ליברמן: "משא ומתן עם עזה או רמאללה לא יוביל לשום מקום"

    איתי גדסי No Comments on ליברמן: "משא ומתן עם עזה או רמאללה לא יוביל לשום מקום"

    שר הביטחון אביגדור ליברמן מתייחס להסכם עם חמאס הנדון, בתיווך מצרי, מול חמאס ואמר: "אני מודע לכל המו"מים ולכל המתווכים ולכל מה שקורה שם; אני לא מאמין בזה" • וגם: הרמטכ"ל הבא, העולם הערבי והמצב המתוח בדרום ובצפון

    ליברמן בסיור צבאי צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון
    10:34
    28.03.24
    הרב אייל אונגר No Comments on יש דם ביצים שמותר? הרב אייל אונגר בשיעור מפתיע

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שר הביטחון אביגדור ליברמן התייחס למצב הבטחוני ולסוגיות הנוגעות למשרד הביטחון בעת הזו. "כשאני מסתכל דרומה אני רואה את המפעלים עובדים, המוסדות פתוחים, החקלאים מעבדים את האדמה עד המילימטר האחרון כולל ממש צמוד לגבול. אני מסתכל צפונה: אותו דבר. כל המוסדות פתוחים, כל המפעלים עובדים, חקלאות עובדת, מבחינת התיירות: אין מקום פנוי אחד, לא בצימרים, למרות האיומים, העכברים ולמרות הכל, הכל מפוצץ", את הדברים אמר בריאיון לוועידת המשפיעים של חברת החדשות.

    ליברמן סיפר כי הוא כבר החליט מי יהיה הרמטכ"ל הבא "מה שאני יכול להגיד זה שפגשתי רבים וטובים ממערכת הביטחון, את שרי הביטחון לדורותיהם, רמטכ"לים לדורותיהם, המסקנה האחת של כולם היא שאי אפשר ליפול. יש מועמדים מצוינים וטוב שככה וחבל שרמטכ"ל יהיה רק אחד. אי אפשר לשמור על שלושה או ארבעה רמטכ"לים, אבל מבחינתו של עם ישראל, עצם העובדה שאנחנו מגיעים למבחר באמת של אנשים כל כך מנוסים זה טוב".

    לדבריו: "בבחירת הרמטכ"ל יש קריטריון אחד והוא הכי חשוב. זה לא עניין של הפתעה ולא להיות נחמד או לפנות לבייס. הדבר היחידי החשוב זה איך הבן אדם יוביל את הצבא בזמן מלחמה, איך הוא יתנהל, זה הקריטריון ושום דבר אחר לא רלוונטי".

    "המטכ"ל הזה, ואני נחשפתי למטכ"ל פעם ראשונה ב'96, אני יכול להגיד בלב שקט שזה המטכ"ל הכי טוב שאני הכרתי מאז 96'. יש פה רמטכ"ל מצוין שחותר להכרעה, שחותר לתוצאה ולניצחון וזה מה שצריך ללוות אותנו. בכלל ההתייחסות לקצינים חייבת להיות קודם כל כקצינים, כאנשים שיודעים להוביל את החיילים, שהם אוטוריטה שחייל סומך על המפקד שלו וכמובן תמיד צריך לזכור מה שאמר בן גוריון, שר הביטחון הראשון: 'תדע כל אם עבריה שהפקידה את חיי בנה בידי מפקדים ראויים ואחראים'".

    באשר למצב בעזה ולדיווחים על הסכם שמתגבש בין חמאס לישראל, אמר ליברמן: "אני יודע בדיוק מה קורה, אני מודע לכל המו"מים ולכל המתווכים ולכל מה שקורה שם ולכן אני לא רוצה להתעסק בזה, אני לא מתעסק בזה, אני לא מאמין בזה. אני מכיר היטב ולכן לא רוצה להתעסק בזה. אנחנו צריכים להבין שהמו"מ, לא משנה אם זה רמאללה, או אם זה עזה, לא יוביל אותנו לשום מקום אבו מאזן 8 שנים תחת ממשל אובמה ושנתיים תחת ממשל טראמפ. אני מסתכל גם על הצד השני. כל המו"מים הובילו אותנו למבוי סתום לכן אנחנו צריכים לפעול בנוגע לסוגיה הפלסטינית גם בהקשר של רמאללה וגם של עזה באופן חד צדדי ולעצב את המציאות באופן חד צדדי כמו שאנחנו מבינים".

    לדבריו, כשהוא פגש נציגים מהעולם הערבי, אלו לא העלו את הנושא הפלסטיני כלל: "אני פוגש הרבה נציגים של העולם הערבי ואני חייב לציין שהם מעולם לא העלו את הנושא הפלסטיני מיוזמתם. זה פשוט לא מעניין אותם. אני יכול להגיד שכל העולם הערבי, כשהם פוגשים אותך בארבע עיניים הם מעולם לא מדברים על הסוגיה הפלסטינית".



    0 תגובות