פנים וחיזוק מעמד רבני הערים | מרתק

    כתובה יהודית
    15:05
    28.03.24
    אשת חיל No Comments on "הקב"ה בחר לניסיון הזה את האנשים הכי מיוחדים שלו"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    כחלק מהסיור היהודי וירטואלי שאנו עורכים ברחבי הארץ, פגשנו לשיחה מרתקת השבוע את הרב אמיתי גדסי. הרב החבר באגודת הרבנים "בנועם" משמש כרב קהילת 'שערי הלכה' ברחובות וראש בית ההוראה 'שערי הלכה' בנשיאות הרב שלמה  בן שמעון שליט"א לבית ההוראה יש ארגון העוסק בהפצת לימוד ההלכה בקרב בני התורה. בנוסף, חיבר הרב את סדרת הספרים 'הליכות אמת'.

    על החיבור עם ארגון בנועם, מספר הרב "לפני כשנתיים פנה אליי הרב ישראל ריאני שליט"א וסיפר לי על הרעיון הגדול בהקמת ארגון בנועם כשהרעיון הראשון במעלה הוא להאהיב את היהדות לציבור הרחב, להיות הגורם שמחזיר את כבודה של הרבנות הראשית לישראל לציבור הכללי, וביקש ממני להיות הנציג האחראי ברחובות והאזור, כמובן, שהסכמתי והצטרפתי לרעיון הגדול".

    כשאנחנו מבקשים סיפור מרתק בו היה מעורב הרב בתפקידו, אנו זוכים להאזין לסיפור המשלב טכנולוגיה, הלכה ושיקול דעת רבני רחב במיוחד. "הגיעה אלי פנייה מעניינת מגורם בכיר באחת הקונוסוליות במזרח אירופה" פותח הרב את סיפורו. "אותו גורם אמר כי באופן אישי זקוק לעזרה. 'הכרתי אשה מקומית ואנו רוצים להתחתן' סיפר לי. כששאלתי האם היא יהודיה, הוא השיב בחיוב".

    הרב גדסי הראשלצ

    "לצערי, עקב סכסוך כלשהו שהיה בין הגורמים בעיר שלו לעיר סמוכה באשר לאישורי יהדות, נוצר עליהם רושם רע והם החליטו להתחתן בחתונה אזרחית רגילה אך "ברגע האחרון" בשיטוט ברשת הוא נתקל במידע על ארגון בנועם והוא החליט ליצור קשר".

    "כבר בתחילה" מספר הרב גדסי "זיהיתי יהודי חם שאכפת לו והוא חפץ להינשא כדת משה וישראל, הצעתי לו שבביקורו הראשון בארץ יפתח תיק נישואין וכך באמת היה, ליוויתי אותם לאורך הרישום, בהשגת הטפסים, הדרכת הכלה והם שבו למקומם".

    "יום החתונה הגיע ורגע לפני שהוא חותם על הכתובה הוא מבקש שיתקשרו אליי בשיחת וידאו כדי שאהיה שותף לאירוע המרגש. בשיחה, החתן והכלה הודו לארגון 'בנועם' על כל העזרה והליווי, דמעות היו בעיניי כשהכלה אומרת לי רגע לפני שהיא נכנסת לחופה, אני רוצה להודות לארגון 'בנועם' שבזכותו אני נכנסת היום לחופה יהודית ומקיימת את הצוואה של סבתא שלי שלא זכתה להיות איתי היום, אך ההבטחה שהבטחתי לה להתחתן רק עם יהודי ובחתונה יהודית לא היתה יכולה להתקיים ללא ארגון בנועם. החתן הוסיף: אני כעובד משרד החוץ מבטיח להיות יחד עם רעייתי שגרירים נאמנים לארגון בנועם.   ואני רוצה לומר לך, – שרק אם הרב ריאני היה מקים את 'בנועם' בשביל לקיים את ההבטחה של הסבתא, דיינו" מסיים הרב את סיפורו המרגש.

    הרב גדסי

    לשאלתנו האם יש תחום מיוחד בו הוא פועל ביתר שאת בארגון "בנועם", הוא עונה: "כמי שנמצא בתחום ההלכה, בבית ההוראה, ובספרים שחיברתי בס"ד ביקש ממני הרב ריאני להיות שותף בניהול המערך ההלכתי של ארגון 'בנועם' וברוך ה' יש הרבה עבודה בתחום ואנו מתפללים בכל יום שנצליח בעבודת הקודש בתפילה שלא תצא תקלה מתחת ידינו".

    אתם נציגי 'בנועם' רבני השכונות, כיצד בא לידי ביטוי פעילות ארגון 'בנועם' באזור השפלה? "כחלק מהנגישות לארגון בנועם חלקנו את האזור למספר נציגים של בנועם לרמה של שכונות בערים, כל שבכל שכונה יש לנו נציג אשר נותן מענה לפניות רבות ברישום לנישואין, בבעיות בגרושין, ועד לפתרון בעיות בכל תחומי היהדות, אני אומר לנציגים שלנו בשכונות, כל עוד שאין תקנים לרבני שכונות אתם למעשה רבני השכונות, אתם ידו הארוכה של הרב המקומי לתת מענה לכל נושא ביהדות, יודגש, שכל הפעילות היא תחת מרותו ובברכתו של המרא דאתרא ובאה לחזק את ידו".

    לסיום, שאלנו 'מה אתה מאחל לארגון 'בנועם'?'

    "הרעיון הגאוני במיזם של 'בנועם' שבא לידי ביטוי ב'בנועם דניאלי' בכל הקשור לרישום נישואין צריך להתרחב למגוון תחומים ביהדות כי אני מאמין שרוב הציבור בישראל קרוב למסורת ורוצה שיגעו בו, בארגון בנועם בראשות הרב ישראל ריאני יש את מיטב הרבנים עם הכשרון הזה לגעת באנשים במקומות הנכונים ולקדש שם שמים ברבים" אמר הרב.

    הרב גדסי רבני בנועם



    4 תגובות

    מיין תגובות
    1. 4

      הרב גדסי וכל ארגון בנועם מקדשים שם שמים ברבים. יישר כח.

    2. 3

      כתבה מקסימה!
      כחילונית מסורתית מאוד מתחברת!
      ישר כוח

    3. 2

      וואו, סיפור מדהים, כל הכבוד לכם

    4. 1

      זו היא היהדות יישר כח שירבו כמוכם בישראל