מייד אין צ'יינה: הטרנד החדש בעולם עיצוב הבית

    פיין & סטייליש 5 Comment on מייד אין צ'יינה: הטרנד החדש בעולם עיצוב הבית
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    טרנד חדש בישראל: מייבאים את הבית מסין

    בעולם זה כבר נפוץ מאד. אפילו יש לזה מונח מקצועי: תיירות רהיטים. אתם בונים בית או משפצים דירה, עושים חישוב ראשוני ומגלים שמלבד הכאב ראש שזה הולך לגרום לכם, זה גם עולה הרבה מאד כסף. יש כאלה שמצאו פתרונות זולים ולא פחות איכותיים לעצב את בית חלומותיהם – מביאים את כל הבית מסין

    בנייה של בית או שיפוץ כללי, ידועים כפרויקטים לא זולים בכלל. המחיר נע בין מיליונים, כשעוסקים בבניה, ועד למאות אלפים, במקרה הטוב- כשמדובר בשיפוץ. חלק נרחב מהעלויות הללו מוקצה לטובת אביזרים- ריהוט, ברזים, מטבחים, ארונות, מיטות, סלון, מכשירי חשמל ועוד. אנחנו תמיד ננסה למקסם את כספנו, ולנסות לתכנן במדויק את ההוצאות, נחפש איפה נוכל למצוא את הדיל הכי טוב, ואיך נוכל לחסוך הכי הרבה. ובכל זאת, תמיד כשמסיימים פרויקט כזה, ההוצאות מרקיעות שחקים הרבה מעבר לתכנון המקורי. עד לאן נסכים לנדוד כדי לחסוך עלויות של עשרות או מאות אלפי שקלים? מסתבר שרחוק מאד.

    התופעה שמחלחלת אלינו רק עכשיו, החלה במדינות אירופה ואסיה. שם, הטרנד הזה הפך כבר עניין של שגרה. בישראל אנחנו כרגיל מאחרים קצת, אבל טוב מאוחר מאף פעם לא. אם עד היום שמענו על האלפיון העליון המייבא את המילה האחרונה מאיטליה, כעת מגלה מעמד הביניים בישראל את סין, ואלפים רבים כבר לא פוחדים מהמושג MADE IN” CHAINA’’ שבעבר היווה שם נרדף למוצרים בעלי איכות ירודה, כאלו שמתפרקים ולא מחזיקים מעמד. אלא שמרגע זה, תשכחו מה שלמדתם עד היום. קחו דף ועט ותציינו לכם היכן ממוקמת תעשיית כלי הבית הטובה בעולם.

    בזמן האחרון חודר לו בשקט טרנד חדש, אלפי ישראלים אורזים תיקים, זורקים את הילדים אצל הסבתא, בהנחה שהיא באמת אוהבת אותם כמו שהיא מצהירה בפני החברות, משאירים אור דלוק בשביל הגנבים שעוד מאמינים לזה, ועושים פעמיהם לארץ האורז המובטחת. שם הם מוצאים הכל ובזול. החל מכלים סניטריים, עובר דרך מערכות ישיבה, וכלה ב- לא תאמינו, חפצי אומנות ומותגי מעצבים מהשורה הראשונה. מיליארד סינים, מתברר, לא טועים. עובדה שאת הקניות הם עושים על יד הבית.

    מיליארד סינים לא טועים

    את הקונוטציה שמעלה בכם סין, בכל מה שקשור לאיכות, קנו מלוכסני העיניים ביושר בשל תעשיית החיקויים שפותחה שם בעשורים האחרונים. כאלו עדיין קיימים שם, אבל קשה שלא לראות את הצד השני של המטבע. רוב החברות בעולם מייצרות את מוצריהן בסין, בשל עלות ייצור נמוכה, אך זו בהכרח אינה פוסלת את איכותה. בכדי להימנע מחיקויים זולים, כדאי מאד לבצע את הקנייה בצורה חכמה. אם מצאתם מטבח קומפלט במחיר של קוטג’, כנראה שהוא עמיד כמו האריזה. כיום ישנם אנשים המתמחים בלווי ויעוץ, אנשי מקצוע כאלו המכירים את השוק הסיני, ואת פעילותו מול הצרכן הישראלי.

