מרגש: התלמידים ערכו סיום מסכתות בבית מרן הגר"ח קנייבסקי

    ישראל בן צבי No Comments on מרגש: התלמידים ערכו סיום מסכתות בבית מרן הגר"ח קנייבסקי

    מסיימי כיתות ח' מביה"ס התורני בנהריה סיימו בהצלחה את לימודיהם וחלקם אף סיימו מסכתות • התלמידים זכו לחביבות רבה במעונו של מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי שליט"א, שהתרגש מאוד ואף חילק להם את יין הסיומים וברכם שיצליחו בשנה הבאה בישיבות הקדושות

    התלמידים בסיום המסכתות בבית מרן שר התורה צילום: באדיבות המצלם

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ותלמודו בידו: התרגשות רבה נרשמה בשבוע שעבר, עת עלו תלמידי החמד של "קרן ההסעות" מת"ת 'נתיבות משה' בנהריה למעונו של רשכבה"ג מרן שר התורה הגאון הגדול רבי חיים קנייבסקי שליט"א בבני ברק, לערוך מעמדות סיום מסכתות ולהתברך לקראת עלייתם לישיבות הקדושות בשנה הבאה.

    מדובר בתלמידים מסיימי כיתות ח', בנים למשפחות מתחזקות מצפון הארץ, שלולא ההסעות שהביאו אותם מידי יום מיישוביהם המרוחקים לבית הספר התורני, לא היו זוכים לחיי תורה. בס"ד, בזכות מערך ההסעות הם התעלו בלימודי הקודש במשך שנות לימודיהם בת"ת, והנה כעת הם מסיימים את כיתות ח' בהישגים גדולים, וחלקם אף הצליחו לסיים מסכתות שלמות. רוב רובם של התלמידים ממשיכים בשנה הבאה בישיבות קדושות מובחרות אליהן כוונו ע"י חונכי פרויקט טיפול המשך של קרן ההסעות, המלווים את התלמידים בכיתות ח' וממשיכים ללוות את הבוגרים גם במהלך לימודיהם בישיבות.

    לרגל השמחה הגדולה של סיום שנה"ל בת"ת ועלייתם לישיבות, הגיעו תלמידי הת"ת מנהריה למעונו של מרן שר התורה שליט"א, יחד עם המחנך הרב חיים טרבלסי ומנהל פרויקט טיפול המשך הרב יעקב מויאל. בחרדת קודש נכנסו התלמידים אל הקודש פנימה וזכו למאור פנים ולחביבות נדירה.

    מרן שליט"א התרגש מילדי "קרן ההסעות" הזכים ומפירות עמלם, וביותר התרגש כאשר מספר ילדים ביקשו לערוך סיומי מסכתות במעונו, ולאחר הסכמתו לערוך את סיומי המסכתות אף ביקש שיביאו לפניו את 'יין הסיומים' המיוחד עמו נוהג הוא לערוך את סיום הש"ס בכל שנה.

    התלמידים שסיימו מסכת ערכו את מעמד ה'סיום' ולאחר מכן חילק להם מרן שר התורה שליט"א מיין הסיומים ושתה עמם 'לחיים'. מרן שליט"א ברך בחום את התלמידים שיזכו לגדול בתורה ובמעשים טובים ויצליחו בלימודיהם בשנה הבאה בישיבות הקדושות.

    התלמידים עזבו את מעונו של שר התורה שליט"א אפופי הוד והתרגשות. לאחר מכן ביקרו התלמידים אף במעונם של הגאון הגדול רבי משה הילל הירש שליט"א ראש ישיבת סלבודקה וכן של הגאון הגדול רבי שרגא שטיינמן שליט"א ראש ישיבת "אורחות תורה" ובנו של רשכבה"ג מרן הגראי"ל שטיינמן זצוק"ל, אביהם הרוחני של ילדי "קרן ההסעות".

    בהמשך נסעו התלמידים לירושלים וביקרו במעונו של הגאון הגדול רבי ברוך מרדכי אזרחי שליט"א ראש ישיבת עטרת ישראל וכו' וכן אצל מרן הראשל"צ הגאון הגדול רבי יצחק יוסף שליט"א. הרבנים הגאונים שיבחו אותם על הישגיהם המרשימים בלימודי הגמרא וברכו אותם שימשיכו לעשות חיל בישיבות הקדושות ויזכו לגדול לשם ולתפארת.

    WhatsApp Image 2018-06-18 at 14.04.01



    0 תגובות