בשורה להורים: מחיר אחיד ומפוקח לקייטנות הקיץ בכל הארץ

    מוטי סבן No Comments on בשורה להורים: מחיר אחיד ומפוקח לקייטנות הקיץ בכל הארץ

    המחיר יישאר על 997 ש"ח לשלושה שבועות | מחיר אחיד לכל הארץ | תנאי סף לפתיחה הם 28 ילדים בגיל גן ו-66 בבית הספר

    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הורים רבים כורעים תחת נטל הקייטנות כל פעם שמגיע הקיץ, ישנם ככאלה שמוורים על עבודתם ונשארים עם הילדים בבית בגלל עלות מחירי הקייטנה שלא מאפשרת להם לשלם ולעבוד בו זמנית, אבל אפשר לומר שתחילתה של בשורה הגיע אלינו היום, לאחר משא ומתן ארוך בין שר הפנים לרשויות הפנים בארץ, סיכמו היום (רביעי) שר הפנים אריה דרעי וי"ר השלטון המקומי חיים ביבס, בישיבה במשרד הפנים על הפעלת הקייטנות המפוקחות, כמתוכנן -כבר מהקיץ הקרוב.

    בתום פגישה בין השניים, סוכם כי תעריף הקיטנות המפוקחות ישאר כפי שקבע השר בחוק (החל מ-977 שקלים לשלושה שבועות, עד שעה 16:00). דרעי וביבס סיכמו אף כי תוקם ועדה שתורכב מנציגי הפנים, השלטון המקומי, האוצר והחינוך שתדון לעומק בנושא הפעלת הקייטנות ויגובש מודל שיביא לכיסוי מלא של עלות הקייטנות וכן יבטיח את איכותו לטובת תלמידי ישראל.
    עוד סוכם לבקשת השלטון המקומי, כי ייקבע מספר מינימום להפעלת קייטנה ציבורית ( 28 ילדים בגיל הגן, 66 בגיל בית ספר).
    בנוסף סוכם, כי מעל  מספר מינימום ילדים בקיטנה, יתאפשר לרשויות לגבות סכום נוסף במדורג. בכך סוכמו הפערים שהציף יו"ר ועדת הפנים ח"כ יואב קיש.

    בימים הקרובים יתוקן צו הקיטנות, ובקיץ הקרוב יוכל מי שיבקש למצוא קיטנות צבוריות במחיר מפוקח ואחיד, בישוב מגוריו.
    השר דרעי: ״הקיטנות המפוקחות במחיר שקבעתי, הן בשורה למשפחות הצעירות. במשך שנים זועקים הזוגות הצעירים כי מחירי הקייטנות גבוהים ביותר, בעיקר למשפחות עם כמה ילדים בגילאים צעירים. היום אנחנו מביאים להן בשורה חברתית ממדרגה ראשונה. חופשת קיץ ללא הוצאות של אלפי שקלים על קיטנות״.
    ציטוט יו"ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס: "אני שמח שהצלחנו להגיע להבנות לגבי הפעלת הקייטנות לתלמידי ישראל תוך קביעת מספר מינימום של משתתפים דבר שיביא לצמצום העלות שתוטל על הרשויות. כמו כן, אני מצפים כי הועדה שתוקם תבחן באופן רציני ומעמיק את הנושא כולו לרבות שילובו המלא של משרד החינוך בעניין".



    0 תגובות