    בחברות הלווי לא פוסלים מראש חיקויים. “הרעיון בחיקויים”, אומר לנו מומחה לשוק הסיני, “הוא שצריך לדעת איפה קונים, ומהיכן. ליפול עם חתול בשק אפשר גם בארץ, בשביל זה חבל לנדוד לסין. החיקויים הרבים, והמוצרים הזולים בעשרות ולעיתים אף במאות אחוזים, נותנים תוקף להנחה שכדאי מאוד לבצע את הקנייה בצורה חכמה, תוך ליווי אנשי מקצוע וחברות מקומיות. אלו ייקחו אתכם לחנויות המומלצות, שמכירות את הפעילות מול ישראל, וכבר עבדו פעמים רבות עם הקהל הישראלי. אלו בדרך כלל יהיו גם החנויות המוכרות והאמינות יותר.

    חברות הליווי מעסיקות צוותים מיוחדים של בקרת איכות, ומוציאות דוחו”ת על חנויות מומלצות, ספקים, מתחמי קניות וכדומה. בדרך זו, תוכלו לרכוש את כל תכולת ביתכם בעלות מגוחכת בהשוואה למערב. בין היתר, תוכלו למצוא מרצפות, ברזים, אסלות, גופי תאורה, ספות, ריהוט, אביזרי עיצוב שונים, מטבחים, ארונות, מיטות, סלון, מכשירי חשמל ועוד. יתרה מכך, גם אלו מאיתנו שחושקים במותגי יוקרה, יוכלו לרכוש כאלו במחירים מוזלים, וזאת כתוצאה מכך שהמותגים בין כה מיוצרים בסין ובשל כך אין עליהם את תג המחיר היקר שמתווסף למיסוי על אותם המוצרים במערב.

    קניון הרהיטים הגדול

    ישראלים רבים כבר החלו רוכבים על הטרנד. אלו האחרונים התחמשו בחברה שמלווה את הפרויקט, ונסעו למזרח כדי לרכוש את תכולת הבית במחירי שוק. קרן ר’, אשת שיווק מירושלים מספרת, “שנים חלמתי על טיול מהסוג הזה, פתאום נפלה לי הזדמנות שאפילו בעלי, שבדרך כלל די חסכן, לא יכול היה לסרב”. כך, מעבר לקניות האינטנסיביות, מלבד הריצות אחר אגרטל או מטבח יפיפה, מקבלים האחרונים הצצה נדירה למזרח. רבים שדיברו איתנו, מספרים כי לאחר שסיימו את הקניות נשארו שבוע נוסף, כי עם כל הכבוד למאזדה המשפחתית, מתי בפעם האחרונה סחב אתכם סיני מלוכסן עיניים שני קילומטר בריקשה, בעלות של קילו תפוחי אדמה.

    השיגעון החדש מציע לערוך את כל הקניות לקראת השיפוץ/בניה בסין, ולחסוך כ–50% מהעלויות של מוצרים אלו. המחיר כולל קנייה, שילוח ומכס, דמי סחר לחברה המתווכת, עלות שהותכם בסין, ואפילו הבאת האדריכלית הצמודה. השווקים ואתרי הקניות האינסופיים והרבגוניים של סין, מספקים פתרון זול, ולא פחות איכותי, לעיצוב הבית.

    התנהלות בארץ זרה – תורת המיקוח

    אז זהו, עברתם את הצ’ק אין, כבר עשיתם טלפון היסטרי לילדים וגיליתם שהסבתא שורדת, ואפילו הגעתם כבר לחדר במלון. אתם בין כה בג’ט–לג, כעת צאו לטיול קטן בשכונה שתהיה לכם בית בשבוע הקרוב. הזדמנות נדירה להתחכך בתרבות המזרח; עולם שלישי מלא בסינים אדיבים. הם לא יבינו מילה באנגלית, והאמת היא שיש לכם סיכוי טוב יותר לנסות בעברית. הרי כל הסינים היו פעם טבחים באיזו ישיבה בבני ברק. תשברו שיניים, ותיהנו מתרבות פשוטה.

    אז איפה עושים קניות? לקניות בדרך כלל נוסעים דרומה לגואנזו, העיר השלישית בגודלה בסין אחרי שנחאי וביג׳ין. באזור שנקרא גואנדון- מרכז עולמי לייצור ותעשייה של הכל. אזור גואנדון עמוס במפעלים ובמרקטים שמשווקים את המוצרים, וזהו המאפיין הבולט של האזור. תשכחו רגע משוק מחנה יהודה, כאן השווקים מתחלקים לפי נושאים: שווקים יעודיים לקרמיקה, שווקים לכלים סניטריים, לאלומיניום, רהיטים, תאורה, טקסטיל, מכשירי חשמל ואקססוריז. מדובר במאות שווקים בגודל עצום, חלקם בגודל של ערים ממש, וקל מאוד ללכת לאיבוד. נכון, זה יכול להיות מתיש. הקונה יכול למצוא את עצמו במצב שהוא מסתובב, מבולבל כבר מרוב השפע המטורף, מהסס אם לקנות פה או שם, מה שיכול להכניס אותו למצב של לחץ ובזבוז זמן יקר. לכן, שוב, כדאי לבוא מאורגנים – לדעת בדיוק מה מחפשים (סגנון עיצוב, כמויות). מעבר לשרות ההכוונה לאתרי קניות, ולמתורגמן, כדאי להיעזר במעצב שיכול למקד, ולחסוך זמן, עצבים וכסף.

