האזינו: שוואקי בריאיון בכורה לטוקר על הדיסק החדש "מוסיקה"

    עמית דניאל 8 Comment on האזינו: שוואקי בריאיון בכורה לטוקר על הדיסק החדש "מוסיקה"

    יעקב שוואקי מגיע לאולפן קול חי לריאיון בכורה ומקיף עם מנחם טוקר ומספר על הקשר עם יוחי בריסקמן ומה הוא חושב על ישי ריבו? • וגם: הקשר המיוחד עם ר' שלום מרדכי רובשקין, הלחנים של וולדנר, הטעם המוסיקאלי המתחדש, שירים באנגלית, הרגעים המרגשים בקריירה, מי ייעץ לו לשנות את שם המשפחה ולמה הוא שר לזוכה הקול הבא מוטי רוטמן שעה ארוכה בטלפון? | שוואקי בא לדבר על הקול

    מנחם טוקר ויעקב שוואקי צילום: קול חי
    20:09
    28.03.24
    מוטי הלפרין No Comments on דרמה: בג"צ שולל באופן מיידי את תקציבי הישיבות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בתכנית "זמן אוויר", אירח היום מנחם טוקר את גדול הזמר החסידי יעקב שוואקי לרגל האלבום החדש אותו מוציא שוואקי בימים אלה. בריאיון, שוחחו השניים, על מוסיקה, לחנים וניגונים, קריירה, הטעם המוסיקאלי, ההתחדשות המוסיקאלית בז'אנר החסידי והרגעים המרגשים בהם נתקל שוואקי במהלך עבודתו.

    במהלך הריאיון נשאל שוואקי האם הוא בוחר לשנות את הטעם המוסיקאלי שלו בשיריו עם השנים? "יש שינוי כיוון והתאמה שלו לצעירים אבל בלי להתפשר על היסודות המוסיקאליים שלי. אני חושב המוסיקה צריכה להתעדכן ולהיות אקטואלית, זה חשוב".

    כשנשאל על איצי וולדנר, "איך זה שאתה מוציא ממנו שירים שאף אחד לא מצליח?", ענה שוואקי "לפעמים אנחנו יושבים 6 או 7 שעות הולכים להתפלל וחוזרים ומתקנים ומשנים. ממש יושבים שעות על גבי שעות".

    על הקשר המיוחד שלו עם ר' שלום מרדכי רובשקין, הוא מספר: "באחד מן הימים הלכתי עם איצי וולדנר ועוד חברים רבים כדי לשמח אותו. שמענו את הסיפור של רובשקין ואי אפשר שלא להרגיש חוסר צדק. הלכנו לשם לפני כחמש שנים וזה בית סוהר אימתני עם ביטחון חזק. עברנו דלתות רבות ושניה ראשונה לאחר שהגענו לחדרו מישהו רץ לעברי וחיבק אותי כאילו הוא באולם חתונות ואז הבנתי שהוא רובשקין. הוא היה מיוחד. היה שם שירי בכי ושמחה. הרגשנו כאילו אנחנו מכירים עשרים שנה. משם התחלנו את הקשר החזק. הלכנו מתי שהיה אפשר, לא היה מותר כל שבוע, וזה היה מפגשים מרתקים".

    שוואקי מספר: "את השיר מאמין בניסים אני הקדשתי לו ולמשפחה שלו. הילד המיוחד שלו היה שומע את זה כל הזמן, כך סיפרה לי אשתו של ר' שלום מרדכי. אני אמרתי לו אנחנו מאמינים בניסים ומתי שאתה יוצא אני רוצה שנעשה מסיבה בבית שלך ונעשה לחיים עם כל החברים שבאו אתנו. אחרי שהוא יצא בנס גדול, הייתי בפלורידה וקיבלתי טלפון באותו לילה. אחרי שסיימתי את ההופעה אני רואה שהוא השאיר הודעה ואומר – ב"ה יצאתי ואני רוצה שנעשה את מסיבת ההודיה. הלכנו לשם ועשינו מסיבה שנמשכה כמה שעות. הוא אמר לי עשית "מאמין בניסים" על מתי שהייתי בפנים ועכשיו שאני בחוץ אני רוצה שנעשה שיר על גאולה, אמונה וביטחון. אמרתי לו נתת לי שיעורי בית ונעשה את זה בע"ה. וכך יצא השיר א' ב' ג' כשהוא בא לאולפן וגם לקח חלק מהשיר".

