4 שעות, 7 דקות: הורכב דגל ישראל האכיל הגדול בעולם

    בנצי לייזרוביץ No Comments on 4 שעות, 7 דקות: הורכב דגל ישראל האכיל הגדול בעולם
    22:48
    16.04.24
    פנחס בינדר No Comments on הרב נויגרשל במסר מיוחד על הלילה הניסי במוצאי שבת

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הקהילה היהודית באטלנטה שבארצות הברית שבה שיא גינס עולמי לכבוד חגיגות ה-70 להקמת מדינת ישראל. חברי הקהילה יצרו את דגל ישראל הגדול בעולם שמורכב מעוגיות – וכולו כחול ולבן.

    חברי הקהילה הרכיבו את הדגל מ-113 אלף עוגיות פתי בר שהוכנו במיוחד על ידי מאפייה בניו יורק בצבעי כחול ולבן. גודלו של הדגל החדש הוא 296 מ"ר, בכך שברו חברי הקהילה את השיא הקודם שהיה שייך לפקיסטן – דגל עוגיות בגודל 221 מ"ר.

    שליח ההסתדרות הציונית העולמית באטלנטה, אביתר לרר, סיפר כי מאחורי היוזמה עומדות כמה קהילות יהודיות בעיר שהתאחדו כולן למשימה והדגל הושק באירוע חגיגי שהתקיים בבית הכנסת "בית יעקב" בעיר בהשתתפות כאלף בני אדם.

    מלאכת הרכבת הדגל נמשכה ארבע שעות ושבע דקות והשתתפו בה כ-400 בני אדם. נציג ספר השיאים של גינס פיקח מקרוב על העבודות ולאחר השלמת הדגל ונגינת ההמנון האמריקני והתקווה – אישר את השיא העולמי החדש.

    לאירוע הוכנו כ-130 אלף עוגיות פתי בר צבעוניות, אך בסוף נעשה שימוש רק ב-113 אלף חתיכות. עם תום האירוע פורק הדגל והעוגיות נאספו ויחולקו לנזקקים באזור. לטובת המיזם נאספו יותר מ-100 אלף דולרים שיועברו לשלושה ארגונים: הסוכנות היהודית, איחוד הצלה וארגון "משפחה אחת" – שמסייע למשפחות נפגעי טרור.



    0 תגובות