מרתק: החלום שהפך מציאות והשוטר שעוצר נהגים שמודים לו

    בנצי לייזרוביץ 2 Comment on מרתק: החלום שהפך מציאות והשוטר שעוצר נהגים שמודים לו

    "תודה רבה שעצרת אותנו, הצלת לנו את החיים", כך אמרה האשה לשוטר ניסים ועקנין בחזור ממירון אשתקד | בנצי ליזרוביץ' שוחח עם השוטר שהגה רעיון מציל חיים שחוזר על עצמו בכל שנה | וגם, עדות אישית

    9:52
    29.03.24
    הרב אהרן לוי No Comments on מלכודת גיוס החרדים \\ פרשת צו עם הרב אהרן לוי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בשנת תש"ע, שנה לאחר תאונה טראגית וקשה, כחלק מהיערכות המשטרה לארועי ל"ג בעומר, החליטו השוטר ניסים ועקנין ממחוז ש"י ושוטרת נוספת המשרתת אף היא במחוז ש"י לעשות מעשה ולפתוח תחנת ריענון במחסום הבקעה בחזרה ממירון.

    הם שיתפו את מפקדם וביקשו את רשותם וכן את המועצה האזורית בקעת הירדן. הם קיבלו אישור מהמחוז וממפקדי המחוז וכך כל רכב ורכב נעצר על ידם סמוך למחסום הבקעה. השוטר מתעניין אצל הנהג מאיפה הוא חוזר, וכשזה עונה לו ממירון, ממשיך ניסים ומתעניין, האם ישנת הלילה משהו? היית ער כל הלילה? אם התשובה מצריכה, ניסים אומר לנהג, 'תעצור בצד'. הנהג לא רואה את כל מה שמחכה לו. ורק לאחר שפונה ימינה עם רכבו רואה את פינת הקפה וההתרעננות שהכינו לכבודו.

    בשנה הראשונה היתה שם פינת קפה קטנה עם כיבוד, כיסאות ואפילו ספות, להתרענן לפני המשך הנסיעה. עם השנים גדלו המימדים של החלוקה.

    בשיחה עם אתר קול חי אומר ניסים ועקנין: "שנה שעברה חילקנו כ-1,400 קרטיבים, פינת קפה ושתיה חמה גדולה, עוגות ועוגיות, חוברות לילדים של הרלב"ד כדי שלילדים יהיה תעסוקה בדרך. השנה בסיעתא דשמיא הגדלנו את המספר בהרבה. אין רכב שלא ייתקל בנו, נעצור אותו ונכניס אותו לריענון. אם הנהג אומר שהכל בסדר והוא לא עייף אני מבקש ממנו את רישיון הנהיגה, אומר לו לנסוע ימינה ולעצור ובכך הוא ייצא להתרענן, ילדיו יקבלו קרטיבים והוא ייצא רענן מהעצירה. השנה יוקמו 3 אוהלים, שרותים וחוברות הסברה בכמות גדולה מאד".

    אנו מבקשים מניסים סיפור שימחיש לנו את הצלת החיים שהוא ומחוז ש"י של המשטרה, רואים בתחנת ריענון הזה, והוא מספר: "שנה שעברה בחזרה ממירון, עצרתי רכב לבדיקה, הנהג פתח את החלון ואני שואל אותו 'מאיפה אתם באים?', הוא עונה 'ממירון'. אני ממשיך ושואל 'אתה עייף? יכול לנהוג?' והוא משיב 'כן, הכל בסדר'. אבל אשתו סימנה לי עם העין ואני כבר הבנתי מה שהיא מבקשת.

    עצרנו אותו בצד, הורדנו את הילדים, חילקנו להם קרטיבים ואמרתי לבעל לך שב על הספא ותנוח קצת. ברגע שהתיישב הוא פשוט נרדם! לאחר כשעה אשתו מעירה אותו. הוא שטף פנים, שתה קפה והתרענן בקרטיב. לפני שהם חזרו לאוטו, אשתו ניגשת אליי ואומרת בהתרגשות  "תודה רבה שעצרת אותנו, הצלת לנו את החיים, לא רק שלי אלא של כל המשפחה" וזה רק סיפור אחד מהרבה סיפורים שללא ספק, חייבים את החיים לניסים ולשוטרת שאיתו שמצילים חיים של רבים בחזרה ממירון.

    ניסים מצטנע "התודה היא לא לי" אומר "יש הרבה גורמים שמעורים ומסייעים להקמת התחנה הזו בל"ג בעומר שעולה אלפי שקלים. בראש ובראשונה למשטרת מחוז ש"י למפקד המחוז ניצב משה ברקת, למפקדי מחוז ש"י למפקדיי הישירים, לאגף התנועה של מחוז ש"י שנותנים לנו גיבוי מלא בדבר זה ושזה לא פחות חשוב מלהיות ולאבטח במירון. למועצה האזורית בקעת הירדן ולראש המועצה דוד אלחיאני. מנהל מעבר הבקעה שמואל שבת, הרלב"ד – הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים שהם אלו שמסייעים כל העת להקמת תחנת הריענון".

    אך עם כל הצטנעותו, ללא ספק, התודה וההוקרה נתונה לשוטר ניסים ועקנין שיזם את הרעיון וממשיך אותה מדי שנה בשנה ביום לג' בעומר משעות הבוקר המוקדמות ועד לשעות הערב המאוחרות עם מסייעים נוספים.

    אני, גם נתקלתי בחוויה שהבהירה לי עד כמה תחנת הריענון הזו מצילה חיים וחיונית. לפני שנתיים חזרתי ממירון בשעות הצהריים אחרי לילה של שידורים וללא שינה, נעצרתי על ידו במחסום הבקעה, בתחילה חשבתי שאני לא חגור או משהו בסגנון אבל אז שמעתי שהוא שואל אותי אם אני עירני ויכול לנהוג, התביישתי לומר שקשה לי לנהוג אבל הוא כנראה הבין כבר. הוא אמר לי לעצור בצד ואז ראיתי את כל מה שמחכה לי, אין ספק שההתרעננות הזו עזרה וסייעה לי להמשך הדרך. אז, הנה, גם במימד האישי, תודה לך ניסים שהיית השליח ליוזמה והדבר הנפלא הזה והצלת חיים כפשוטו.

    ואם אתם חוזרים ממירון בכביש הבקעה, לא לשכוח לעצור אחרי מחסום הבקעה.

    לג' שמח ובטוח.



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      מי שנהרג בבקעה היו משפחת ועקנין אולי הם קשורים לשוטר…