הממשלה אישרה: חוות גלעד יהפוך ליישוב מן המניין

    איתי גדסי 1 Comment on הממשלה אישרה: חוות גלעד יהפוך ליישוב מן המניין

    הממשלה אישרה והמאחז חוות גלעד שבשומרון יוכר רשמית | בנט: "צעד מתבקש שמוטב היה קורה לפני רצח הרב שבח הי"ד אך מוטב מאוחר מאשר אף פעם"

    חוות גלעד צילום: נתי שוחט, פלאש 90
    11:58
    28.03.24
    נתי קאליש No Comments on הרב קוק במסר מרגיע: "אי אפשר לנבא עתידות"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הממשלה אישרה את הצעת המחליטים שהגישו חבריה להכיר ביישוב חוות גלעד כיישוב רשמי ומוכר.

    שר החינוך וחבר הקבינט המדיני-ביטחוני, נפתלי בנט, הגיב ואמר: "לפני מספר דקות קיבלנו בממשלה החלטה להסדיר את היישוב חוות גלעד. מדובר בצעד מתבקש שמוטב היה קורה לפני רצח הרב שבח הי"ד אך מוטב מאוחר מאשר אף פעם. זוהי חובתנו כלפי משפחת שבח וכלפי ההתיישבות היהודית ביהודה ושומרון כולה. אנו נמשיך לפתח את ארץ ישראל, לבנות ולהיבנות בה, ככה המחבלים יבינו ששום אלימות לא תוציא אותנו מהארץ הזאת".

    השר לאיכות הסביבה, זאב אלקין אמר: ‏"בשעה טובה הממשלה אישרה לפני מספר דקות את ההליך להסדרת חוות גלעד והפיכתו לישוב רשמי במועצה האזורית שומרון. כדאי שידע כל מי שמנסה לפגוע בהתיישבות ובמתיישבים, לא נוותר ולא ניכנע לרוצחים. המשך ההתיישבות והבניה בכל רחבי יהודה ושומרון הם התשובה הציונית לרצח הנפשע".

    שר העבודה והרווחה חיים כץ בירך על ההכרה ואמר: "הסדרת חוות גלעד צריכה להיות הצעד הראשון למימוש חזון החלת הריבונות על מעלה אדומים ויהודה ושומרון. המתיישבים הם אזרחים שווי חובות והגיע העת שיקבלו את מלוא זכויותיהם. אויבנו מחפשים דם, אנחנו רוצים בפריחה ושגשוג. הם ינסו לפגוע ואנו נמשיך בבנייה ויישוב ארץ ישראל".

    ח"כ בצלאל סמוטריץ' אמר: "הממשלה הזו נבחרה על מצע ימני שמחויב להרחבת ההתיישבות ביהודה בשומרון ובכל חלקי ארץ ישראל. לאחר הרצח הנתעב של הרב שבח יצאה קריאה חד משמעית לתשובה ציונית הולמת ולאמירה ברורה לאויבנו שעל כל ניסיון לפגוע בנו הם ימצאו אותנו נחושים לבנות ולהיבנות בנחלת אבותינו. היום הממשלה התקדמה צעד גדול לקראת אישור חוות גלעד כיישוב מן המניין וזהו צעד מבורך, אבל לא מספק. אנחנו מחויבים להסדרת כל הישובים והשכונות שטרם הוסדרו. נמשיך לדרוש בנייה בכל חלקי הארץ, לא רק כמענה לטרור אלא כי זה הדבר הנכון הצודק והמוסרי ביותר לעשות. אנו באנו ארצה לבנות ולהיבנות בה".



    1 תגובות

    מיין תגובות