משפחות השבויים: "ביבי תלמד מטראמפ; אל תחתום הסכם בלי הבנים"

    איתי גדסי No Comments on משפחות השבויים: "ביבי תלמד מטראמפ; אל תחתום הסכם בלי הבנים"

    משפחות גולדין ושאול, קיימו היום מסיבת עיתונאים, במסגרתה טענו כי ההסכם ההולך ונרקם עם חמאס, לא כולל את השבת הבנים: "'המדינה עושה כל שביכולתה" הן מילים חלולות שמאחוריהן אין כלום ולא היה כלום"

    פרופ' שמחה גולדין צילום: הדס פרוש, פלאש 90
    10:34
    28.03.24
    הרב אייל אונגר No Comments on יש דם ביצים שמותר? הרב אייל אונגר בשיעור מפתיע

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    משפחות החיילים אורון שאול והדר גולדין הי"ד המצויים בעזה מאז מלחמת צוק איתן, קיימו מסיבת עיתונאים בה כינו את ההסכם המתבשל עם חמאס, ללא השבת בניהם, כהסכם כניעה לחמאס.

    אחיו הצעיר של אורון הי"ד, אופק שאול אמר: "כמו שעשו ועושים במשך ארבע שנים, פשוט שמים עלינו פס. לא סופרים אותנו ונותנים לנו איזושהי הרגשה שאנחנו נטל על המדינה וזה למה? כי שלחנו חיילים ובניהם את אח שלי להגן על המדינה להגן על האזרחים להגן על כולם, גם על חברי הקבינט".

    לדבריו: "הפעם זה לא יקרה. הממשלה צריכה לעמוד על שלה. חברי הקבינט צריכים לדרוש שאח שלי אורון והדר ושאר האזרחים יהיו בהסכם ולא ייחתם הסכם בלעדיהם".

    אביו של הדר גולדין הי"ד, פרופ' שמחה גולדין אמר: "הציבור הישראלי צריך לדעת שישיבת הקבינט שתתקיים אחר הצהריים מיותרת והכינוס שלה הוא כל כולו הצגה מתוזמנת כדי לנסות ולהראות שראש הממשלה באמת מחויב להחזרת הבנים. מישהו החליט לבזבז את הזמן של חברי הקבינט ולזמן אותם לישיבה רק כדי לדון ברכבת שכבר יצאה מהתחנה שלה".

    גולדין טען כי "הסכם ההסדרה מול עזה, שישראל שותפה לו יחד עם האו"ם, מצרים, ארה"ב, קטאר והרשות הפלסטינית, התחיל באופן מעשי כבר לפני שלושה ימים. וההסכם הזה לא כולל בתוכו את החיילים והאזרחים".

    הוא אמר עוד כי "איבדתי את הנאיביות שלי כשראש הממשלה נתניהו סגר, מבחינתו, לפני 4 שנים את "צוק איתן" והשאיר את הדר ואורון ברפיח וסג'עיה. איבדתי את התמימות שלי כשנתניהו חתם הסכם עם ארדואן, שהשפיל את חיילי השייטת והכניס סחורות במיליארדים לעזה, והחליט ברגע האחרון להוציא ממנו את התנאי המקדים למהלך שהיה החזרת החיילים והאזרחים".

    פרופ' גולדין הוסיף ואמר: "שואלים אותי איך אני יודע שגם הפעם החיילים והאזרחים לא חלק מהסיפור? מאוד פשוט. שוחחתי ביום חמישי בערב עם מתאם השבויים ירון בלום והוא עצמו לא יודע שמתנהל משא ומתן להשבת הבן שלי, הבן של זהבה והאזרחים הישאם ואברה. המתאם אמר לי בצורה מגומגמת שיש דרישה קבועה של ישראל שהעניין יהיה חלק מההסדרה, אבל בדיוק כמו שאמרתי לכם. ההסדרה כבר בעיצומה והחיילים והאזרחים שוב הופקרו על ידי ראש הממשלה".

    "הציבור הישראלי צריך להבין שאצל נתניהו הכל זה ספין. ובעניין השבת החיילים לא קיימת שום מחויבות לערכי צה"ל ולברית בין הממשלה לבין משפחות החיילים. המילים שנתניהו מקפיד לומר בכל אירוע וטקס כי "המדינה עושה כל שביכולתה" הן מילים חלולות שמאחוריהן אין כלום ולא היה כלום", טען גולדין.

    אמו של אורון שאול הי"ד, זהבה שאול אמרה: "אני קוראת מפה לממשלת ישראל אל תהיו שותפים למו"מ עם ארגון טרור ואל תחתמו על הסכם עם ארגון שפל ואכזרי שחטף את אורון והדר, מיטב בנינו וחיילינו, מלח הארץ, שיצאו להגן על המולדת".

    לדבריה: "אל תעניקו להם מחוות הומניטריות ותסייעו להם לבנות נמל תעופה ונמל ימי או כל מחווה אחרת, עד שיחזירו את אורון, הדר והשבויים האחרים שבחזקתם. זהו תנאי מוסרי מקדמי בסיסי ואלמנטרי לכל תחילתו של מו"מ עם ארגון הטרור. הסכם שלא כולל בסעיף הראשון שלו את השבת הבנים הביתה הוא הסכם כניעה לארגון טרור".

    אמו של הדר גולדין הי"ד, ד"ר לאה גולדין אמרה: "אני חוזרת וקוראת לראש הממשלה – ביבי תלמד מטראמפ. אין הסדרה בלי תמורה. אין שיקום ושדרוג בלי אורון, הדר, הישאם ואברה. הומניטארי תמורת הומניטארי".

    לדברי ד"ר גולדין: "נתניהו חייב לומר היום בצורה ברורה וחד משמעית שבכל הסדרה החיילים והאזרחים חוזרים תחילה. הסכמים על הקרח בחום של המזרח התיכון ראינו כבר בהסכם הטורקי לפני שנתיים ובהסכם בקהיר לפני ארבע שנים. אנחנו לא נסכים להמשיך לראות את הבגידה בערכים של החברה הישראלית. נמאס לנו לשמוע מנתניהו מילות מחויבות ללא תכלית ועשייה. לפני שלושה שבועות, ב-16 ביולי, נתניהו הגיע לביקור בעוטף אחרי כמעט שלושה חודשים שלא היה שם וראה בעיניו את טרור העפיפונים ובלוני התבערה. באותו היום ציינו ארבע שנים לחטיפתו של הדר למנהרה ברפיח".

    גולדין הוסיפה ואמרה: "נתניהו אמר אז "זהו יום השנה ה-4 של הדר גולדין. אנחנו מחויבים להחזיר אותו ואת אורון שאול ואת שני אזרחנו חזרה למדינת ישראל". אמר ושוב פעם לא עשה. כי ההסדרה הזו מבושלת ומהונדסת על ידי נתניהו באופן אישי והחיילים והאזרחים לא חלק ממנה".



    0 תגובות