בתום פעילות מבצעית של המוסד: הוחזר שעון היד של אלי כהן הי"ד

    איתי גדסי 5 Comment on בתום פעילות מבצעית של המוסד: הוחזר שעון היד של אלי כהן הי"ד

    מעל חמישים שנה מאז שהוצא להורג גדול המרגלים הישראלים אלי כהן הי"ד, המוסד הצליח להניח את ידו על שעון היד של אלי כהן שליווה אותו בסוריה. השעון מוצג במטה המוסד ויועבר למשפחה. ראש המוסד התייחס למבצע ואמר: "השעון היה חלק מדמותו המבצעית של אלי וחלק מזהותו הערבית הבדויה".

    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אלי כהן, גדול המרגלים הישראלים בכל הזמנים ממה שידוע מהמידע הגלוי שהיו למדינת ישראל. מעל חמישים שנה עברו מאז הוצא להורג בסוריה, עדיין מדינת ישראל לא הצליחה להחזיר או למצוא מידע על גופתו. לאחרונה המוסד הצליח להניח את ידו על אחד מהפריטים שליוו את אלי כהן בסוריה.

    המוסד למודיעין ולתפקידים מיוחדים, השיב לישראל את שעון היד של לוחם המוסד אלי כהן ז"ל. השעון הושב במבצע מיוחד של המוסד, שאירע בתקופה האחרונה.

    בטקס האזכרה השנתי שהתקיים לפני מספר שבועות לזכרו של אלי כהן, הציג ראש המוסד יוסי כהן לבני משפחת כהן את שעון היד ששימש את אלי כהן בסוריה. השעון מוצג כיום במטה המוסד לאות ולזיכרון ללוחם האגדי ובראש השנה יועבר השעון לחזקת המשפחה.

    WhatsApp Image 2018-07-05 at 17.32.26

    לאחר הוצאתו של אלי כהן להורג ב-18 במאי 1965, הוחזק שעון היד בידי מדינת אויב. עם השבתו של השעון לישראל בוצעו פעולות מחקריות ומודיעיניות שבסיומן נקבע חד-משמעית כי אכן מדובר בשעונו של אלי כהן.

    ראש הממשלה בנימין נתניהו: "אני מברך את לוחמי המוסד על פעולה נחושה ואמיצה, שכל מטרתה היא להשיב לישראל זיכרון מלוחם גדול שתרם רבות לביטחון המדינה".

    ראש המוסד יוסי כהן: "אנחנו זוכרים את אלי כהן ולא שוכחים. מורשתו, מורשת של מסירות, נחישות, אומץ לב ואהבת המולדת היא מורשתנו. אנחנו זוכרים ושומרים על קשר קרוב לאורך כל השנים גם עם משפחתו, נדיה וילדיו.

    השנה, בסיומו של מאמץ מבצעי, הצלחנו לאתר ולהביא ארצה את שעון היד של אלי כהן אותו ענד בסוריה עד היום בו נתפס. השעון היה חלק מדמותו המבצעית של אלי וחלק מזהותו הערבית הבדויה".

    יש לציין כי ישראל פועלת תמיד למצוא מידע על גופתו של אלי כהן ז"ל ובוודאי לאחר התהפוכות בסוריה, נעשו מאמצים רבים לאתר את גופתו. בשנת 2007 ראש הלשכה של נשיא סוריה אמר בראיון: כי הגופה נקברה בבית קברות שמאז אותה תקופה בנו בניינים על אותו שטח, כך שהיום בלתי אפשרי למצוא את גופתו.

     



    5 תגובות

    מיין תגובות
    1. 5

      מה הרעיון בזה?
      למה צריך להשקיע בזה משאבים?
      אני מקווה שלא הכניסו חיילים לסיכון בשביל משהו כזה סמלי.

      1. להיכנס לסוריה היטם יותר קל מאשר להיכנס לבני ברק….

    2. 4

      לגופות של החיילים שלנו, אין מספיק חשיבות- בתור גופות,
      אבל לשעון (!!) של גופה
      יש משאבים….????!

    3. 2

      איזה דפוק… לעשות מבצע שלם בשביל שעון של מישהו.. מה זה יעשה?? יחזיר אותו לחיים???