בכירים אמריקנים: "הדיל" בין ישראל לפלסטינים אינו "תוכנית ביבי"

    מוטי סבן No Comments on בכירים אמריקנים: "הדיל" בין ישראל לפלסטינים אינו "תוכנית ביבי"

    הדיל אותו מכין נשיא ארה"ב עם יועציו הבכירים מזה זמן רב, נמצא בשלביו האחרונים. בכירים אמריקנים שהחלו לפזר הצהרות גישוש בעניין, אומרים: העסקה תהיה מאוזנת ומציאותית, היא תהיה לטובת שתי הצדדים ולא מוטה כלפי ישראל.

    13:20
    22.04.24
    אתר קול חי No Comments on "כולנו מסובין": סדר פסח מוזיקלי עם מוישי רוט וחברים • צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    תוכנית השלום או "עסקת המאה" כמו שכינה אותה נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, נמצאת בהליכים מתקדמים ומואצים רק לפני זמן קצר נקרא שגריר ישראל בארה"ב דיויד פרידמן להתיעצויות בנוגע לעסקה המתרקמת בכוורת הקרובה של טראמפ.

    הערב (רביעי) בכירים אמריקאים מסרו לחדשות עשר כי מתווה השלום בין ישראל לפלסטינים יהיה "מאוזן, מציאותי וראוי", הבכירים איתם שוחחו היו אופטימים מתמיד לאור ההתפתחויות האחרונות בצפון קוריאה: "אחרי הפסגה בסינגפור, הכל יכול לקרות".

    אנשי ממשל בכירים מתחילים לפזר רמזים סביב התוכנית ולדבר עליה יותר ויותר, רק היום התפרסמה הידיעה כי חתנו של נשיא ארה"ב ג'ראד קושנר יגיע בקרוב לאזור כדי לתאם ולבדוק מועד מתאים להצגת העסקה בין ישראל לפלסטינים. הבכירים האמריקנים אומרים, כי התוכנית היא לא "תוכנית ביבי" היא מאוזנת ומציאותית.

    לפי הבכירים המעורים בפרטים, בניגוד למה שרבים חושבים, התוכנית לא תהיה מוטה לטובת ישראל. "תוכנית השלום שלנו לא תהיה 'תוכנית ביבי'. היא תהיה הוגנת, מאוזנת, מציאותית וראויה", מסר בכיר אמריקאי לחדשות עשר.

    ההנהגה הפלסטינית בראשות אבו מאזן כבר דחתה את ההצעה על הסף וזעמה על ההצעה להכיר ב"אבו דיס" כבירת פלסטין, מאז פסלו הפלסטינים את האמריקנים כמתווכים. בכירים אמריקנים העבירו מסרים להנהגה הפלסטינית: כי אל להם לפסול את ההצעה.

    רודי ג'וליאני עורך דינו של טראמפ התבטא לאחרונה על סירוב הפלסטיני למשא ומתן, ואמר: "הפלסטינים יתחננו לטראמפ לשלום כמו ששלט צפון קוריאה התחנן לאחר ביטול הפגישה מצד טראמפ".

    כמו כן, בכירים אמריקאים הדגישו כי עדיין לא ידוע מתי בדיוק תוצג תוכנית השלום, וטענו כי "אנחנו מחויבים לסייע לעם הפלסטיני ללא קשר לעמדה של ההנהגה הפלסטינית. תראו מה קרה עם קוריאה הצפונית, הכל יכול לקרות".



    0 תגובות