הזוי: תנועה בה חברה מפלגת העבודה החליטה לתמוך בבי.די.אס.

    איתי גדסי No Comments on הזוי: תנועה בה חברה מפלגת העבודה החליטה לתמוך בבי.די.אס.

    ארגון האינטרנציונאל הבינלאומי, בו חברות גם מפלגות שמאל קיצוניות מרחבי העולם, ביניהם מפלגת העבודה, קורא לתמוך בארגון החרם על ישראל ה-BDS | במפלגת העבודה לא הוציאו הודעה על ההחלטה

    יו"ר המחנ"צ אבי גבאי
    12:27
    28.03.24
    אשת חיל No Comments on איך מגיעים לפסח ברוגע: דיתי וינשטיין מגלה את הסודות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בועידת הארגון האינטרנציונל הסוציאליסטי בג'נבה הוחלט לקרוא לממשלות ולארגונים אזרחיים ברחבי העולם להטיל חרם על "הכיבוש הישראלי בשטחים", על כל מוסדות ה"כיבוש" ועל "ההתנחלויות הבלתי חוקיות", וכן להפסיק כל סוג של סחר נשק ושיתוף פעולה צבאי עם מדינת ישראל "כל עוד היא ממשיכה במדיניות ה"כיבוש" והאפרטהייד נגד העם הפלסטיני", כלשונם.

    האינטרנציונל הסוציאליסטי הוא ארגון כלל עולמי של 140 מפלגות סוציאל-דמוקרטיות, ביניהן מפלגות מרכזיות בארצות מערב אירופה שחלקן נמצאות בשלטון בארצותיהן ואחרות החזיקו בו בעבר וצפויות לחזור אליו. מפלגת העבודה הישראלית היא חברה ותיקה באינטרנציונל הסוציאליסטי, עוד מימי מפא"י.

    בועידת האינטרנציונל הסוציאליסטי שהתקיימה במטה האו"ם בג'נבה הוחלט במפורש לתמוך בתנועת הבי.די.אס. ולקרוא הן לממשלות והן לארגונים אזרחיים ברחבי העולם להטיל חרם על ה"כיבוש" הישראלי בשטחים, על כל מוסדות ה"כיבוש" ועל "ההתנחלויות הבלתי חוקיות", ולהפסקת כל סוג של סחר נשק ושיתוף פעולה צבאי עם מדינת ישראל "כל עוד היא ממשיכה במדיניות ה"כיבוש" והאפרטהייד נגד העם הפלסטיני".

    מחמוד נוואג'ה, המתאם הכללי של ועדת הבי.די.אס. העולמית, מסר את תודתו מקרב לב לחברי האינטרנציונל הסוציאליסטי על תמיכתם בעם הפלסטיני וזכויותיו ואמר כי ההחלטה שקיבל האינטרנציונל הסוציאליסטי היא ההישג החשוב הומשמעותי ביותר של תנועת הבי.די.אס מאז הקמתה בשנת 2005 וכי מדובר בהחלטה אשר "משנה את כללי המשחק ומפיחה רוח חזקה במפרשי תנועת הבי.די.אס". זאת בהתחשב בגודל ורוחב היריעה הכלל עולמי של האינטרנציונל הסוציאליסטי, אשר כולל 140 מפלגות מכל רחבי העולם מהן 35 הנמצאות בשלטון בארצותיהן ורבות אחרות אשר החזיקו בשלטון בעבר וצפויות לחזור אליו בעתיד.

    במיוחד ראוי לציון תפקידן של מפלגות האינטרנציונל הסוציאליסטי במערב אירופה, כגון המפלגה הסוציאל דמוקרטית בגרמניה שהיא שותפה בכירה בקואליציה של הקנצלרית מרקל, המפלגות באיטליה וצרפת שהחזיקו בשלטון בארצותיהן עד לאחרונה והמפלגה בספרד שהגיעה לשלטון במהפך מדהים לפני מספר חודשים וכן גם בשכנתה פורטוגל, וכמו כן מפלגת הלייבור הבריטית בראשות איש השמאל הקיצוני ג'רמי קורבין.

    גם בעבר מתח האינטרנציונל הסוציאליסטי ביקורת על מדיניות ישראל כלפי הפלסטינים, אך מעולם לא הגיעו הדברים עד כדי קריאה לחרם על ישראל. הדחיפה להחלטה הרדיקלית שהתקבלה הפעם נבעה לא במעט מן ההרג של המפגינים הפלסטינים בגבול עזה בידי צלפים של צה"ל. רבים מן הנואמים בכנס האינטרנציונל בג'נבה דיברו על ההרג הזה והביעו זעם ומורת רוח, וחלקם השתמשו במלה "טבח". דוברים בכנס דחו את טענת ישראל כי ההרוגים היו "מחבלים" וציינו כי גם אם חלקם היו חברי חמאס, הרי הם השאירו את כלי נשקם בעיר עזה וצעדו לעבר הגבול כמפגינים בלתי חמושים.

    ההחלטות החריפות נבעו גם מן ההסתייגות והסלידה שמרגישים חברי האינטרנציונל הסוציאליסטי כלפי נשיא ארצות הברית טראמפ, הן מהחלטתו להעביר את שגרירות ארה"ב לירושלים והן ממדיניותו בתחומים אחרים. הכעס כלפי ישראל הוגבר בשל היחסים הקרובים וההדוקים בין נתניהו לטראמפ. בהחלטות שהתקבלו הודגשה עמדת האינטרנציונל הסוציאליסטי כי מזרח ירושלים היא שטח פלסטיני כבוש שישמש בעתיד כבירת מדינת פלסטין העצמאית, והתנגדות חריפה לכל פעולת התנחלות ישראלית בשטח מזרח ירושלים. כמו כן קורא האינטרנציונל הסוציאליסטי לבטל את מעמדה של ארצות הברית כמתווכת יחידה בין ישראל לפלסטינים ולהחליפו בועידת שלום בחסות מספר גורמים בינלאומיים משמעותיים שלכולם יהיה מעמד שווה כמתווכים. כמו כן הביע האינטרנציונל הסוציאליסטי סולידריות עם האזרחים הפלסטינים במדינת ישראל הסובלים ממערכת של אפליה ממוסדת.

    מפלגת העבודה הישראלית היא חברה ותיקה באינטרנציונל הסוציאליסטי, עוד מימי מפלגת מפא"י בימי ראש הממשלה הראשון דוד בן גוריון. עד כה לא פרסמה המפלגה תגובה על ההחלטות שהתקבלו בכנס האינטרנציונל הסוציאליסטי. בשנים האחרונות היו חילוקי דעות פומביים בין מפלגת העבודה הישראלית לבין מפלגות-אחיות באינטרנציונל הסוציאליסטי, למשל מפלגת הלייבור הבריטית בהנהגת ג'רמי קורבין. יש להניח כי מעתה יתגברו חילוקי הדעות הנ"ל.



    0 תגובות