    _MG_4142

    “לישראלי הממוצע נמאס לשלם ביוקר”, מסביר אלירן ימיני מבעלי “בסט צ’ויס צ’יינה”. “גילינו את הצורך לאחר שהגיעה דרישה מהקהל, והתאמנו את החברה שלנו לתת פתרון יצירתי וזול להלבשת הבית בסין”. בסט צ’ויס קיימת משנת 2009, ומתמחה ביבוא תכולת הבית מסין לישראל. החברה מעמידה לרשות הלקוח מלווה מקומי, המצוי היטב ברזי התרבות, הפעילות הצרכנית, והמתחמים הרבים. החברה מפקחת על כל התהליך, על מנת לוודא שמה שקנית אכן יגיע אליך הביתה, שתחסוך בצורה המיטבית, ועוד.

    לדברי ימין, חשוב לתכנן היטב את הפעילות ולא להגיע לסין ולחשוב שהכל יהיה בסדר. המתחמים עצומים ומלאים בחנויות דומות. אם ברצונכם להיות יעילים ולחסוך בצורה המרבית, מומלץ להתחמש במעצב פנים שהבאתם מביתכם, ובמדריך מקומי. לדבריו, המוכרים המקומיים לרוב אינם מבינים אנגלית, או לצורך העניין- כל שפה אחרת. חשוב לדעת כי אומנות המיקוח אליה התרגלנו כישראלים, משתנה ממקום למשנהו. אינו דומה דין ההתמקחות עם באסטיונר בעיר העתיקה, לעמיתו בסין. התרבויות שונות וכך גם תורת המיקוח, בשביל זה רצוי לקחת חברה מסודרת, כזו שיש לה ניסיון בשווקים המקומיים.

    השופינג אורך לפחות שבוע, כאשר המבחר הוא עצום. קיימים עשרות אתרי קניות באזור מרוכז אחד. השירותים של אדם או חברה שמכירים את השפה והתרבות, ויכולים לעזור בניווט בין האתרים, להתמקח עבורכם ולדאוג לבקרת האיכות במשלוח המוצר- הכרחיים. לאחר שבוע אינטנסיבי שם, לוקח עוד כחודש עד שהמשלוח מגיע ללקוח.

    איך עושים את זה ?

    האדריכלית מרינה פוקסמן, המתמחה בייבוא תכולת בית מסין, טוענת שיש חשיבות מכרעת בפעילות והכנה מראש של הנסיעה: “בתכנון לא נכון, אפשר למצוא עצמנו חורגים מהתקציב שתוכנן”. בתקופת עבודתה בסין היא שמה לב ללא מעט בעיות ופספוסים של אנשים, שמגיעים לאתגר הזה לא מוכנים, וללא הכלים המתאימים. “היו מגיעים זוגות שלא סגורים על צבעים, מידות, עיצובים, סגנון וכד’, ומתחילים לנסות להחליט שם החלטות שאמורות להתבצע בארץ, תוך כדי עיצוב הדירה. הדבר החשוב ביותר, הוא להגיע מוכן עם כתב כמויות ותוכניות מפורטות. קל ליפול בדברים הקטנים, כמו: מניפת צבעים שלא תואמת את הסטנדרטים האירופאים, כמות גופי תאורה ואיזה סוג צריך לכל מקום, מה השטח של הקרמיקה באמבטיה, מידות מדויקות בהתחשב בזוויות/טיח/חלוקה פנימית ועוד”.

    חשוב מאוד, היא מדגישה להתייעץ עם אדריכל שמכיר את השוק בסין, וכבר ליווה זוגות ישראלים. הייעוץ צריך להתבצע טרם התחלת השיפוץ, ולכלול את אופי ההתאמות בין ישראל לסין, ואת הפרטים שצריך לשים לב אליהם בתכנון ובבניית הבית. אדריכל מתאים יכול לחסוך הרבה מאוד כאב ראש ובלבול בהחלטות מכריעות. הוא ייתן ייעוץ לגבי התקציב ובחירת המוצרים הרצויים, בהתאם לאפשרויות בסין. בהמשך, גם ליווי הנסיעה לסין, השגחה וביקורת איכות על המוצרים הנבחרים, וליווי שוטף של הייבוא – עבודה מול המכס וכדומה.

