פרדו: את חיזבאללה צריך להכריע לא בפתרון צבאי

    מוטי סבן No Comments on פרדו: את חיזבאללה צריך להכריע לא בפתרון צבאי

    בראיון לאתר הסעודי המוכר 'אילאף', דיבר ראש המוסד על הקשרים עם מדינות ערב, השלום הפלסטיני, צורת הפעילות של המוסד והפתרון לאיום החיזבאללה

    צילום: פלאש 90
    10:34
    28.03.24
    הרב אייל אונגר No Comments on יש דם ביצים שמותר? הרב אייל אונגר בשיעור מפתיע

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    המערכה הגדולה: ראש המוסד לשעבר תמיר פרדו, העניק לאתר הסעודי 'אילאף' ראיון בו הוא שוטח את משנתו הבטיחונית, ומדבר על האיום המרכזי על מדינת ישראל – חיזבאללה, ומגלה כי 99% ממבצעי המוסד אינם אלימים.

    ראש המוסד לשעבר תמיר פרדו העניק היום (שני) ראיון ראשון לאתר הסעודי 'אילאף' האתר מוכר למערכת הביטחון בישראל. בעבר הקרוב גם הרמטכ"ל גדי אייזנקוט התראיין אליו. הכתב הסעודי שוחח עם ראש המוסד לשעבר על הסוגיות השונות במזרח התיכון, ויצירת קשרים עם מדינות האזור.

    לחלק מהשאלות סירב פרדו לענות, בטענה כי בישראל יש כלל כל מי שסיים את תפקידו הביטחוני אינו מדבר עליו עוד. פרדו שירת במוסד מעל שלושה עשורים עד לסוף שחרותו כראש מוסד ב-2016.

    לשאלת המראיין, על הקשרים שהיו לו עם מדינות ערביות כראש מוסד, אמר פרדו: כי הוא השתתף עם הרבה ראשי מנגנוני ביטחון ערביים ומצא אנשים כישרוניים שמאמינים בביטחון של ארצותיהם ופועלים למען האינטרסים של בני עמם.

    על שאלת השלום עם הפלסטינים, אומר תמיר פרדו: כי היא הייתה ותישאר הבעיה העיקרית מול התקדמות המגעים בין ישראל למדינות המפרץ, מאחר ומדינות אלו תומכות בעמדה הפלסטינית.

    לאיום המרכזי המיידי על ישראל בדמות החיזבאללה, מציג ראש המוסד תפיסת עולם שונה מהמקובל, הוא מאמין שסנקציות כנגד איראן, לבנון וחיזבאללה, יכריעו את הכף כנגד חיזבאללה, "כל עוד חיזבאללה פרוס עם נשקו בלבנון, יש להטיל עליה סנקציות. אני סבור שהפתרון אינו צבאי אלא פוליטי".

    בהמשך דבריו הוא הדגיש, כי איראן חייבת לצאת מסוריה, פרדו היה ספקן באם ביכולתה של רוסיה לגרום לאיראן לעזוב את סוריה.

    המראיין הסעודי, התעניין מאוד במבצע הסודי של המוסד, על גניבת תוכנית הגרעין האיראנית הסודית מטהרן, לארץ ישראל. "המוסד מבצע משימות כאלה אך אני לא בקיא במבצע הזה. ביום שאני מסיים את השירות אני הופך להיות אזרח רגיל", הפטיר פרדו.

    לשאלת המראיין על אופיו של המוסד, שחצא לו מוניטין חסר תקדים בעולם, הדהים פרדו בנתון לא פשוט "כמעט 99 אחוז ממבצעי המוסד אינם אלימים, הם כוללים איסוף מידע בדרכים סודיות ואף קשירת קשרים עם מדינות, ללא יחסים דיפלומטיים איתם".

     

     



    0 תגובות