רוחאני תוקף את טראמפ: מי אתה שתקבע בשבילנו

    מוטי סבן No Comments on רוחאני תוקף את טראמפ: מי אתה שתקבע בשבילנו

    בתגובה על נאומו של מזכיר המדינה תוקף נשיא איראן את ארה"ב: אתם לא תקבעו בשבילנו, העולם מאס בכם | הפנטגון מוסר: מוכנים לפעול באיראן

    21:01
    18.04.24
    אבי מימרן No Comments on הפיגוע המחריד בבנימין: "בדקנו היטב את בטיחות החווה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לאחר שהציג מזכיר המדינה האמריקני מייק פומפאו היום (שני) את מדיניות ארה"ב כלפי איראן ותוכנית 12 הנקודות בהפ דרישות בלתי מתפשרות, על פיקוח מלא של הגרעין, הוצאת כל הכוחות מסוריה, הפסקת התמיכה בחיזבאללה, הפסקת ההתערבות בתימן ובעיראק, הפסקת תוכנית הטילים הבליסטיים ועוד.

    מגיב היום נשיא איראן חסן רוחאני לתוכנית האמריקנית: "טהרן תמשיך בדרכה – העולם לא מוכן שארה"ב תחליט עבורו" בניסיון לגייס את הקהילה הבנלאומית ובעיקר אירופה מול ארה"ב.

    רוחאני מנסה לצייר את ארה"ב כמדינה המתערהת בענייני שכנותיה בגסות ובהנשאות, עוד הוסיף רוחאני: כי טהרן תמשיך בדרכה בעזרת תמיכתו של העם האיראני. כאן גם מנסה לצייר רוחאני כי העם האיראני מאחוריו כתשובה על דברי פומפאו כי אזרחי איראן מאסו בשלטון שמלא בשחיתות עם כלכלה מקרטעת.

    שוב חזר רוחאני לאוזניים ארופאיות: כי העולם אינו מקבל את המצב שבו ארה"ב מקבלת את ההחלטות עבור המדינות כולן. כמו הפרישה החד צדדית של ארה"ב מההסכם.

    רוחאני בלחץ גדול מכיוון שהם מבינים שההתערבות במדינות במזה"ת עלה להם ביוקר ולא ידעו לשמור על איפוק, קאסם סולימני שנזכר בנאום מזכיר המדינה, והדמות המרכזית בפעילות האיראנית מחוץ לאיראן, סובל מביקורות קשות מצד ראשי השלטון בטהרן כי ההרפתקאות שנכנס אליהם היו ההזדמנות של טראמפ לסגור על שלטון האייתולות וכי הם לא נערכו ולא צפו הכוחה את הדברים.

    מהפנטגון נמסר אחרי הצהרתו של מייק פומפאו: צבא ארה"ב נערך לפעול נגד איראן. רמז על נכונות ארה"ב לתקוף באיראן אם האיראנים  ינסו לחזור להעשיר אורניום.



    0 תגובות