    רצוי לבדוק טרם הנסיעה, ובעזרת האדריכל, את אתרי האינטרנט של מתחמי הקניות בהם אתם אמורים להסתובב, ולראות את מגוון הפריטים המוצעים. חשוב להכיר, עד כמה שאפשר, מה אתם רוצים לקנות, ולא לחכות ולבחור שם – אין הרבה זמן לבזבז, וזה יכול לגרום לבלבול רב.

    “חובה להביא איתך את המעצב”, מספרת יוכי דהן שעברה את החוויה, “הכנתי מבעוד מועד תכניות עם המעצבת של כל הבית, וידענו בדיוק מה אנחנו מחפשים. העובדה שהגעתי עם תכניות, תמונות, מחירים וסגנון של המוצר שאני רוצה, חסכו לי זמן רב בהסתובבויות”.

    מחירים מצחיקים

    בסין תוכלו למצוא את כל הפריטים שיש בארץ, אך בממוצע של 50% פחות. יוכי דהן, שנסעה בליווי חברת “המכון לידידות סין”, מספרת: “זו חוויה מדהימה. עד שלא מגיעים לשם, לא מבינים איזו עוצמה יש שם. מרכזי קניות ענקיים, זה עולם שלם”, מספרת דהן. “יש דברים שחסכנו בהם 50%, יש דברים שכמעט 70%, יש דברים שפשוט שידרגנו לאיכות טובה יותר ממה שהיינו קונים בארץ. למשל, תאורת גבס שהייתה עולה בארץ כ-500 ₪ עלתה לנו בין 30 ל-60 ₪, תלוי בגדלים”.

    כמו שאמרנו בתחילה, חיסכון זה שם המשחק. כך שכל מי שחפץ לחסוך עשרות עד מאות אלפי שקלים על שיפוץ או בניית ביתו, יכול לעשות זאת. אין מדובר בתהליך פשוט, אך יחד עם זאת, הוא פשוט יותר מהתמודדות עם המינוס מול מנהל הבנק. הכסף שנחסך יכול לשמש אותנו לעוד הרבה דברים אחרים. תמהיל הנוסעים אינו מצביע על אוכלוסייה, או מגזר מסוים שעושה זאת יותר, חוט השני שעובר בין כולם הוא הרצון לקנות איכות ובזול.

    שוק התאורה בסין

    האדריכלית ומעצבת הפנים מרינה פוקסמן (כן, זו מהפסקאות הקודמות) שהתה תקופה ארוכה במזרח. כיום, היא מספרת: “לאחר שהות של שנה בסין, וליווי עשרות זוגות שהגיעו למרתון קניות לבית, אני יכולה לומר כי ליוויתי אנשים עשירים מאוד שבאו לקנות פריטים מאוד יקרים במחירים הרבה יותר זולים, ומנגד ליוויתי אנשים שכל שקל שחסכו – היה לו כבר תכנון לדברים חיוניים בחייהם”.

    אבל לא רק אנשים פרטיים מביאים דברים מסין. רכישת פריטים בחו”ל נעשית גם על ידי קבלנים, לטובת הפעילות השוטפת שלהם, תעשיינים שמביאים מוצרים למפעלים ולעסקים שלהם, ואנשי עסקים מתחומים שונים.

    בגלל שאנחנו אנשים נורא חרוצים, הבאנו לכם גם כמה דוגמאות:

    • פרקט למיניציה עולה בסין 25 ₪ למטר אחרי מיסים, לעומת כ-100 ₪ בישראל.
    • אחד הדגמים של מנורת פיליפ סטארק עולה בסין אלפי שקלים פחות ממחירה בישראל.
    • מזגן LG מקורי, 2 כוח סוס מהדגם האחרון שהגיע לישראל, עולה בארץ 6,000 ₪, ובסין- 1,200 ₪. ובנוסף לכל, המגוון בסין רחב יותר.

    בנוסף, ניתן למצוא דוגמאות למותגים בינלאומיים, כמו למשל אמן העל צ’יהולי, שמחירי היצירות שלו נעים מעשרות אלפי שקלים עד למאות אלפים לפריטים בודדים, בסין ניתן לרוכשם במחיר שפוי.

