דיווח ערבי: ישראל לא מקדמת את ההסכם מול חמאס בגלל השבויים

    מוטי סבן No Comments on דיווח ערבי: ישראל לא מקדמת את ההסכם מול חמאס בגלל השבויים

    על פי דיווחים ערביים, ישראל מתנגדת להמשך דיונים על הסכם ההסדרה ללא התקדמות משמעותית בנושא השבויים | חמאס אינו מעוניין בהסכם הפסקת אש ארוכת טווח מול ישראל – חמאס מעוניין בשקט תמורת שקט | הג'יאהד האיסלאמי: התחייבנו להפסיק את שיגור בלוני התבערה

    13:14
    28.03.24
    מהדורת הבוקר No Comments on ה'מתכון' של האור החיים למנוחת הנפש | הרב צבי אריה אדלר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ושבו בנים: כלי תקשורת ערביים מדווחים היום (שני) כי ישראל אינה מסכימה לקדם את כל העסקה מול חמאס, כל עוד לא תכלל בה, התקדמות משמעותית בנושא החזרת החיילים השבויים ממבצע 'צוק איתן'.

    המידע דווח לראשונה בעיתון 'אל-אחבאר', פרסם כי על אף ההתקדמות בין כלל הצדדים בהסכם ההסדרה, ישראל מעמידה את נושא השבויים כקלף מרכזי בהתקדמות מול חמאס, ללא התקדמות משמעותית בעניין לא תהיה הסדרה.

    בנוסף, חמאס אינו מעוניין ברגיעה ארוכת טווח אל מול ישראל, חמאס מוביל להסכם טקטי, שקט יענה בשקט. כלומר: אם ישראל תפגע או תפציץ בעזה מכל סיבה ועניין, חמאס יענה את פעולת צה"ל בירי נגדי כפי ראות עיניו.

    עוד על הפרק הוא עניין בניית נמל ימי, לפי הפרסומים, חמאס מעוניין בנמל ימי בפיקוח מצרי, בישראל מתנגדים להצעה בתוקף, אם יהיה נמל הוא יהיה רק בפיקוח ישראלי בלבד. כרגע הנמל על הפרק אך מחייב שקט ארוך מצד חמאס.

    כמו כן, סגן המזכיר הכללי של תנועת הג'יהאד האסלאמי זיאד נח'אלה: לפני הגעתנו לקהיר, הצגנו למצרים התחייבות להפסיק את ירי הבלונים מעזה.

    יש לציין, כי אבו מאזן מתנגד להסכם של ישראל מול חמאס, בו הפתח לא מעורב ואינו צד, ארה"ב מצידה מעוניינת בהסכם מול חמאס למרות שאבו מאזן אינו צד בהסכם.



    0 תגובות