אלשיך: הנטל הביטחוני עבר בהדרגה לכתפיה של משטרת ישראל

    בנצי לייזרוביץ No Comments on אלשיך: הנטל הביטחוני עבר בהדרגה לכתפיה של משטרת ישראל

    בכנס שרי ההגנה ובטחון הפנים, אמר מפכ"ל המשטרה "אנו נדרשים להתמודד עם טרור שאין לו מגבלות מדיניות או ארגוניות. הוא אינו פגיע משום שהוא אינו כובש שטח מוגדר והוא למעשה אידיאולוגיה רדיקלית עם קבלת החלטות מבוזרת"

    אלשיך צילום: דוברות המשרד לביטחון פנים
    22:58
    24.04.24
    אבי יעקב No Comments on תקלה חמורה ברשת יש חסד: מוצרים ללא כשרות לפסח

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מפכ"ל המשטרה, רנ"צ רוני אלשיך השתתף היום (חמישי) בכנס שרי ביטחון הפנים המתקיים בירושלים במהלכו נשא דברים.

    "משטרת ישראל אינה מבצעת רק פעולות של שיטור קלאסי ואכיפת חוק, אלא מופקדת גם על ביטחון הציבור מכוח החוק", אמר אלשיך, "בעבר, כאשר האיומים הביטחוניים היו בעיקר במלחמות שניהלו צבאות בגבולות המדינה, האחריות של המשטרה בהקשר הביטחוני הייתה מוגבלת. שינויים משמעותיים שחלו בעשורים האחרונים בישראל, הפכו את העורף לחזית והציבו בפנינו אתגרים ואיומים שונים. כך הנטל הביטחוני עבר בהדרגה לכתפיה של משטרת ישראל. כיום לצערנו, אנו נדרשים להתמודד עם טרור שאין לו מגבלות מדיניות או ארגוניות. הוא אינו פגיע משום שהוא אינו כובש שטח מוגדר והוא למעשה אידיאולוגיה רדיקלית עם קבלת החלטות מבוזרת. באמצעות המרחב הוירטואלי והידע הזמין, תהליך זה יצר גם טשטוש של הגבולות בין הפשע והטרור. במקרה שלנו אנו מתמודדים עם תופעת 'המפגע הבודד', המחייבת כל שוטר יכולת תגובה מהירה בכל זמן ובכל מקום ולא משנה מה תפקידו".

    לדבריו: "כמשטרה המתמודדת עם אתגרים רבים ומורכבים בתחום הלחימה בטרור, הפרות הסדר ואכיפת החוק, בחרנו למקם את האזרח הנורמטיבי שומר החוק במרכז הקשב הארגוני שלנו. לצד שאיפתנו ליעילות והרתעה בפעילות אכיפת החוק, אנחנו מעדיפים תמיד למנוע פשיעה ככל שניתן ולא למלא את בתי הכלא. זוהי התפיסה לפיה אנו פועלים במהלך השנתיים וחצי האחרונות, על מנת לשפר את שירותי המשטרה אותם אנו מספקים לאזרח. תהליך זה תובעני עוד יותר עבור השוטר בשטח, שכן הוא מאלץ אותו לקחת את היוזמה, להבחין בין עבריין לבין אזרח נורמטיבי, הכל תוך התחשבות בהבדלים ובמאפיינים התרבותיים של כל אוכלוסייה. אתמול, הרפורמה הזו הנקראת "רפורמת אמון", הוצגה ב"אמנת שטוקהולם" לקרימינולוגיה, ולאחרונה אף אחד החוקרים הבכירים בישראל שיבח את המערכת התומכת אותה (מערכת האמון) כמערכת המתקדמת ביותר בעולם השיטור מבוסס הראיות", אמר אלשיך.

    עוד אמר: "אנו מודעים לכך כי אכיפה ניתן לייצר על ידי "כפייה מלמעלה", אולם משטרת ישראל הציבה לעצמה מטרה לשפר את נורמות הציות לחוק בכל אחד מהמגזרים השונים ע"י שותפויות וחיבור לקהילה. בתוך מורכבות המשימות המוטלות על המשטרה, אנו עוסקים גם בשיפור מקצועי ונורמטיבי של השוטרים שלנו. באמצעות גיוס איכותי ושילוב כל הקהילות השונות מאוכלוסיית ישראל לשורות המשטרה, אנחנו שואפים לבנות כוח משטרה אפילו טוב עוד יותר, במטרה להתמודד בהצלחה עם האתגרים השונים. האתגר הרב – תרבותי הוא בהחלט אחד האתגרים המורכבים ביותר של משטרת ישראל, אבל הוא גם זה הנותן לנו את הסיפוק הגדול ביותר. העובדה שכל האוכלוסייה מקבלת ייצוג הולם במשטרה, היא תנאי לאמון הציבור בה. משטרת ישראל תמשיך להיות מחויבת לספק שירות לכל אזרח במדינת ישראל, החיבור לקהילה ימשיך להיות "מכפיל כוח" של עבודת המשטרה ואמון הציבור ימשיך להיות תנאי הכרחי ליכולת שלנו לספק שירותי משטרה מיטביים לאוכלוסיות השונות".

    בסיום דבריו אמר המפכ"ל: "אין לי ספק כי שיתוף הפעולה העולמי בין כוחות המשטרה במונחים של ידע, ולא רק שיתוף מידע ושיתוף פעולה מבצעי או מודיעיני, יעזרו לכל כוחות המשטרה באשר הם ללמוד מן ההצלחות והכישלונות של עמיתיהם ברחבי העולם. מכאן חשיבותו של הכנס הזה ,המתקיים ביוזמת השר לבט"פ ומפגיש אותנו יחד עם עמיתים בינלאומיים אשר חולקים את אותם ערכים ואני מאמין שגם אתגרים דומים".



    0 תגובות