אלשיך: "אין התראות חריגות בעקבות מעבר השגרירות; יש הפגנות שאושרו"

    בנצי לייזרוביץ No Comments on אלשיך: "אין התראות חריגות בעקבות מעבר השגרירות; יש הפגנות שאושרו"

    המפכ"ל רנ"צ רוני אלשיך בריאיון נרחב בעקבות אירועי השבוע | על יום ירושלים: "הגעת ההמונים – משמעותה אמון בכוחות הביטחון" | על מעבר שגרירות ארה"ב: "יש הפגנות שמתואמות אתנו; אין התראות חריגות" | באשר לרמדאן: "בדרך כלל הוא עובר בשקט" | ועל הגעת המוני מתפללים לכותל המערבי בליל שבועות: "נערכים לכך" • האזינו

    18:20
    16.04.24
    צבי טסלר No Comments on קרן הפיצויים פותחת הכסף: בדקו, אולי גם אתם זכאים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    המפכ"ל רב ניצב רוני אלשיך, התייחס בריאיון לבנצי ליזרוביץ', לרצף האירועים הנוגעים לסדר היום הבטחוני בארץ ולפעילות המשטרה.

    "ראשית, כשאנחנו רואים שבאים עשרות אלפי אזרחים לחגיגות יום ירושלים, המשמעות היא שהם נותנים אמון בכוחות הביטחון, במשטרת ישראל ובמשטרת ירושלים" פתח המפכ"ל את דבריו.

    בנוגע להתראות הקיימות אומר המפכ"ל: "המצב הבסיסי הוא שבכל רגע נתון, מסוכלים ניסיונות פיגועים. המטרה שלנו, לא להתייחס לכל ניסיון פיגוע שמטופל כל העת. המטרה היא לתת מעטפת ביטחונית לאירוע כזה שהאזרחים ירגישו בטוח. זה נכון גם לגבי שפתיחת השגרירות".

    בנוגע להתראות ולנפיצות בעקבות פתיחת השגרירות, אמר: "המענה האמיתי הוא, הטיפול התשתיתי לסיכול פיגועים שקיים כל הזמן. יש כל הזמן התראות אבל גם כעת הן לא מאד חריגות. ההתראות מסוכלות ושומרות על השקט. מצד שני, זה מצב יציב. אין איזה פיק ותהליך שצריך להתרגש ממנו. באירוע הזה, אנחנו לא מזהים שהוא גורר עליה בהתראות אבל הוא מקבל מערכת אבטחתית אינטנסיבית כפי שהוא מחייב לאור הפוטנציאל שלו. אנחנו מאפשרים גם את האירוע וגם את המחאות לאירוע, אבל ברוך השם, הם מתוכננות ומקבלות רישיון ומתואמות אתנו. הם יקבלו את האפשרות להפגין".

    בנוגע לרמדאן הערבי הקרב ובא, אמר אלשיך "רמדאן בפתח. משמעותו בעיקר אפשרות להמוני מוסלמים לעלות להר הבית. בדרך כלל רמדאן עובר בשקט ויש פחות הפרות סדר. יש יותר התרכזות ברמדאן עצמו. נקווה שגם הוא יעבור בשלום".

    באשר לחג השבועות שיחול במוצאי השבת הקרובה, אומר אלשיך, "אנחנו נערכים לאפשר גם תנועה וגם תנועת אנשים בליל החג. אנחנו יודעים לתת לזה מענה. אנחנו נאפשר שבועות כמו כל שנה. ניתן למתפללים שעושים את דרכם לכותל, תחושת ביטחון".

    לסיום, ביקש אלשיך להוקיר תודה לשוטרים הרבים הפרוסים ברחבי הארץ. "השוטרים עובדים קשה גם כשיש חגיגה וגם שחלילה יש בעיות, בכל סיטואציה. מגיעה להם תודה מהציבור. זו עבודה אינטנסיבית שלא נגמרת" אמר.

    האזינו לריאיון המלא:



    0 תגובות