סוער: לתגובה הזו של אלקין, לבני ולפיד לא ציפו

    איתי גדסי 1 Comment on סוער: לתגובה הזו של אלקין, לבני ולפיד לא ציפו

    הדיון שהתקיים היום במליאת הכנסת בנוגע לחוק הלאום, על פי בקשת האופוזיציה, היה מלא בדברי שלילה על החוק | בזה אחר זה עלו הנואמים וביניהם לבני ולפיד ותקפו את החוק, את הממשלה ואיך לא? את נתניהו, אלא שלתגובה של השר אלקין, הם כנראה לא ציפו

    השר זאב אלקין צילום: גילי יערי, פלאש 90

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בעקבות דרישתם של למעלה מ-25 חברי כנסת ועל פי החלטת יו"ר הכנסת, ח"כ יולי אדלשטיין, קיימה מליאת הכנסת דיון פגרה מיוחד, במסגרתו נידונה הצעה לסדר היום בנושא: "חוק הלאום" ופגיעתו בערכי השיוויון והדמוקרטיה", כלשון המבקשים.

    אלא שמתברר כי יש חברי כנסת שראו בדיון הזה הזדמנות להשמיע ולא לשמוע או אם תרצו, לנאום ולהוציא את שיש להם על הלב מבלי לדון באמת בנושאים עצמם. ההוכחה לכך היא שבעת שהחל השר לאיכות הסביבה זאב אלקין לנאום ולהשיב בשם הממשלה, הוא טען כי אל מול עיניו הוא לא רואה את חברי כנסת לבני, לפיד, חסון ועוד שככל הנראה לא ראו לנכון לשבת במליאת הכנסת.

    לבני אמרה בנאומה: "אנחנו מכריזים היום שאנחנו נשמור על מגילת העצמאות על כל חלקיה, אנחנו מכריזים ומתחייבים שנהיה המקף המחבר בין היהודית לדמוקרטית ולא הקו שמפריד בניהם. אנחנו מכריזים היום שכללי המשחק השתנו ואם אתם חושבים שתמשיכו לקרוא לנו בוגדים ומשת"פים, ותחברו מצביעים בדבק של שנאה וככה תיקחו בחירות, הדבר הזה הסתיים. אנחנו מייצגים רוב מוחלט בציבור הישראלי", אמרה לבני תוך התעלמות מתוצאות הבחירות הדמוקרטיות.

    במהלך דבריה של ח"כ לבני, התעוררה פרובוקציה שנוכחים ביציע הניפו שלטים עם מגילת העצמאות. הפרובוקציה נראית היתה תואמת לדבריה של לבני ואנשי יחסי ציבור במפלגת התנועה דאגו להפיץ את התיעוד מהמליאה.

    ח"כ יאיר לפיד אמר בדבריו: "זו מלחמה על הנשמה של מדינת ישראל. די עם הרעל הזה, די עם אנחנו והם. אני מאמין ביכולת שלנו לצלוח את הרגע הזה הגיע הזמן ללכת לבחירות על התחושה הזו של התפוררות הישראליות. בבחירות הבאות הערכים נוהרים לקלפיות והם ייתנו למדינת ישראל ראש ממשלה עם ערכים, כי זה מה שמגיע למדינת ישראל, נתראה בקלפי", אמר.

    השר זאב אלקין השיב בשם הממשלה ותקף את חברי הכנסת לבני ולפיד על כך שלדבריו לא נשארו במליאה לשמוע את תשובת הממשלה: "יו"ר האופוזיציה ח"כ לבני וח"כ לפיד לא נשארו באולם, אולי הם נקראו לישיבת ביטחונית דחופה, אה סליחה הם כבר שלוש שנים לא בקבינט. אולי הם בישיבה דחופה של ועדת חוץ וביטחון אבל יו"ר הוועדה ח"כ דיכטר כאן בדיון אז אני מבין שאין דיון דחוף בחוץ וביטחון, ולמעשה אין שום דיון אחר בשום וועדה בכנסת עכשיו. לשני המנהיגים האלה אין יכולת לשרוד כאן שעתיים בדיון שהם עצמם יזמו. שעתיים הם לא יכולים לשרוד דיון בכנסת. אתם הזמנתם את הממשלה אבל למי אני עונה? שישה מתוך שמונת הח"כים שיזמו את הדיון, שהנושא כל כך בוער בעצמותיהם, לא יכולים לשרוד שעתיים בדיון הזה. זה ביזיון הכנסת וחוסר רצינות לעמוד על הדוכן, לדבר גבוהה גבוהה על חשיבות הדיון, ולא לשרוד שעתיים בדיון, וזה עוד בזמן פגרה".

