היערכות נרחבת לקראת היום השני של ההפגנות; מעבר כרם שלום נפתח

    קובי פינקלר No Comments on היערכות נרחבת לקראת היום השני של ההפגנות; מעבר כרם שלום נפתח

    היערכות צבאית לקראת יום הנכבה הפלסטיני והיום השני של הפגנות חמאס בגבול רצועת עזה | חשיפת יעדי הטרור שהותקפו אתמול וסיכום יום האתמול לפי שעות – רצף האירועים וניסיונות הפיגועים, דקה אחר דקה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לאחר ההתפרעויות האלימות אתמול בגבול רצועת עזה, בה חוסלו חמישים ושמונה מחבלים שניסו לפרוץ לגדר ולבצע פעולות חבלה, היום נערכים בצבא ליום עימות נוסף. מול רצועת עזה פרוסים לוחמי צה"ל בהערכות מלאה. שלוש החטיבות שהקצה הצבא לטובת המשימה, נמצאות גם היום בכוננות מלאה ולאחר לילה של התרעננות ושינה ומוכנים ליום החדש.

    בלוני התצפית מעבירים מידע למוקדי המודיעין, הצלפים כבר פרוסים והמטריה האווירית הכוללת גם רחפנים, גם מזל"טים וגם אמצעים נוספים, מנסים להביא תמונת מצב מעומק הרצועה. דומה שלפחות לפי שעה, לבנתיים ישנה רגיעה מסוימת באזור.

    בתוך כך, לאחר שהיה סגור בעשרת הימים האחרונים, מעבר כרם שלום נפתח הבוקר בהוראת שר הביטחון אביגדור ליברמן. גם המעבר בין רפיח לרצועת עזה פתוח היום במסגרת מחוות מצריות לתושבי עזה.

    במשך הלילה התקיימו דיונים בין הגופים השונים במטרה לייצב את השטח. הצינורות המצריים פועלים לעת עתה וגם העובדה שהלחץ הפנים עזתי להפסיק את ההפגנות האלימות, שהביאו עד כה ל 58 הרוגים, אלפי פצועים בהם במצב קשה ואנוש, לא עבדה לטובתם.

    מתפרעים

    בהסתכלות על הנעשה בשטחי יהודה ושומרון הבין החמאס שגם מכאן לא באה הישועה. לכן אפשר להבין את השקט הרגעי, אבל בצבא לא לוקחים סיכונים ונערכים למגוון תרחישים.

    בין התרחישים אליהם נערכו בצה"ל: פריצה מהים וחדירה ליישובים, במענה לכך הובאו כוחות של קרקל לישובי העוטף, פריצה ממנהרה, משהו שפחות סביר אך עם אפשרות קיימת וירי רקטות.

    "השקט כרגע הוא זמני", אומרים גורמי ביטחון, "אנחנו נערכים כמו אתמול וכמו ביממה שלפניה, בכל החזיתות, בים, ביבשה ובאוויר ועם כיפות ברזל הפרוסות במרחב. יחד עם כל זאת תיתכן היום רגיעה אבל לא כזו שעשויה להחזיק לזמן רב. לכך נערכים גם בצבא.

    חיילים

    בצה"ל סיכמו את יום האתמול במספרים. כארבעים אלף מתפרעים, מספר שיא ביחס להפגנות חמאס בגבול עזה בשלושה עשר מוקדי הפגנה. בנוסף, המתפרעים העיפו עשרים וחמישה עפיפונים, ביניהם שבעה עשר היו עם חומרי בערה. מוקדי השריפה בשטח ישראל עמדו על עשרים ושלושה.

    "ארגון הטרור חמאס פעולות טרור אלימות והמוניות. צה"ל פעל לסיכול פעולות טרור של ארגון הטרור חמאס" אומרים בצה"ל. בתגובה לפעולות הטרור בוצעו תקיפות כנגד 11 יעדי טרור של ארגון הטרור חמאס באמצעות מטוסי קרב וכלי טיס. בנוסף, תקף צה"ל באמצעות טנק שתי עמדות טרור בצפון ובדרום רצועת עזה.

    תקיפה חמאס מטרת חמאס שהושמדה

    "צה"ל פועל וימשיך לפעול באופן נחוש כנגד אירועי הטרור הנרחבים המובלים באופן מתוזמן על-ידי ארגון הטרור חמאס. כל פעולת טרור תענה בתגובה חריפה. כוחותינו נחושים לממש את משימת ההגנה על ריבונות המדינה ועל אזרחי ישראל" הוסיפו.

    בתוך כך, צה"ל מפרסם רשימת אירועים שהתרחשו בחסות ההפגנות.
    11:30 ריצה המונית של מאות מפירי סדר לגדר בצפונית, כולל טיפוס על הגדר במספר נקודות.
    12:53 פיצוץ חמישה מטעני צינור בצפון הרצועה.
    12:58 פיצוץ מטען חבלה בצפון הרצועה.
    13:15 סיכול הנחת מטענים ע"י חולית מחבלים שפתחה בירי לעבר כוח צה"ל (4-6 מחבלים) בדרום הרצועה. הכוח הגיב בירי.
    13:30 ירי לעבר הכוחות בצפון הרצועה.
    13:45 ירי לעבר הכוחות בצפון הרצועה (8 מחבלים), בחסות הפרות הסדר. הכוח מגיב בירי.
    13:50 תקיפת עמדת חמאס על ידי כלי טיס בצפון הרצועה.
    14:09 שלושה פיצוצי מטענים, בדרום הרצועה.
    14:10 תקיפת עמדת חמאס על ידי כלי טיס בצפון הרצועה.
    14:13 זריקת בקבוק תבערה לעבר הכוחות בדרום הרצועה.
    14:15 תקיפת עמדת חמאס על ידי טנק בצפון הרצועה.
    14:49 זריקת בקבוק תבערה לעבר הכוחות בדרום הרצועה. הכוח השיב באש.
    15:10 פיצוץ מטען בצפון הרצועה.
    15:26 תקיפת 5 יעדי חמאס על ידי מטוס קרב בצפון הרצועה.
    17:04 תקיפת עמדת חמאס על ידי טנק בצפון הרצועה.
    17:25 תקיפת 3 יעדי חמאס על ידי מטוס קרב בצפון הרצועה.
    19:02 ירי לעבר הכוחות בדרום הרצועה. בתגובה בוצע ירי טנק לעבר עמדת תצפית.

    מתפרעים בגדר חיילים בגבול עזה איזנקוט בשטח



    0 תגובות