בישראל חוגגים, באירופה מודאגים וגם אובמה מגיב

    איתי גדסי No Comments on בישראל חוגגים, באירופה מודאגים וגם אובמה מגיב
    8:48
    29.03.24
    קובי פינקלר No Comments on עשרות חיילים סורים נהרגו בתקיפה המיוחסת לישראל

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מייד לאחר שסיים נשיא ארה"ב דונלד טראמפ את הכרזתו הדרמטית וההיסטורית, בדבר ביטול הסכם הגרעין עם איראן בצורה חד משמעית וברורה תוך שהוא משית עליה סנקציות ואף מזהיר את החברות שיעשו איתה עסקים. מייד לאח"כ התגובות לא אחרו להגיע.

    נשיא ארה"ב לשעבר ברק אובמה פרסם הודעה בה נכתב: היה ברור לנו שאיראן עוסקת בהתנהגות מעורערת – כולל תמיכה בטרור ואיומים כפי ישראל ושכנותיה, אבל דווקא בגלל זה חשוב לנו למנוע מאיראן להשיג נשק גרעיני, כל היבט של התנהגות איראנית שמטרידה הוא מסוכן הרבה יותר אם תוכניות הגרעין שלהם אינה מאופקת. היכולת שלנו להתעמת עם ההתנהגות האיראנית של היציבות – ולשמור על האחדות המטרה עם בנות בריתה.

    מזכ"ל האום שיגר הודעה בו הוא קורא לשאר המדינות החתומות על ההסכם לעמוד מאחוריו ולגבות אותו. באירופה יצטרכו עתה לפרוש מן ההסכם בגלל הסנקציות אותם תטיל ארה"ב על מי שישתף פעולה עם איראן.

    אך בעוד באירופה לא יודעים איך להתנהג בהתאם להכרזה ההיסטורית, בישראל חגגו את ביטול ההסכם. מייד לאחר ההכרזה של טראמפ נשא ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו את הודעתו:

    "הנשיא טראמפ קיבל היום החלטה אמיצה, החלטה נכונה. לו היה הסכם הגרעין עם איראן נשאר על כנו, תוך כמה שנים הוא היה מאפשר לאיראן להעשיר מספיק אורניום כדי לייצר ארסנל שלם של פצצות גרעין.

    בנוסף, ההסכם הזה כבר הזרים לאיראן מיליארדי דולרים, והכסף הזה מממן את מכונת המלחמה של איראן ברחבי מזרח התיכון – בתימן, בעיראק, בלבנון, בעזה, כמובן גם בסוריה.

    זה מה שאיראן עושה היום כשאין לה ארסנל גרעיני, ואני מבקש מכם לחשוב מה איראן תעשה כשיהיה לה נשק כזה בתוספת מאות מיליארדי דולרים שהיא תקבל מהסרת הסנקציות למימון הטרור והתוקפנות שלה, וזה מה שהיה קורה בוודאות אם ההסכם הזה היה נשאר על כנו.

    לכן, אנחנו מעריכים מאוד, אני מעריך מאוד ועם ישראל כולו צריך להעריך מאוד את ההחלטה הנחושה של הנשיא טראמפ לבלום את ההסכם הרע הזה ולבלום את התוקפנות של איראן.

    הקהילה הבינלאומית שאומרת שהיא רוצה שלום ורוצה ביטחון – הקהילה הזו צריכה לפעול היום בשלושה מהלכים מקבילים: 1. לעצור את ההסכם הרע הזה ולמנוע מאיראן מלייצר ארסנל של פצצות גרעין. 2. להפסיק את הזרמת הכסף למכונת המלחמה האיראנית באמצעות החזרת משטר הסנקציות. 3. לבלום את התוקפנות האיראנית באזורנו, ובייחוד מסוריה.

    אנחנו ראינו את ההסכם הזה, ראינו כבר את הנזק העצום שהוא כבר הספיק לגרום, כי הסרת הסנקציות מעל איראן לא הפכה אותה למתונה יותר, אלא לתוקפנית שבעתיים.

    מזה חודשים איראן מעבירה לכוחותיה בסוריה נשק קטלני כדי לפגוע בישראל. איראן מצהירה במפורש שמטרתה להשתמש בסוריה כבסיס קדמי ממנו היא תתקוף אותנו.

