תושייתו של החובש הצילה את הילדה

    בנצי לייזרוביץ 4 Comment on תושייתו של החובש הצילה את הילדה

    תושייתו של חובש מתנדב בארגון "הצלה" הצילה את חייה וידה של בת 11 בעיר בני ברק

    אופנולנסים בפעולה • אילוסטרציה צילום: אסי דבילנסקי, דוברות מד"א
    10:34
    28.03.24
    הרב אייל אונגר No Comments on יש דם ביצים שמותר? הרב אייל אונגר בשיעור מפתיע

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אתמול בשעת צהריים (שבת) בעיר בני ברק ישב חיים פינקלשטיין, חובש בכיר ב"הצלה", ליד השולחן עם משפחתו לסעוד את סעודת השבת.

    לפתע, באמצע הארוחה, נשמעו דפיקות בהולות על דלת הבית. בפתח עמד אדם כשלצידו ביתו בת ה11. האב סיפר כי הילדה נחתכה בידה לפני מספר דקות מזכוכית חלון שנשברה ומאז הדם אינו פוסק מלזרום.

    חיים פינקלשטיין, שכאמור בהכשרתו הינו חובש בכיר ב"הצלה" וב"מגן דוד אדום" מזה עשרות בשנים, החל לחבוש את יד הילדה על מנת לעצור את הדם. הוא הבחין כי מדובר בחתך עמוק מאד, ועל אף החבישה הדימום אינו פוסק. בנוסף, המדדים הראו שהילדה סובלת מאיבוד דם רב, לכן הוא הודיע לאבא כי מדובר בפיקוח נפש וחובה עליהם להתפנות לבית החולים במהירות האפשרית.

    חיים ירד עם האב וביתו אל רכב האמבולנס "עזרא למרפא" שברשותו כאשר הילדה חבושה. הם יצאו בנסיעת חירום לבית החולים "תל השומר" תוך שהוא יוצר קשר עם מחלקת 'מיון ילדים' על מנת שצוות המיון ימתינו להם בכניסה ויקבלו אותם במהירות.

    בהגיעם לבית החולים, החלו הרופאים במיון בבדיקות וצילומים ובהם גילו שהעורק והגיד בידה של הילדה נחתכו. לפי הממצאים הילדה הייתה חייבת להיכנס לניתוח חירום מיידי על מנת להציל את ידה.

    חיים פינקלשטיין נשאר נוכח במקום עם האב ועזר בקליטת הילדה ועזרה לצוות הרפואי עד הכנסתה לחדר הניתוח לניתוח שארך 4 שעות(!).

    לדברי הרופאים הילדה איבדה דם רב עד בואה לבית החולים. הם ציינו כי תגובתו המהירה של החובש שכללה טיפול רפואי ראשוני ופינוי מהיר תוך עדכון הצוות הרפואי לקראת בואה של הילדה, היא זו שהצילה את חייה ואת ידה של הילדה הצעירה.



    4 תגובות

    מיין תגובות
    1. 3

      כל הכבוד למתנדבי הצלה

    2. 2

      אשרכם אני מקנה בכם "כל המציל נפש אחת מישראל כאילו הציל עולם מלא"