מבקשי מקלט מאוקראינה נדחו

    איתי גדסי No Comments on מבקשי מקלט מאוקראינה נדחו

    נדחה ערר של שני מבקשי מקלט מאוקראינה שבקשתם נדחתה בהליך המהיר

    דגל אוקראינה | אילוסטרציה
    10:34
    28.03.24
    הרב אייל אונגר No Comments on יש דם ביצים שמותר? הרב אייל אונגר בשיעור מפתיע

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בית הדין לעררים דחה בימים האחרונים ערר של שני מבקשי מקלט מאוקראינה אשר בקשתם נדחתה בהליך הבדיקה המהיר.

    מגישי הערר, בני זוג בשנות ה-20 המוקדמות לחייהם, הגיעו לישראל בחודש יוני 2017 כתיירים וכשבועיים לאחר כניסתם הגישו בקשה לקבלת מקלט מדיני בישראל. בקשתם נבחנה על ידי היחידה לטיפול בבקשות למקלט ברשות האוכלוסין וההגירה, כאשר הטיעון המרכזי לבקשה היה חוסר רצון להתגייס לצבא של בן הזוג ו"החשש לחייו בעקבות הגיוס".

    בדיקת הבקשה העלתה כי לא קיים כל בסיס המעוגן באמנת הפליטים למתן מעמד פליט לבני הזוג. בני הזוג טופלו בהליך מהיר בהתאם לנהלים ובקשתם נדחתה אך בני הזוג ערערו על החלטת הרשות לבית הדין לעררים.

    בפסק הדין שפורסם בימים האחרון דחה השופט דותן ברגמן, את העררים וקבע כי על מגישי הערר לצאת את הארץ בתוך 21 יום. כן הטיל עליהם הוצאות.

    בהחלטתו ציין השופט "לא מצאתי כי הוצגו נסיבות המחרידות את עניינם של העוררים מעניינם של שאר אזרחי אוקראינה המבקשים לא להתגייס לצבא ארצם ולא הועלו טענות המצדיקות בחינה נוספת שת הבקשה".

    שר הפנים, אריה דרעי הביע סיפוק מהחלטת בית הדין ואמר: "להחלטת בית הדין משמעות גדולה ביותר בהעברת המסר לתיירים המגיעים לישראל במטרה להגיש בקשות סרק למקלט ובכך להעמיס על המערכת שלא לצורך. אמרתי בעבר ואני מדגיש שוב- מי שאכן פליט ומוכר ככזה, יזכה לכלל הזכויות. מי שאינו פליט ומנצל את המערכת, יידרש לצאת מישראל".



    0 תגובות