ח"כ אשר תקף: "משרדי הממשלה אינם מבינים" • צפו

    איתי גדסי No Comments on ח"כ אשר תקף: "משרדי הממשלה אינם מבינים" • צפו

    מחאת הורי הילדים האלרגיים: ח"כ יעקב אשר תקף: "הוצאת הסייעות מגני הילדים והקריטריונים הקיימים לסיוע לילדים אלרגיים מעידים על חוסר הבנה של משרדי הממשלה".

    צילום: יונתן סינדל, פלאש 90
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    דיון בוועדה לזכויות הילד בראשות ח"כ יפעת שאשא ביטון בנושא מתן מענה לילדים אלרגיים במערכת החינוך. הוועדה דורשת לחזור מההחלטה לבטל את העסקת הסייעות לילדים האלרגיים בגנים ובבתי הספר בשנת הלימודים הבאה.

    חברי הוועדה סבורים כי כל עוד לא יושמה והושלמה תכנית הכשרת הצוותים החינוכיים, אין להפסיק את העסקת הסייעות, וזאת במטרה לשמור על שלומם של הילדים האלרגיים.

    ח"כ יעקב אשר הודה ליו"ר הועדה ח"כ יפעת שאשא ביטון על קיום הדיונים בוועדה והנחישות למציאת פתרון ומענה לילדים האלרגיים מה שגרם למשרד החינוך לתקצב את הסייעות לשנה נוספת.

    בדבריו אמר ח"כ אשר, כי כולנו יודעים שהמציאות לפיה יש תקציב לסייעות בגני הילדים ובכיתות א' וב' בלבד הוא פתרון חלקי בלבד תוצאה של רצון טוב שמעיד על חוסר היכרות של פקידי הממשלה עם הנושא וחייבים למצוא פתרון כוללני ורחב עבור כל אוכלוסיית הילדים האלרגיים, "אי אפשר להציע פתרון של סייעות רק לילדים בגיל צעיר ובגילאים מאוחרים להפסיק לתת מענה".

    בנוסף אמר ח"כ אשר כי חובה לחשב ולתכנן את התקציבים עבור הפתרונות המלאים לאותם ילדים וכמו שברפורמת החינוך המיוחד יש הרבה מרכיבים נכונים אבל לא תמיד הגורמים המקצועיים נערכו בצורה נכונה כיצד ומהיכן להשיג ולנתב את התקציבים עבור כל הסעיפים ברפורמה והיישום בפועל דורש זמן רב ומיותר.

    עוד שיתף ח"כ אשר את חברי הועדה בדרישתו מהביטוח הלאומי להקלת ואיזון הקריטריונים לקבלת סיוע ומלגה לילדים אלרגיים, "המצב כיום שבוחנים את מספר האשפוזים וההתקפים האלרגיים של אותם ילדים כדי להיות זכאים למלגת הביטוח הלאומי הוא לא הגיוני ולא מתקבל על הדעת", אמר אשר והסביר, "הרבה מאד הורים אחראים שמטפלים בילדים בצורה שמונעת התקפים ואשפוזים לא מקבלים את המלגה לה הם זכאים למרות ההתמודדות היומיומית הקשה עם תופעת האלרגיה של ילדיהם ולכן דרשתי מהביטוח הלאומי לתקצב באופן שוויוני את כל הילדים האלרגיים ללא תלות במספר האשפוזים".

    בסיום הדיון, יו"ר הועדה לזכויות הילד, קראה למשרדים לחזור לשולחן הדיונים, עם כל הגורמים הרלוונטיים על מנת להמשיך את קידום ויישום תכנית הכשרת הצוותים החינוכיים בנושא המענה לילדים אלרגיים, במטרה למצוא פתרון מיטבי לסוגיה.



    0 תגובות