    ———————————————————————————————

    זווית מקומית

    אופנת הנסיעות למזרח עושה חיים קשים לבעלי בתי עסק להלבשת הבית בארץ. בסכום מצחיק אפשר להשיג חיקוי מדויק של פריט נחשק מתוצרת מותג עיצוב נחשב, אז למה בעצם לרכוש מוצר מקורי כשההפרש מגיע למאות ואלפי שקלים?

    בדקנו את דעתם של אנשי מקצוע בנושא. י. ג, מבעלי חברת מטבחים מובילה בארץ, שוטח בפנינו את הבעיות בטרנד הרכישה בחו”ל: “כאשר המטבח מגיע, מי הנגר שיתאים אותו לשטח? כאשר כבר מוצאים אחד כזה, גם לו צריך לשלם. ומה קורה כאשר צריך לתאם בין כל בעלי המקצוע? הברז למשל, צריך לשבת בדיוק במקום שתוכנן לו, אך בשטח זה אף פעם לא קורה. שלא לדבר על השקע של המדיח שכדי להזיזו צריך לקרוא לחשמלאי” י.ג. מפקפק בתועלת שבחיסכון, ומוסיף: “אם כבר לקנות בסין, אז באיכות גבוהה. ואז המחיר אינו רחוק מהמחיר בארץ. כל נושא הנסיעות לסין נשמע לי ‘ספארי בנייה’. גם בארץ אפשר להשיג מחירים טובים ואיכויות מעולות”.

    ויטנאם על המפה

    וויטנאם, השכנה של סין, חשקה גם היא בנתח המכירות של האחות הגדולה, וכיום מוצע בישראל שירות המציע טיסה לוויטנאם וחזרה עם בית חדש במחירים שלא יאמנו. נותנת השירות, "אמבסדור טורס", מציעה לחלוק איתכם את הידע, ומבטיחה לקחת, להראות, ולסייע לכם במשא ומתן וברכישות. לחברה, שמתמחה בשוק הוויאטנמי, אנשים מקומיים המעניקים את השירות הזה. מדובר באנשי מקצוע המכירים כל פינה ורחוב בשווקים, המציעים חבילת קניות ממוקדת ותמציתית, ניצול מקסימלי של הזמן העומד לרשותכם, וזאת בנוסף לטיול במדינה הקסומה.

    חנויות אקססוריז בכל פינה

    דוגמאות להשוואות של מוצרים –

    הפער במחירים 100%-400%

    • מערכת ישיבה מעץ מלא לגינה (שולחן ו-10 כיסאות) בסין – 1,700 ₪, בארץ – החל מ-8,000 ₪
    • מיטת שיזוף יחיד מראטן בסין – 250 ₪, בארץ – 1,500 ₪
    • כיור נרוסטה כפול למטבח 77/41 בסין – 300 ₪, בארץ – מ-1,500 ₪ ועד 3,000 ₪
    • כיור מונח לחדר אמבטיה בסין – מ-70 ₪, בארץ – מ-900 ₪
    • אריח גרניט פורצלן 60*60 ס”מ בסין – מ-30 ₪, בארץ – מ-60 ₪
    • ברז מטבח נשלף בסין – מ-220 ₪, בארץ – מ-800 ₪
    • ארון אמבטיה + 2 כיורים בסין – מ-800 ₪, בארץ – מ-1,750 ₪
    • פינת אוכל מעץ צבוע + 6 כסאות מרופדים עור בסין – מ-2,500 ₪, בארץ – מ-4,000 ₪
    • כסא בר בסין – מ-120 ₪, בארץ – מ-300 ₪
    • כורסת מסאז’ בסין – מ-5,000 ₪, בארץ – מ-20,000 ₪
    • חיפוי פסיפס (מחיר לעשרה סמ”ר) בסין – מ-20 ₪, בארץ – מ-60 ₪

    הכתבה פורסמה במגזין Fine&Stylish

    stylish



    5 תגובות

    מיין תגובות
    1. 4

      חזרתי מסין השבוע מרוצה ביותר!!!!! לקחתי סינית מקומית דוברת אנגלית וזאת כיוון שלא סמכתי על חברה ישראלית שתטפל לי בזה לאחר שבת דודי נפגעה מחברה בארץ.
      השירות היה מעולה! הבחורה מקצועית ואמינה שזה הכי חשוב בכל החוויה הזאת.
      מי שירצה אינפורמציה אשמח לשתף

      1. כן הייתי שמחה לדעת איך זה עובד וכמה עלה כל הנושא ..

    2. 3

      לי – אשמח שתיצרי איתי קשר לקבלת אינפורמציה

    3. 2

      שלום לי
      האם אפשר לקבל יעוץ מכבודך עבור היבוא מסין עם מישהו סיני בלי חברה