    על הקשר שלו עם המפיק לשעבר שלו, יוחי בריסקמן, הוא מספר ומפריך את השמועות "אני לא מסוכסך עם יוחי, אנחנו בקשר למרות הפרידה".

    על שירים באנגלית אותם הכניס שוואקי לשיר, אמר "יש לי קהל רחב ואני רוצה שכולם יתחברו למסר של השירים שלי" אמר וסיפר "יש גם אנשים שאינם שומרים תורה ומצוות ומחוברים למוסיקה שלי".

    על הזמרים המובילים היום את הז'אנר המוסיקאלי חסידי יהודי, הוא אומר: "אני מעריך מאד את ישי ריבו, מרדכי שפירא ובני פרידמן", הוא אומר.

    איך נהיים שוואקי? "צריך לשיר מהנשמה", אומר שוואקי. "אל תנסו להיות שוואקי הבא. תהיה אתה. היית פעם אצל מישהו ש"מבין" במוסיקה. הוא אמר לי 'אתה תהיה בסדר אבל תחליף את השם משוואקי למשהו אחר, שוואקי לא יעבוד'. אמרתי לו – זה השם שלי. אני אני ואני לא מתכוון לשנות את זה. הרבה פעמים אמרו לי על דברים שונים תעשה ככה, תהיה ככה. אני לא מוכן לעשות משהו שאני לא מרגיש שזה הדבר הנכון לעשות".

    זוכה הקול הבא, מוטי רוטמן, סיפר בעבר כי כשחלה לפני שנים רבות, שוואקי סייע לו באחד הפעמים בצורה יוצאת דופן. היה זה באחד הלילות כשהוא לא יכול היה להירדם מכאבים. חברו של מוטי ידע עד כמה הוא אוהב את שיריו של יעקב שוואקי והוא חייג אליו. שוואקי שר לרוטמן בטלפון במשך שעה ארוכה עד שהוא הצליח להירדם. "אני לא זוכר את המקרה הזה במדוייק אבל אני זוכר ששרתי בטלפון לכמה אנשים", אומר שוואקי, "אבל העניין הזה הוא התחייבות זה לא לפנים משורת הדין לעשות את זה. אני מרגיש שאם קיבלתי מתנה משמים צריך להשתמש בה לעשות חסד. אנחנו יהודים ויש לנו אמונה. אחרי 120 שנה אנחנו עומדים לפני הקב"ה והוא שואל מה עשית עם המתנה. מה נענה?"

    הריאיון המלא ישודר בשידור חוזר ברדיו קול חי בתכנית מוצ"ש חי לאחר שידור הדואט ההיסטורי שיחשוף מנחם טוקר, בין ישי ריבו למוטי שטיינמץ.

    הריאיון המלא:

    חלק ראשון –

    חלק שני –

    חלק שלישי –

    חלק רביעי –



    8 תגובות

    מיין תגובות
    1. 8

      אחלה שוואקי שבעולם.
      עזבו פוליטיקה עזבו מחלוקות, אין על טוקר בעולם.

    2. 7

      טוב שקול חי "נצחו" הקדימו את קול ברמה, סחטן…..

    3. 6

      זה היה ראיון קצת מאכזב…
      ציפינו למוצש והיה נראה שהיו שינויים של הרגע האחרון… בכ"ז רצינו שיהיה ראיון שיהיה יותר רגוע מבחינת זמן, ושמעו שהיה לחוץ וכמובן שקיצרו בהרבה דברים כמו גם בשירים שבקושי הושמעו… חבל…
      אבל הדיסק- איכות של ממש. להנות מכל רגע.

    4. 5

      למה אין אפשרות לשמוע??
      אין רצועת שמיעה

    5. 3

      די ברור שהראיון טלפוני חבל על התמונה

    6. 2

      למה אי אפשר לשמוע את הראיון?