וסוף לסיפור: החילוץ בתאילנד הושלם

    שלמה ריזל 1 Comment on וסוף לסיפור: החילוץ בתאילנד הושלם

    לאחר כשנים עשר יום מורטי עצבים ואפופי תקווה, חילוץ הנערים ומדריכם מהמערה בתאילנד, הושלם

    הצוללנים בכניסה למערה צילום: מתוך הפייסבוק
    20:09
    28.03.24
    מוטי הלפרין No Comments on דרמה: בג"צ שולל באופן מיידי את תקציבי הישיבות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    החילוץ בתאילנד הושלם. הקבוצה האחרונה שכללה את שני הילדים האחרונים שנותרו במערה והמאמן שלהם, הוצאה מהמערה בשלום והועברו לטיפול רפואי.

    כזכור, ביום ראשון, שעה 14:00 שעון ישראל, החל מבצע החילוץ הדרמטי בתאילנד לחילוצם של 14 נערים ומדריכם שנעלמו במערת ענק במדינה ונמצאו לאחר למעלה תשעה ימים מורטי עצבים בהם שהו בעומק של למעלה משלשה קילומטרים.

    למרות הסיכונים שבחילוץ, הוחלט בתאילנד לפעול מיידית לחילוץ הקבוצה, זאת לאור גשמים עזים שאמורים לרדת באיזור. כלי תקשורת מכל העולם, כולל מישראל ליוו את החילוץ בשידורים חיים.

    לאחר חילוץ ששת הנערים הראשונים נמסר כי השישה צעדו, צללו ושחו כ-3 ק"מ עם מסכות ומכלי חמצן, כששני צוללנים מלווים כל ילד.

    סך הכל שהו הנערים במקום כ-15 ימים ובימים האחרונים – מאז גילויים – הועברו להם מזון, שתיה ותרופות וצוללנים מהקומנדו הימי של תאילנד לימדו את הנערים, שאף אחד מהם לא ידע לפני כן לשחות, כיצד שוחים וצוללים.

    מוקדם יותר פורסם, כי הילדים חולקו לארבע קבוצות: בקבוצה הראשונה ארבעת הילדים החזקים ביותר מבחינה פיזית, בכל אחת משתי הקבוצות הבאות נמצאים שלושה ילדים ובאחרונה שני ילדים ועוזר המאמן של קבוצת הספורט שלהם, שבמסגרת טיול שלה, הם הגיעו למערה.

    ואי אפשר בלי הקשר הישראלי – צבא תאילנד יכל לתקשר עם הניצולים ועם אנשיו בעומק המערה לאור התקנת תקשורת לוויינית של חברת תקשורת ישראלית שהתקינה במקום בהתנדבות את ציודה המיוחד.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      היו שם 12 נערים ומאמן…