ראש ממשלת פולין: היו בשואה גם פושעים יהודיים

    איתי גדסי 1 Comment on ראש ממשלת פולין: היו בשואה גם פושעים יהודיים

    ראש ממשלת פולין ממשיך לעורר סערה עם התבטאויותיו סביב חוק השואה הפולני. בשיחה עם סופר ישראלי אמר כי בשואה היו גם פושעים יהודים "לא רק גרמנים"

    ראש ממשלת פולין, מתאוש מורבייצקי
    12:59
    16.04.24
    פנחס בן זיו No Comments on דנמרק: מבנה היסטורי עולה באש; הצריח המיתולוגי קרס

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    סערת חוק השואה הפולני מסרבת לשכוח. בריאיון שקיים בוועידת הביטחון במינכן, העיתונאי והסופר רונן ברגמן עם ראש ממשלת פולין מתאוש מורבייצקי, השיב האחרון בין היתר כי בשואה היו פושעים יהודים לצד נאצים רוסים אוקראינים וכן, גם פולנים.

    לשאלה האם יוטל עונש פלילי על מי שיתבטא בפולין כי היו פושעים פולניים בשואה, ענה: "זה לא יהיה פלילי להתבטא כך. היו פושעים פולנים בשואה כמו שהיו פושעים אוקראינים, כמו שהיו פושעים רוסים. לא היו רק פושעים גרמניים" אמר.

    הוא הסביר כי מטרת חוק השואה הפולני הוא למנוע הטלת אשמה על ממשלת פולין בזמן השואה כאחראית על פשעי הנאצים בפולין.

    ראש הממשלה בנימין נתניהו הנמצא אף הוא בוועידת הביטחון במינכן, הגיב לדברים ואמר: "הדברים של ראש ממשלת פולין כאן במינכן מקוממים. יש פה בעיה של חוסר הבנה של ההיסטוריה וחוסר רגישות לטרגדיה של עמנו. אני מתכוון לדבר איתו בהקדם".

    נתניהו התייחס גם לפיצות המטען כנגד חיילים בגבול רצועת עזה ואמר: "התקרית היום בגבול רצועת עזה היא חמורה. אנחנו נגיב בהתאם. אני שולח איחולי החלמה מהירה לפצועים".

    יושב ראש האופוזיציה, ח"כ בוז'י הרצוג אמר: "דבריו של ראש ממשלת פולין מזעזעים ומקוממים והם מגיעים כחלק מקמפיין מאורגן ומתוזמר של מנהיגי פולין שמעוות במכוון את ההיסטוריה למטרותיהם. על ישראל לפתוח בקמפיין נגדי תקיף ונחוש בעולם כולו עד שהפולנים יחדלו מהקמפיין המחליא הזה ויבינו את חומרת מעשיהם".

    ח"כ עמיר פרץ אמר: "דברי ראש ממשלת פולין על 'פושעים יהודים' במלחמת העולם השניה בה נרצחו שישה מליון יהודים הם מחליאים וחסרי אחריות. דבריו סוללים את הדרך למכחישי השואה ועלולים עוד לתת השראה לקולות חולניים עוד יותר שיאשימו את היהודים בהתאבדות קולקטיבית של שישה מיליון. אסור לעבור לסדר על אמירות אלה, במיוחד כאשר הן מגיעות מצדו של ראש ממשלת פולין".

    ח"כ רוברט אילטוב הגיב לדברים ואמר: "ראש ממשלת פולין לא בוחל באמצעים במטרה להכשיר את השרץ שנקרא חוק הכחשת השואה הפולני. בנימוס ציני ראש ממשלת פולין מכחיש את השואה ומשכתב מבלי למצמץ את הטרגדיה הנוראית ביותר בתולדות עמנו".

    "כל השוואה בין יהודים לפולנים ביחס לשואה היא בגדר פשע. דם שלושת מיליון היהודים שנרצחו בפולין, בין היתר בתמיכתו האקטיבית של העם הפולני זועק מהאדמה. אם לראש ממשלת פולין כל כך חשוב להציג לעולם את האמת, שיתחיל בהכנת רשימה של כל הנכסים שנגנבו מהיהודים ע"י הפולנים במהלך השואה, תוך ניצול ואימוץ מלא של חוקי הגזע שנחקקו בנירנברג. בנכסים הגנובים הללו משתמשים וחיים עד היום מיליוני אזרחים פולנים, שלא מראים שום נכונות להשיבם".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      נכון מאוד אבל חובה להדגיש שהם היו ציונים או רפורמיפסטים