מנו גבע: "רוב תומכי הליכוד נשארים נאמנים למפלגה ולעומד בראשה"

    עמית דניאל No Comments on מנו גבע: "רוב תומכי הליכוד נשארים נאמנים למפלגה ולעומד בראשה"

    הסוקר הבכיר מנו גבע טוען כי על אף התנודות שעוברת לכאורה מפלגת הליכוד, תומכיה נשארים נאמנים | וגם: יהדות התורה, הנתון שהשתנה בקרב מצביעי ש"ס והאם קליפ "הערבים נוהרים" סייע לליכוד?

    ראש הממשלה ויו"ר הליכוד, בנימין נתניהו צילום: תומר נוברג, פלאש 90
    11:45
    28.03.24
    נתי קאליש No Comments on השמועה שגרמה לבהלה – וההבהרה של הצדיק הגר"ד קוק

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    יו"ר איגוד מכוני המחקר בישראל ומנכ"ל מכון המדגם "מדגם", מנו גבע, התייחס בשיחה עם סטודנטים חרדים בהרצאה שמסר בבצפר החרדי, לתנודות הסקרים בעת האחרונה וברמת האמון שרוחשים המצביעים למפלגותיהם. בנוגע למפלגת הליכוד אומר גבע "רוב תומכי מפלגת הליכוד נשארים נאמנים למפלגתם ולעומד בראשה".

    כשנשאל גבע על מצב תנועת ש"ס בסקרים, ענה: "נתון מעניין קיים בפער בין תקופה זו לתקופת מערכת הבחירות האחרונות. בשונה מהבחירות ב-2015, כעת אחוזי "בטוח אצביע" מבין אלו המצהירים שיצביעו לש"ס, נמוכים משהיו".

    בנוגע לדגל התורה, אומר גבע: "אנחנו מוצאים 7 מנדטים ליהדות התורה באופן קבוע. אולי זה נובע מהגידול הטבעי של החרדים".

    כזכור, ביום הבחירות, אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו בסרטון שפורסם כי "הערבים נוהרים לקלפיות". בנוגע לכך, ישנה מחשבה ציבורית כי אמירה זו הוציאה ליכודניקים מהבתים לקלפיות. לדברי גבע, על פי הנתונים שבידם, האמירה אינה השפיעה על שיעורי ההצבעה לליכוד. האם זה השפיע דווקא על נהירת הערבים? אגדה כלשהי שפורסמה לאחר הבחירות טענה שבשעות הערב התפרסמה קריאה ערבית פנימית לצאת ולהצביע ביתר שאת.

    לסיום, כשנשאל על אמיתות הסקרים והשוואתם לתוצאות האמת, אמר גבע: "סקר הוא לא תחזית. סקר משקף תמונת מצב נכון ליום בו נעשה".

    מכון הסקרים מדגם נחשב כיום למוביל מבין מכוני הסקרים. במוצאי יום הבחירות, הבחירות המדגמיות של המכון נחשבות למדויקות ולכאלה ששיקפו לא פעם את תוצאות הבחירות כמעט במדויק.



    0 תגובות