    אנחנו נחושים למנוע מצבא איראן מלהתבסס בסוריה נגדנו, ואנחנו נגיב בעוצמה על כל פגיעה בשטחנו. הצבא מוכן, הצבא חזק, ומי שינסה אותנו ירגיש היטב את נחת זרוענו".

    נשיא המדינה רובי ריבלין הוציא הודעה לתקשורת בה נאמר:

    נשיא המדינה הגיב הערב להודעתו של נשיא ארה״ב בעניין הסכם הגרעין ואמר:

    "ההחלטה שקיבל נשיא ארה״ב מהווה צעד חשוב ומשמעותי להבטחת ביטחונה של מדינת ישראל, לביטחונו של האזור ולביטחונו של העולם החופשי כולו.
    לצד האיום הגרעיני, איננו שוכחים לרגע את מירוץ החימוש שמובילה איראן בגבולותינו ואנו עוקבים אחר ההתפתחויות באופן הדוק ואחראי, על מנת לשמור על בטחון אזרחינו. איום ההתבססות האיראנית אינו מוצב לפתחה של מדינת ישראל בלבד ועל כן לחץ בינלאומי הכרחי למאבק בסכנה זו."

    שר הביטחון אביגדור ליברמן הגיב להכרזה של טראמפ:

    "הנשיא טראמפ, מנהיג העולם החופשי, אמר הערב למשטר האייתולות בקול ברור ונחרץ: עד כאן!
    איראן היא דיקטטורה התומכת ומממנת טרור ומוות בכל העולם. איראן בעצמה היא יישות טרוריסטית השואפת לנשק גרעיני. זהו צעד מנהיגותי אמיץ שבסופו נפול ייפול המשטר האיום והאכזר הזה."

    שר האוצר וחבר הקבינט המדיני בטחוני, משה כחלון:

    הסכם רע שמבוסס על שקרים – סופו להתבטל. הפרישה מהסכם הגרעין, עליה הצהיר הערב הנשיא טראמפ, תפיק תועלת לא רק למדינת ישראל ולמזרח התיכון אלא לעולם כולו. אני מברך את הנשיא טראמפ על ההחלטה האמיצה ועל הנחישות שהפגין לאורך כל הדרך.

    גם חברת הכנסת שלי יחמוביץ' מהמחנה הציוני הגיבה:

    שלי יחימוביץ, מחנ"צ: ״הודעתו של טראמפ יוצרת מצב חדש באזור. אף שבהסכם יש פגמים, המצב עלול להחמיר לכדי התגרענות מואצת של איראן או לחלופין סכנת מלחמה, אם בעקבות ההודעה הוא יבוטל כליל. יש לקוות שתימצא דרך להסדר חדש.״

    שר התיירות יריב לוין בתגובה להודעת הנשיא טראמפ:
    ״ההחלטה על ביטול ההסכם עם איראן היא החלטה נכונה עבור ארה״ב, ישראל ומדינות העולם. הנשיא טראמפ השכיל להבין כי איראן ומנהיגיה שיקרו לאורך כל הדרך, וכי מטרתם הייתה ועודנה התחמשות גרעינית לצרכי מלחמה. זהו ניצחון ענק של המדיניות שהוביל ראש הממשלה נתניהו בעקביות ובנחישות לאורך כל הדרך, אל מול קוצר הראיה של לפיד ושאר ראשי האופוזיציה.״
    שר המודיעין ישראל כ״ץ: ״אני מברך את נשיא ארה״ב דונאלד טראמפ על החלטתו האמיצה וההיסטורית לבטל את הסכם הגרעין הרע עם איראן ולהטיל עליה סנקציות כלכליות חריפות.

    כפי שהוכח גם מול צפון קוריאה, הדרך היחידה לבלום דיקטטורות נחושות החותרות לנשק גרעיני, היא רק באמצעות הטלת סנקציות חריפות ונכונות להשתמש בכוח.

    מדיניות ישראל ברורה- ישראל לא תאפשר לאיראן לעולם להשיג נשק גרעיני.

    העולם חייב להתאחד מול איראן, אני פונה למנהיגי מדינות אירופה- לא להיות החוליה החלשה בקואליציה ולהצטרף לסנקציות עליהן הכריז נשיא ארה״ב.״

     



    0 תגובות