יום קשה ודומע: הושלם גירוש 15 המשפחות

    אריאל שרפר No Comments on יום קשה ודומע: הושלם גירוש 15 המשפחות

    הושלם גירוש 15 המשפחות מנתיב האבות. כ-2300 שוטרי מג"ב נטלו חלק בגירוש. למעלה מ-500 צעירים סולקו באוטובוסים. 6.000 יהודים כואבים הגיעו לחזק ולתמוך במגורשים | תבוסת ממשלת הימין

    10:26
    16.04.24
    קובי פינקלר No Comments on חזרה לפעילות עצימה ברצועה: צה"ל תוקף במחנות המרכז

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    המשטרת ישראל מוציאה הודעה רשמית על סיום הגירוש מנתיב האבות. משטרת ישראל השלימה את פינוי 15 המבנים בנתיב האבות בהתאם להחלטת בית המשפט

    בדקות אלו לאחר פינוי אחרוני המתבצרים בבית האחרון, משטרת ישראל השלימה את המשימה שהוטלה עליה לפינוי 15 המבנים פינוי בהתאם להחלטת בית המשפט, זאת על מנת לאפשר לצה"ל ומשרד הבטחון להשלים את משימת פינוי המטלטלין והריסת המבנים.

    במהלך שעות הערב נעצרו שלושה חשודים. חשוד אחד (בגיר) נעצר בחשד לתקיפת שוטרים וחשוד נוסף (קטין) לאחר שהשליך חפץ וגרם לפציעת שוטר. שני החשודים שנעצו נלקחו לחקירה. חשוד נוסף (קטין) נעצר בבסיום הפינוי, בגין ידוי בקבוק לעבר הכוחות.

    במהלך הפינוי נפצעו מספר שוטרים, מתוכם 6 פונו לקבלת טיפול רפואי, מרביתם שוחררו ואחד נותר להמשך טיפול.

    במהלך המבצע נטלו חלק כ-2,300 שוטרים ולוחמי מג״ב. כמו כן הורחקו למעלה מ-500 צעירים ע״ג 15 אוטובוסים שהוקצו לכך. מרבית המשפחות המתגוררות במקום כמו גם מאות מתיישבים נוספים התפנו מרצון.

    משטרת ישראל נערכה לביצוע המשימה שהוטלה עליה באופן מסודר, על מנת לאפשר פינוי שקט ומכובד ולהימנע ככל הניתן מפגיעה במפונים או בכוחות הביטחון. השוטרים פעלו בסובלנות, תוך איפוק מקסימלי והידברות שנמשכה כל העת מול תושבי המקום וההנהגה המקומית והרוחנית, הכל בכדי למנוע חיכוך ולהשלים את ביצוע המשימה.

    יומה הקשה של נתיב האבות הגיע. לאחר חודשים ארוכים של דיונים והחלטות, ניסיונות הצלה במסגרת חוקים ופעולות פרלמנטריות רבות, היום יפונו חמישה עשר הבתים שעמדו בעין הסערה ביישוב אלעזר.

    כוחות מג"ב רבים פרוסים בשטח ונערכים לרגע הפינוי. מנגד, הגיעו בני נוער ואזרחים רבים, כ-6,000 במספר, חלקם עם משפחותיהם, להביע הזדהות עם כאב המגורשים.

    אתמול בשעות הערב, התקיימה עצרת גדולה בהשתתפות רבני הציונות הדתית ובראשם הרב חיים דרוקמן ורבנים נוספים, לצד שרים, חברי כנסת ואישי ציבור רבים שבאו לתמוך בתושבי השכונה.

    הרב חיים דרוקמן אמר בעצרת: "באנו לכאן בראש ובראשונה למחות נגד עוול. כל הרס הוא עוול, אבל ההרס כאן זה עוול כפול. אם מישהו היה מגיע לתל אביב ומביא הוכחות שהאדמה עליה נבנו מגדלי עזריאלי היא שלו, היעלה על הדעת שמישהו היה אומר להרוס את המגדל? בית משפט היה פוסק כך? מה היו אומרים? לשלם פיצוי והמגדל ישאר במקומו. כאן נגיד שחלק האדמה שייך למישהו, האם הוא יקח את האדמה ויבנה כאן? זה הרס לשם הרס. והעוול הזה נעשה בגיבוי משפטי. בית דין גבוה לצדק, זה צדק? זה רשע. נגד זה יש להתקומם, ואני מקווה מאוד שיותר לא יהיה כדבר הזה. הארץ הזו שייכת לנו, האמת איתנו והעתיד שלנו".

