מרגש: הניצולים מהכפר הערבי נכנסו למוסדות תורניים

    שלמה ריזל No Comments on מרגש: הניצולים מהכפר הערבי נכנסו למוסדות תורניים

    חודשים לאחר שחולצו בתנאים קשים ממסכת של השפלות קשות בכפר ערבי, נסגר השבוע מעגל מרגש באחת מערי צפון הארץ והמשפחה כולה עולה על דרך המלך

    אילוסטרציה צילום: נתי שוחט, פלאש 90
    16:43
    28.03.24
    קובי פינקלר No Comments on המל"ל מזהיר: סיכון מוגבר לישראלים במדינות עוינות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לפני כחצי שנה, לאחר מסכת מדוקדקת של הכנות והיערכויות, הצליחו אנשי יד לאחים לחלץ את ש' ושלושת ילדיה מכפר ערבי בדרום הארץ לדירת מסתור באזור המרכז.

    קודם לכן חוותה ש' מסכת קשה של התעללות אלימה קשה ופוגענית. הגיעו הדברים לידי כך שבעלה הערבי לא הרשה לה לצאת מפתח הבית ובד בבד לא חדל להשפילה ולהקניטה, לנגד עיניה ילדיה חסרי האונים, בכל דרך ובכל עת מצוא. כשש' הצליחה למצוא בעצמה כוחות נפש היא יצרה קשר עם יד לאחים.

    טובי אנשי המקצוע נכנסו לתמונה והפיקו תכנית חילוץ שיצאה אל הפועל, מתחת לאפו של הערבי האלים. זמן קצר לאחר מכן, בעת שהלה נכנס בדרך לא חוקית לשטחי הארץ, הוא גם נעצר בידי כוחות הבטחון שיד לאחים הכניס מבעוד מועד לעובי הקורה.

    בשלב מסוים התקבל טלפון במשרדי יד לאחים. על הקו היתה אישה שהזדהתה כחברה של ש' שאיבדה את מספרה הסלולרי וביקשה אותו. ביד לאחים גילו ערנות ואחריות ולא הסכימו למסור את המספר. מאוחר יותר התברר כי הייתה זו שליחה של הבעל הערבי שביקש באמצעותה לעלות על עקבותיה של ש'.

    במשך יותר מארבעה חודשים שהו ש' וילדיה בדירת מסתור מאובזרת היטב שיד לאחים הכין עבורם. במשך התקופה הזו טופלו הילדים במסירות מיוחדת בידיים המקצועיות של צוות החונכים ביד לאחים. השבוע נשלם המעגל כשכל הילדים החלו את לימודיהם במוסדות חינוך תורניים שבהם השתלבו, לא לפני שהאם והילדים עברו להתגורר באחת מערי הצפון בדירה ראויה לשמה שיד לאחים שכר עבורם.

    "ברוך ה', תודות לנשמות הנפלאות של יד לאחים, אנו עולים בימים אלו על דרך המלך", אמרה השבוע האם הנרגשת.



    0 תגובות