מרגש: הילד ניצל מטביעה ונערכה סעודת הודיה

    בנצי לייזרוביץ No Comments on מרגש: הילד ניצל מטביעה ונערכה סעודת הודיה

    "מִי יִחְיֶה וּמִי יָמוּת. מִי בְקִצּוֹ וּמִי לֹא בְקִצּוֹ. מִי בַמַּיִם" • סיפור הצלה ומפגש מרגש

    החובשים והילד שניצל
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בילוי בבריכה. צמד מילים השגורות בפי כל במהלך חודשי הקיץ. אך בשנים האחרונות, בפרט בבין הזמנים האחרון, הן נהיו למילה נרדפת לטרגדיה. אסון רדף אסון, ולצערנו מספר משפחות הפכו לשבר כלי לאחר שבנם או בתם קיפחו את חייהם במקום מפחיד זה הנקרא בריכה.

    יום חמישי, כשהערב נגמר והלילה מתחיל. משפחה בני-ברקית יושבת שבעה על בנם בן ה-3, היקר להם מכל, שטבע בזמן שהותם בצימר בצפון, מספר ימים קודם לכן.

    באותו הזמן, בעוד מכרים וחברים יושבים על כסא המנחמים בבית המשפחה, מתקבל דיווח על ילד בן 9 שטבע בבריכה בבני ברק. הדיווחים מספרים על ביצוע פעולות החייאה במקום. כעבור זמן, הנתונים מתעדכנים כי ברוך ה' בחסדי שמיים, בזכות כונני חירום של ארגוני ההצלה "הצלה", מד"א ואיחוד הצלה, הפעם האסון נמנע. המשפחה זכתה וקיבלה את הילד שלה במתנה.

    וכך ארע על פי אנשים ששהו בבריכה באותו הזמן. צעקות לעזרה נשמעו בקצה המרוחק של הבריכה. הסיבה לצעקות הייתה העובדה כי ילד בן 9 ששהה בבריכה התגלה על ידי מתרחצים כשגופו נמצא מתחת לפני המים. ישראל אלדד, חובש רפואת חירום המשמש ביום-יום ככונן ביחידת האופנועים של הצלה ומד"א, בילה עם ילדיו באותה שעה בבריכה ושמע את הזעקות.

    הוא ניגש מיד לילד מחוסר ההכרה שנמשה מן המים וראה שאינו מגיב וכי הוא ללא דופק ונשימה. ישראל ביקש מהמציל להתקשר למוקד 101 של מגן דוד אדום והחל מיד בפעולות החייאה בסיסיות במקצועיות. כעבור כ-2 דקות, הצטרפו אליו כונני איחוד הצלה, מד"א ו'הצלה גוש דן' ד"ר עדי חסון, הפראמדיק אלון קוטלר, יהודה לודנר, אפרים ויינברגר, יהודה פורייס, משה כהן, מאיר פרומוביץ', משולם יוזביץ', שמואל אינדיג וכוננים נוספים שהוזעקו על ידי מוקד הכוננים של מד"א. הם סייעו לישראל בהמשך פעולות מצילות חיים באמצעות ציוד ההחייאה המתקדם שברשותם. הילד פונה בניידת טיפול נמרץ של איחוד הצלה במצב קשה אך יציב להמשך טיפול בבית החולים שיבא בתל השומר.

    פרט חשוב צריך לדעת במקרים מעין אלו. בפעולות מצילות חיים ישנה משמעות חשובה להתחלת ההחייאה מיד תוך דיוק ורצף הפעולות. "חייו של הילד ניצלו" אמרה לנו לאחר מכן, הרופאה שקיבלה את הילד בבית החולים "זה קרה אך ורק בזכות התחלת החייאה מהירה ואופן העבודה המקצועי".

    בחלוף מספר שעות התקבלה הבשורה הטובה כי הילד חזר להכרה ומסוגל ללכת בכוחות עצמו. ישראל אלדד, כונן 'הצלה' של מד"א, שהחל בפעולות ההחייאה, הגיע לבקר את הילד בבית החולים תוך התרגשות גדולה. אביו של הילד הודה לבורא עולם על החסד שעשה עימם ושלח את ישראל כשליח משמיים להציל את חייו של ילדו.

    לפני כשבוע ביום חמישי, ארבעה שבועות בדיוק לאחר הטביעה, התקיימה סעודת הודיה מרגשת בבית סבו של הילד. לסעודה הוזמנו בין השאר גם כונני 'הצלה' ומד"א שפעלו במקום באותו ערב ובאו לשמוח עם המשפחה את הנס הגדול.

    לקראת סוף הערב, ביקשה המשפחה להודות שוב לכוננים אשר שימשו כשליחים להצלת הבן ואף צילמו תמונה משותפת ומרגשת למזכרת.

    בימים קדושים אלו, יעמדו בני המשפחה יחד עם כל עמך בית ישראל בתפילה הקדושה "ונתנה תוקף", ויאמרו ברגש ובבכייה את המילים "ומי במים". הם יזכרו בנשמות הטהורות שעלו בסערה השמימה ובאותה נשימה יודו להקב"ה על הנס הפרטי שקרה להם. על שקיבלו את ילדם במתנה.



    0 תגובות