    שר החינוך נפתלי בנט אמר: "אחיי ואחיותיי מי שרצה להרוס 15 בתים יקבל בעז"ה 350 בתים על הגבעה הזאת. אנחנו בערב קשה, תושבי שכונת נתיב האבות וכל מי שהתיישבות בארץ יקרה לו, לא יכול להבין. אין מילה אחרת למעט אבסורד. שאלה אותי נערה לפני דקה למה, לא ידעתי מה לענות. אין תשובה, אין סיבה, ואין הגיון".

    "לפעמים בג"צ הוא נורא אקטביסט בעניין זכויות אדם, אבל כשמדובר בזכויות התושבים כאן פתאום בית המשפט נעשה פאסיבי. לצערנו מחר הבתים יפונו ובמקביל כבר הקמנו את המשך השכונה והמערכה כולה תוכתר בהצלחה כאשר הבטחת ראש הממשלה תקויים במלואה ותוקם שכונה ענקית על הגבעה הזו. לפעמים נקטע חלק מהגוף אבל במערכה הגדולה אנחנו מנצחים, ובקרוב בעז"ה נתיב האבות, גוש עציון וכל ההתיישבות היהודית ביהודה ושומרון יהיו חלק אינטגרלי ממדינת ישראל".

    שרת המשפטים איילת שקד אמרה: "כשהגעתי בפעם הראשונה לנתיב אבות בשנת 2003 היו כאן 16 משפחות. היום יש כאן כבר 80 משפחות. הפינוי מחר הוא אבסורד אחד גדול אשר מתחיל מתשובות מדינה לא נכונות לבג"צ. כך הגענו לפינוי חסר תועלת ללא תכלית. הכשרנו את השכונה באלעזר, והמשפחות עוברות לחלקה 91. התחלנו לקדם בצורה אינטנסבית הרבה יותר את כל השטחים כאן מסביב. שינינו את השיח מאיך מפנים לאיך מסדירים ואנחנו בעיצומו של תהליך הסדרת ההתיישבות ביהודה ושומרון. מהפינוי הקשה והמיותר הזה אנחנו נתחזק ונבנה".

    ראש מועצת גוש עציון שלמה נאמן אמר: "נמצאות כאן משפחות שעומדות להקריב את ביתם על מזבח שלטון החוק. חוק שאין לו חוק, אין לו משפט, אין לו צדק, אין לו מוסר ואין לו ערכים. חוק שקובע שיהודי שבנה בית על אדמתו צריך לקום וללכת בגלל מתקפה אלימה של ארגונים שכל מטרתם היא לזרוק אותנו מכאן. יש לי חדשות בשבילם: האדמה הזו היא שלנו, האבנים האלה הם שלנו, גם הקוצים האלה הם שלנו. על גביהם נבנה מחדש לא 15 בתים ולא 150 , אלא 400 בתים. וזו רק ההתחלה. מי שתקף אותנו מהתחלה לא יישן. הוא רק גרם לנו לבנות, להיבנות ולצמוח. בגוש שעליו מסרנו את נפשנו ועליו מימשנו את זכות השיבה שלנו, ריבונות ישראל תתממש במלואה ובמהרה, בגוש עציון ובכל חבלי המולדת. אנחנו כאן כדי לתמוך ולוודא שהבטחות הממשלה לבנייה במקום יתממשו במהרה".

    חננאל דורני, יו"ר מועצת יש"ע: "ההרס הזה כל כך מיותר ומטופש. שוב התנפצנו על חומות האטימות של בג"ץ שלא השכיל לעשות צדק. איזו תוחלת תצמח מזה? אולי אויבינו מבית שרוצים להרוס כל חלקה טובה בהתיישבות ישבו ויחככו ידיים בהנאה, זה ההישג היחיד. מחר נצא מכאן עצובים וכואבים על ההרס, אבל עם ראש מורם ועם עיניים נשואות קדימה אל עבר שכונת הקבע של נתיב האבות. אתם ביקשתם להרוס 15 בתים – תקבלו מאות בתים. לא ננוח ולא נשקוט עד ששכונת הקבע תיבנה – והיא תיבנה. לא ננוח ולא נשקוט עד שתושבי נתיב האבות, יחד עם מאות משפחות חדשות, יגורו כאן וייבנו בתים חדשים על אלה שנהרסו".

    יצוין, כי הבעיה המשפטית בנתיב האבות נוגעת רק לחלק מסוים משטח הבתים ולא לכל השטח עליו יושבים הבתים. בכל זאת, הורה בג"ץ על הריסת הבתים לאחר שהוגשה עתירה על כך.



    0 תגובות