מחיר השגרירות • כבל: "היה ברור"; יוגב: "נשלוט בשטח לנצח"

    איתי גדסי No Comments on מחיר השגרירות • כבל: "היה ברור"; יוגב: "נשלוט בשטח לנצח"

    סערת דברי נשיא ארה"ב דונלד טראמפ • חבר הכנסת איתן כבל: "הגיע הזמן שהימין יתפכח מהקונספציה הכושלת לפיה אם רק נמתין, הנושא המדיני ייפתר מעצמו" • חבר הכנסת מוטי יוגב: "ארץ ישראל כולה, שייכת לעם ישראל ותישאר בשליטתנו לנצח"

    כבל צילום: פלאש 90
    11:58
    28.03.24
    נתי קאליש No Comments on הרב קוק במסר מרגיע: "אי אפשר לנבא עתידות"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    המחיר המדיני של העברת השגרירות. ח"כ איתן כבל (המחנה הציוני) אמר: "הימין יכול להמשיך להתכחש לזה, גם הם יודעים שהנשיא טראמפ ידרוש צעדים אמיצים מישראל ב"עסקת המאה". הגיע הזמן שהימין יתפכח מהקונספציה הכושלת לפיה אם רק נמתין, הנושא המדיני ייפתר מעצמו. לפני שטראמפ יניח את תכניתו על ישראל ליזום מעצמה מהלכים שיצילו את פתרון שתי המדינות: הקפאת בנייה בהתנחלויות המבודדות ומתן פינוי-פיצוי למי שירצה לעזוב מרצון, החלת החוק הישראלי על גושי ההתיישבות ומתן אזרחות ישראלית לפלסטינאים שיחליטו להישאר תחת ריבונות ישראלית והשארת צה"ל בכל המרחב עד ליום בו נגיע להסכם על השטחים שמחוץ לגושים".

    ח"כ מוטי יוגב (הבית היהודי) אמר: "אנו מכבדים את נשיא ארצות הברית דונלד טרמפ ומודים לו מאד על החלטתו לראות בירושלים המאוחדת בירתו של העם היהודי ועל העברת שגרירות ארצות הברית לירושלים. החלטות אלו צודקות מכל היבט: דתי, היסטורי, מדיני וביטחוני. גם ארץ ישראל כולה, שייכת לעם ישראל ותישאר בשליטתנו לנצח, מאותן סיבות: ההבטחה האלוקית, השייכות ההיסטורית, המדיניות האסטרטגית בדבר שליטתנו ביהודה ושומרון, המציאות והנימוקים הביטחוניים להבטחת שלומנו בארץ ישראל ואף לטובת יציבות המזרח התיכון כולו".

    יוגב הוסיף ואמר: "בשליטתנו בשטחי ארץ ישראל כולה, טוב יותר גם לערבים הגרים בהם מאשר תחת שלטון ערבי כל שהוא. נמשיך לקלוט ולבנות את כל מרחבי ארצנו, בגליל ובנגב, ביהודה, שומרון ובקעת הירדן ולחזק אחיזתנו בהם, לנצח נצחים".

    משה פייגלין יו"ר מפלגת זהות אמר: "נתניהו תמרן את טראמפ חזרה אל פתרון שתי המדינות. מדינת ישראל עלולה לשלם את המחיר. כשנכנס לתפקידו הודיע הנשיא האמריקני ש"פתרון שתי המדינות אינו הפתרון היחיד". טראמפ כיוון אז לפתרון לפיו ארץ ישראל שייכת לעם ישראל, כפי שמאמינים מצביעיו. אולם כפי שהתרענו, תיעל נתניהו את טראמפ אל תפיסת נאום בר אילן שלו, אל רעיון הנפל של שתי מדינות ואל המשך תהליך אוסלו".

    לדברי פייגלין: "התוצאה שקיבלנו היא העברת השלט מהבניין ברחוב הירקון לנציגות האמריקנית במערבה של ירושלים (וגם את זה ניסה נתניהו למנוע) תמורת חלוקתה של בירת ישראל והקמת שגרירות אמריקנית נוספת – בירושלים בירת 'פלסטין'".



    0 תגובות