ועדת שרים אישרה את חוק הגיוס: "יוכנסו שינויים בחוק כדי להתאימו להוראות בג"ץ"

    איתי גדסי 1 Comment on ועדת שרים אישרה את חוק הגיוס: "יוכנסו שינויים בחוק כדי להתאימו להוראות בג"ץ"

    שרת המשפטים איילת שקד: "השר ליברמן צודק שהחוק צריך להיות מתואם איתו, אך הדבר ייעשה בהמשך, תוך כדי הליכי החקיקה בכנסת" | שר הביטחון לשעבר, משה יעלון, נגד שר הביטחון הנוכחי, אביגדור ליברמן: "כל מי שחושב שיתנפל על החרדים ויעשה להם דה לגיטימציה, ומזה יביא לגיוס ולשילוב חרדים גם בצבא וגם בחברה, הוא טועה בגדול", אמר בראיון ל"קול חי"

    18:18
    28.03.24
    זמן אוויר No Comments on הסינגלים השירים והאלבומים החדשים | חדשות התעשייה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ועדת השרים לחקיקה אישרה הבוקר (ב') את חוק הגיוס החדש. גורמים משפטיים טוענים, כי החוק החדש אינו עומד בדרישות בג"ץ.

    שרת המשפטים איילת שקד אמרה במהלך הדיון, כי למרות שהחוק אינו חוקתי ואינו עומד בדרישות בג"ץ בפוסלו את החוק בעבר, ייעשו בו שינויים. לדבריה, החוק מאושר כעת בקריאה טרומית, ובטרם יאושר סופית, ייערכו בו שינויים ותיאום עם משרד הביטחון.

    לדברי השרה שקד, צודק השר ליברמן שהחוק צריך להיות מתואם איתו, אך הדבר ייעשה בהמשך, תוך כדי הליכי החקיקה בכנסת.

    עדיין לא ברור האם סיעת ישראל ביתינו תגיש ערר על החלטת ועדת השרים, או שתאפשר את קידום הליכי החקיקה בכנסת. במפלגתו של ליברמן אמרו הבוקר, בעקבות גיבוש ההסכם אמש בין נציגי המפלגות החרדיות לבין ראש הממשלה, כי הם יתנגדו לחוק הגיוס. "לא עושים פשרות על חשבון ביטחון ישראל, על פי צרכיו של רב כזה או אחר", נאמר בהודעה המתריסה של מפלגתו של ליברמן.

    שר הביטחון לשעבר, משה (בוגי) יעלון אמר הבוקר לבצלאל קאהן ב"מהדורת הבוקר" של "קול חי", כי כל מי שחושב שיתנפל על החרדים ויעשה להם דה לגיטימציה, ומזה יביא לגיוס ולשילוב חרדים גם בצבא וגם בחברה, הוא טועה בגדול. "אני בחרתי בדרך שבה לא נכפה גיוס, אלא נעודד גיוס. זה ההבדל הגדול. קבענו יעדים כדי להרגיל את הציבור לעניין, מאחר ואני רוצה לראות כמה שיותר חרדים בצבא. הרי לא כולם עילויים שיישבו בישיבות וילמדו".

    יעלון תקף את הקואליציה על רקע המשבר האחרון. "יש כאן התנהגות פוליטית, לא התנהגות לאומית מהאינטרס של המדינה. לא המדינה עומדת בראש מעייניהם. במשבר הזה, מדינה שלמה משועבדת בגלל איזה חקירות, אבל בעניין החרדים – שר הביטחון הנוכחי בונה על תפיסה פוליטית של שיסוי פוליטי נגד החרדים, גם במרכולים וגם בחרדים. לדעתי, אפשר להגיע להסכמה על המתווה שהובלתי אותו בעבר".

    שר הביטחון לשעבר הסביר, כי בג"ץ התערב בחקיקה, מאחר והחרדים לא עמדו ביעדים. "משרד הביטחון היה צריך להשקיע ולעודד ולאפשר גיוס לצה"ל. פעם ראשונה אחרי שנים, החרדים עמדו ביעד. ברגע שלא עמדו ביעדים, נוצר משבר. החידלון של משרד הביטחון הביא להתערבות בג"ץ ולמשבר"

    אמש אישרה מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל, בשעת לילה מאוחרת, את מתווה הפשרה, לאחר שהפשרות שהוצעו במשך יום האתמול ובשבוע שעבר, נדחו על הסף. במתווה המעודכן נאמר, כי חוק הגיוס יעבור בקריאה ראשונה עוד טרם העברת תקציב המדינה ובפתח מושב הקיץ של הכנסת, יעבור החוק את שלביו הבאים.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      כצפוי החרדים נכנעו גלותיים היו ונשארו