    "אבל אני בכל זאת אכבד אותם ואשיב. ח"כ לבני אמרה שהיא צריכה להתנצל על החוק, לשיטתה של ח"כ לבני היא צודקת ובאמת חייבת התנצלות אדירה כי אם תבדקו איך נולד החוק הזה תגלו שהוא יצא לאוויר העולם ב2011 מהסיעה ומהמפלגה שח"כ לבני עמדה בראשה, והנוסח הראשון היה הרבה יותר מרחיק לכת מהנוסח שאושר בסופו של דבר. בין יוזמי הצעת החוק היו 20 חברי כנסת מסיעת קדימה. גם שמו של יואל חסון מתנוסס על הצעת החוק הזו, אז הוא לא חשב שזו בושה כמו שהוא חושב עכשיו, יחד עם עוד כמה. יו"ר מפלגת העבודה לשעבר בנימין בן אליעזר ז"ל גם היה חתום על החוק", אמר אלקין.

    אלקין המשיך והדהים את הנוכחים בנתונים: "לגבי הטיעון שלא הכניסו לחוק את המילה שוויון, ישנם חוקי ייסוד שתפקידם לעסוק בזכויות הפרט – כבוד האדם וחירותו חופש העיסוק שגם בהם לא מופיעה המילה שוויון אתם מאשימים את הממשלה כאילו היא הלכה ומחקה את השוויון מהחוק. ח"כ לבני היית שרה בכירה בארבע ממשלות, פעמיים שרת משפטים, אז אם זה כל כך נורא איפה היית כל התקופה הזו? גם ח"כ לפיד שהיה ראש המפלגה השנייה בגודלה בכנסת הקודמת, למה לא חוקק כשהוא היה יכול. כל הערכים הגבוהים שהוא דיבר בשמם התחילו להטריד אותו רק כשהוא עבר לספסלי האופוזיציה".

    עוד אמר אלקין: "אתם טוענים שהחוק מוחק את מגילת העצמאות כי הוא מעז לקחת את העיקרון המאוד מרכזי במגילת העצמאות פעם אחר פעם, איפה כולכם הייתם בשנת 92 כשהכנסת חוקקה את כבוד האדם וחירותו, למה אף אחד מכם לא אמר אז שמוחקים את מגילת העצמאות? שאתם לוקחים משהו שכבר קיים ומחוקקים אותו כחוק ייסוד? כולכם הבנתם שיש חשיבות לקחת מרכיבים ממגילת העצמאות ולעגן אותם בחוק ייסוד וזה בדיוק מה שעשינו גם כאן. האיזון שקיים במגילת העצמאות הופר ב92, כמו שעיגנו את זכויות הפרט אנחנו מאזנים את התמונה".

    באשר לטענותיו של ח"כ טיבי, אמר אלקין: "ח"כ טיבי טען שזו מדינת אפרטהייד, עצם זה שאתה יושב בכנסת ישראל ופעם אחר פעם אומר דברי בלע נגד מרכיבי הבסיס של הזהות של המדינה הזו, זו הוכחה ניצחת לזה שזו לא מדינת אפרטהייד. יש גם מדינות דמוקרטיות שלא היו מאפשרות דבר כזה. כשאתה עובר על החוק סעיף אחד סעיף, אין כאן משהו שמי שנשארה בו טיפת ציונות יכול לחלוק עליו".

    "ח"כ לבני, קראת לראש הממשלה ללכת לבחירות והשתעשעתי מהקריאה הזו. אתם הרי מכירים את ההיסטוריה של הבניין הזה. יו"ר האופוזיציה הקודם עשה הכל כדי להצטרף לממשלה הזו, לפני פחות מחצי שנה היו מחשבות בקואליציה על הליכה לבחירות, והתברר שמפלגות האופוזיציה אמרו שהם לא ייתנו לראש הממשלה את התענוג ללכת לבחירות, למה? הרי פחדתם פחד מוות מהליכה לבחירות. כל יום קיבלתי טלפונים מהחלק של האופוזיציה בעולם שביקשו שאעשה משהו כדי למנוע את הבחירות. ואני יודע למה, כי אתם כמוני רואים את הסקרים, וזה בגלל הכיוון של השלילה של המרכיבים הכי בסיסיים של ההוויה הציונית, וככה אתם יורדים מ-24 מנדטים לפחות מחצי מזה, כי הציבור הישראלי ברובו המוחלט הוא ציוני ולא מתבייש בזה שאנחנו מדינת הלאום של העם היהודי", סיים אלקין את דבריו.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      אלוף. תישאר בכנסת. בעיריית ירושלים לא יהיה לך כזה אקשן.