סער: "יו"ש לעולם חלק ממדינת ישראל"

    בנצי לייזרוביץ No Comments on סער: "יו"ש לעולם חלק ממדינת ישראל"

    גדעון סער בכנס ירושלים: "החלת הריבונות על יישובינו ביו"ש – המחויבות שלנו כלפי אזרחינו"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    השר לשעבר גדעון סער אמר היום כי "חמישים שנה אחרי תחילת מפעל ההתיישבות ביהודה ושומרון עולה היום במלוא עוצמתה שאלת הריבונות. מיד אחרי מלחמת ששת הימים קיבלה הממשלה החלטה להחיל את החוק הישראלי על ירושלים. לפני 36 שנה קיבלה הממשלה החלטה להחיל את הריבונות על רמת הגולן ותהליכי החקיקה הושלמו בתוך יממה בלבד".

    לדבריו: "ההתיישבות מונה היום למעלה מחצי מיליון נפש ואי אפשר יותר להמשיך בצורת ההתנהלות הזו. הריסת הבתים בנתיב האבות תימנע באבחה על ידי החלת החוק הישראלי על יהודה ושומרון. חיי היום-יום של אזרחי ישראל שמתגוררים ביהודה ושומרון, מלאים באבסורדים וקשיים שקשה לתאר. כשר חינוך ראיתי עד כמה מורכבת הקמתו של גן ילדים בהתיישבות ביהודה ושומרון. כשר פנים לא תיארתי לעצמי שרפורמת הפרגולות לא בהכרח תחול על תושבי אריאל".

    סער סבור כי "החלת הריבונות על יהודה, שומרון ובקעת הירדן תשנה את חייהם של תושביהם. היא אינה פוגעת בסיכויי השלום ואם רק נסביר זאת כך בעולם, הדברים יתקבלו ואני אומר את זה מניסיון. מה שמפריע לשלום הוא ההתנהגות הברברית של אויבינו אותה ראינו רק אתמול בג'נין. החלת הריבונות תהווה הצהרה מהדהדת שההתיישבות היהודית ביהודה ושומרון תישאר לעולם חלק ממדינת ישראל".

    סער מבהיר כי החלת הריבונות אינו חל על שטחי הרשות הפלסטינית ואומר: "אין לנו תביעה על שטח משטחי הרשות הפלסטינית" ולכן כל הטענות וההאשמות לפיהן החלת הריבונות היא צעד ראשון בדרך להפיכת ישראל למדינה דו-לאומית, אינן נכונות".

    עוד אמר סער: "אם לא נציג תפיסה ברורה על הצרכים שלנו ועל הרצונות שלנו, אנחנו עלולים להישאב במהירות לתהליך כמו אוסלו ולאבד את היכולות הביטחוניות שלנו. היום כבר ברור לכולם שמדינה פלסטינית אינה ולא תהיה מקור לשלום אלא בסיס יציאה למלחמה ביישות הציונית".

    סער לא מתעלם מחשיבות היחסים הדיפלומטיים עם מדינות אחרות ובראשן ארצות הברית. לדבריו: "אנחנו צריכים לעשות מה שטוב לנו אבל כמובן שאפשר לעשות זאת בתיאום ובהידברות. הלל הזקן אומר "אם לא עכשיו – אימתי". הזמן הוא עכשיו". אמר סער בכנס ירושלים החמישה עשר של קבוצת בשבע.



    0 תגובות