שירו של אבא: "כי תבוא" \\ יואב דיליאון

    יעקב גפן No Comments on שירו של אבא: "כי תבוא" \\ יואב דיליאון

    כמדי שבוע, השדרן יואב דיליאון, שולח למכריו מספר דברי תורה מתוך דברים שאמר אביו, ר' בנימין זאב ז"ל, על פרשיות השבוע. השבוע פרשת 'כי תבוא' ואתם מוזמנים להתענג על דברי התורה המתוקים

    יואב דיליאון
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    פרשת השבוע "כי תבוא", כתב אבא שהפרשה נקראת תמיד בחודש אלול ורמז לכך אנו מוצאים במסכת 'מגילה' שם נכתב: "עזרא תיקן להם לישראל שיהיו קוראים קללות שבתורה" ( צ"ח קללות שמופיעות בפרשת 'כי תבוא' ) לפני ראש השנה כדי שתכלה שנה וקללותיה.

    נאמר בפרשה: "ושמחת בכל הטוב אשר נתן לך ה' אלוהיך" מביא אבא, על הפסוק הזה את דברי הצדיק רבי 'משה ליב מסאסוב' שאמר: מתי אתה יכול לשמוח בכל הטוב ? כאשר מתקיים בך מה שכתוב "אשר נתן לך ה' אלוהיך"

    על הפסוק: "ושמחת בכל הטוב " אומר אבא בשם 'רבי נחמן מברסלב', שהיה אומר אפילו בכיות של אדם לפני ה' צריכות להיות מתוך שמחה ולא מתוך עצבות, ורמז לדבר ראשי התבות של המילה "בכיה" היא "בשמך יגילון כל היום".

    נאמר בפרשת השבוע: "ארור האיש אשר יעשה פסל ומסכה".

    שואל אבא, מדוע לא נאמר כאן בלשון הווה "ארור עושה פסל ומסכה"כמו שנאמר למשל "ארור מקלה אביו ואימו" או "ארור מסיג גבול רעהו" אלא מסביר אבא, שבכל עברות שבעולם מענישים על מעשה חטא ולא רק על מחשבת חטא, כי ידוע הכתוב "מחשבה רעה אין הקדוש ברוך הוא מצרפה למעשה".

    אבל בעבור עבודה זרה המחשבה נחשבת למעשה ומענישים את החושב לחוטא, כאילו חטא בפועל ולכן נאמר כאן "ארור האיש אשר יעשה " שאפילו רק חשב לחטוא בעבודה זרה הוא בכלל "ארור".



    0 תגובות