בעקבות אי חתימת שר האוצר: תנובה מעלה מחירים

    מוטי סבן 1 Comment on בעקבות אי חתימת שר האוצר: תנובה מעלה מחירים

    מחיר המטרה עלו מתחילת 2017 בעשרות אחוזים, אך שר האוצר סירב לחתום על העלאת המחירים. היום תנובה לא מחכה לבג"ץ והאוצר והחליטה על העלאת המחירים

    10:34
    28.03.24
    הרב אייל אונגר No Comments on יש דם ביצים שמותר? הרב אייל אונגר בשיעור מפתיע

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    חברת תנובה – תשלובת המזון הגדולה בישראל, מעלה מחירים היום (ראשון) ללא שקיבלה היתר לכך מבג"ץ ולחתימת שר האוצר משה כחלון. מחירי החלב שאינם בפיקוח יעלו ב- 2.2%

    במהלך השנים האחרונות חרף מחאות הצרכנים כנגד מחיר הקוטג' והחלב, נמנעו בחברת תנובה לעלות מחירים והמדינה העדיפה לסבסד. החברה גם נמנעה מהעלאת מחירי החלב כי רצתה לשמור על שקט מכיוון הצרכנים, אך לא חשבה שהיא תזדקק לכך, שר האוצר והחקלאות התנגדו למהלך.

    מחיר המטרה (החלב הגולמי בלבד) עלה בינואר האחרון והמשיך לעלות, אך מחירי מוצרי החלב לא עלו בהתאם. עד היום מתחילת 2017 זינק מחיר המטרה למעלה מ-11% כך שמחיר ליטר חלב עולה היום- 2.07 ש"ח. ההתייקרות בענף נספגה על ידי החברות.

    שר החקלאות שהבין את הבעייתיות הסכים לדישת בעלי המחלבות על העלאת המחירים, אך שר האוצר משקוליו שלו לא מעוניין לחתום.

    חברות החלב טרה ותנובה עתרו לבג"ץ, הדרישה להקפי את העלאת מחיר המטרה בתחילת יולי. אולם בג"ץ לא נתן עדיין את הצו שביקשו בעלי המחלבות ומחירי המטרה אכן עלו.

    עכשיו נשאר לראות האם שר האוצר יסכים לחתום על העלאת מחירים, בזמן שהקמפיין שלו מדבר על הטבות לצרכנים והעלאת מחירים לא דבר שטוב לו פוליטית.

     



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      כל הכבוד !!!! ממש דאגה לשכבות החלשות